משחקו האחרון של מנור סולומון במדי שחטאר דונייצק היה ב-11 בדצמבר 2021, מאז הוא הספיק לעבור ניתוח בלוס אנג'לס, ולברוח מאוקראינה אחרי פרוץ המלחמה דרך מעבר גבול בלבוב. כעבור חצי שנה בדיוק הוא כיכב במשחק של נבחרת ישראל, והביא לה את הניצחון אמש (שישי) 1:2 על אלבניה באצטדיון בטיראנה.
סולומון חייב לשני אנשים את החזרה שלו לעניינים, השניים שעזרו לו להיות רמה מעל כל מי ששיחק אמש בבירה האלבנית, כולל שחקני אלבניה שמשחקים בפרמייר-ליג ובליגה האיטלקית.
3 צפייה בגלריה
סולומון
סולומון
סולומון. המנהיג הבא של הנבחרת
(צילום: רויטרס)
מדובר במאמן הכושר של הנבחרת, ערן שדו, שהחזיר אותו לכושר משחק עם אימונים ללא הפסקה, ואביו, מאמן הכושר במכבי פ"ת ובאקדמיה של הנבחרות הצעירות, יוסי סולומון.
במשחקי הנבחרת נגד גרמניה ורומניה בחודש מרץ הוא נראה חלוד במיוחד. אבל אחרי שהעלה את האינטנסיביות שלו באימונים, הוא הגיע לשני המשחקים של הנבחרת בכושר של אמצע עונה והביא מספרים: בישול גדול נגד איסלנד ועוד צמד במשחק נגד אלבניה.
3 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
מנור סולומון. לא שיחק חצי שנה, אך הגיע לנבחרת בשיא
(צילום: רויטרס)
אלון חזן הכניס הרבה שינויים לנבחרת, סוג של הצערה הדרגתית, בין היתר בשל פציעות של שחקנים כמו ערן זהבי, ביברס נאתכו וניר ביטון. אחד מהשינויים היה הכניסה של דורון ליידנר מהפועל ת"א, מגן שמאלי עם התמחות התקפית. הליהוק של סולומון וליידנר בצד שמאל וזה של דסה את עבדה בצד השני, גרמו לאגפים של הנבחרת הישראלית להיות אפקטיביים.

בית ספר להגנה מהליגה האיטלקית

הכניסה של רמזי ספורי על חשבונו של עדן קארצב שינתה את המשחק. גם הצבתו מחמוד ג'אבר בהרכב הייתה הברקה למרום שגרם לפנדל באופן לא אחראי, אבל סולומון היה מעל כולם. זה היה מעין אודישן לפני מעברו לליגה גדולה יותר והוא הוכיח שהוא יכול להתמודד ברמות הגבוהות.
3 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
אלון חזן. הכניס שינויים לנבחרת
(צילום: רויטרס)
זה היה אודישן מול שחקני הליגה האיטלקית, בשער הראשון שהגיע אחרי בישול של ליידנר, השני שלו בשני משחקים, הוא סיבסב את בראט ג'ימסיטי, בלם אטאלנטה האיטלקית, שאר שחקני ההגנה של אלבניה מגיעים גם הם מקבוצות איטלקיות. טורינו שמעוניינת בו בוודאי עקבה אחריו במשחק הזה, אבל סולומון רוצה לשחק בפרמייר-ליג. הוא עשוי לסגור בפולהאם שמעוניינת בו ומנהלת מו"מ מול שחטאר דונייצק, כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות" ו-ynet.

"השמיים הם הגבול בשבילו"

בזמן שערן זהבי מחלים מפציעה ועורך אימונים בדובאי, סולומון הפך לבעל הבית של ההתקפה בליגת האומות. שיתוף הפעולה העיוור שלו עם השותף ממכבי פ"ת, ליאל עבדה, הניב את השער השני.
סולומון היה זה שסימן לאלון חזן אחרי שמונים דקות שהוא רוצה לצאת, העומס של שני משחקים היה כבד עליו ועוד יש את איסלנד על הראש ביום שני. "הוא ילד מוכשר שהשמיים הם הגבול בשבילו", הסביר אלי דסה, בעוד אלון חזן ניסה לצנן: "זה לא רק מנור, אלא נבחרת שלמה". סולומון עצמו סיכם: "היו לי משחקים טובים יותר, אבל אחרי שלא שיחקתי חצי שנה משחק רשמי ולא כבשתי בדצמבר, היה חשוב לנצח. עכשיו מתרכזים במשחק באיסלנד".