ההצהרה הדרמטית של יו"ר הוועד האולימפי הבינ"ל, תומאס באך, לפיה "ספורטאים מרוסיה שיתנגדו למלחמה באוקראינה יוכלו לחזור ולהתחרות" - מעוררת הדים.
כמה שעות לאחר פרסום הריאיון עם באך ב"קוריירה דלה סרה" האיטלקי, האלופה האולימפית בקרוס קאנטרי, ורוניקה סטפנובה הרוסייה, העלתה פוסט עם דרישה מיו"ר הוועד האולימפי הבינ"ל לחזור בו מדבריו.
3 צפייה בגלריה
ורוניקה סטפנובה
ורוניקה סטפנובה
ורוניקה סטפנובה
(צילום: AP)
הפוסט של סטפנובה
באותו פוסט, צולמה סטפנובה כשהיא מביטה בתמונה של לאחרת מאשר מדליסטית הארד האולימפית של ישראל בטאקוונדו מטוקיו, אבישג סמברג, במהלך פגישתה עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ביולי 2021, ודרשה מבאך לתת לה לחזור ולהתחרות.
גולשת הקרוס קאנטרי בת ה-21 כתבה: "ספורטאים רוסים יכולים להתקבל בחזרה לספורט הבינלאומי, כך אמר נשיא הוועד האולימפי הבינ"ל תומס באך. אבל יש מלכוד: זה בתנאי שספורטאים עם דרכון רוסי אינם תומכים במלחמה".
3 צפייה בגלריה
ורוניקה סטפנובה
ורוניקה סטפנובה
סטפנובה בפגישה עם פוטין באפריל, חודשיים לאחר הפלישה לאוקראינה
(צילום: AP)
סטפנובה המשיכה: "ברצינות? מר באך מצפה מאיתנו לגנות? הנה אני מתבוננת בתמונה של ספורטאית ישראלית, אבישג סמברג, שזכתה במדליית הארד בטורניר הטאקוונדו בטוקיו, כשהיא מתקבלת על ידי הרמטכ"ל של ישראל, אביב כוכבי. שיהיה ברור: אין לי שום דבר נגד אבישג, שמבחינתי צריך לאפשר לה להתחרות ללא כל הגבלה או תנאים מוקדמים. אבל אותו דבר צריך לחול גם עלינו, מר באך".
סטפנובה, גולשת קרוס קאנטרי בת 21, זכתה במדליית הזהב במשחקי החורף בבייג'ינג השנה במקצה השליחות 4X5 ק"מ, כחלק מנבחרת רוסיה.
3 צפייה בגלריה
אבישג סמברג עטופה בדגל ישראל
אבישג סמברג עטופה בדגל ישראל
אבישג סמברג אחרי הזכייה במדליית הארד בטוקיו
(צילום: AP)
היא השתתפה בפגישה עם פוטין באפריל השנה, חודשיים לאחר הפלישה לאוקראינה. בפגישה, שבה נשיא רוסיה בירך את המדליסטים הרוסים במשחקים האולימפיים, אמרה סטפנובה: "כמו שאני רואה את זה, רוסיה היא שוב חזקה, גאה ומצליחה. לא כולם בעולם אוהבים את זה, זה ברור. אבל אנחנו שוב בדרך הנכונה, ואנחנו בטוח ננצח, בדיוק כמו שניצחנו באולימפיאדה".
אגב, בריאיון שהעניק באך, הוא ציין כי "אנחנו צריכים לחשוב על העתיד. שוב, וכדי להיות ברור, זה לא בהכרח אומר שנחזיר את רוסיה למשחקים האולימפיים. מצד שני - והנה באה הדילמה שלנו - המלחמה הזו לא התחילה על ידי הספורטאים הרוסיים".