חיכינו לא מעט, אבל זה קורה. אחרי שאתמול שב הקהל למגרשי הליגה הלאומית, הערב (שלישי) יחזרו האוהדים גם ליציעי ליגת העל.
שר הספורט מיקי זוהר יזם, פיקוד העורף אישר והמינהלת נתנה גם היא בשבוע שעבר את האוקיי האחרון. והנה, בכל שבעת האצטדיונים שיארחו את המשחקים במחזור אמצע השבוע (שלושה היום וארבעה מחר), יהיה קהל של עד 4,700 צופים ו-300 אנשים נוספים מהקבוצות וממערך האבטחה.
3 צפייה בגלריה
אצטדיון סמי עופר שבחיפה
אצטדיון סמי עופר שבחיפה
מזל טוב: הקהל חוזר הערב למגרשים
(צילום: עוז מועלם)
אז לקראת החזרה של האוהדים למגרשי ליגת העל, להלן השאלות הבוערות - וגם התשובות.

מה יעשו קבוצות בעלות מספר מנויים גדול?

הן יוכלו לבחור בין שני מסלולים: הגרלה בין המנויים או הכנסה של אוהדים בכל משחק ביציע אחר. לאוהדי היריבה יישמרו עשרה אחוזים, כלומר 450 כרטיסים. קיימת עדיין בעיה עם הקצאת כרטיסים לחיילים וילדים. ההערכה בפיקוד העורף היא כי אם במהלך ינואר לא תהיה הסלמה במצב, ניתן יהיה להגדיל את מספר הצופים ל-10,000.
3 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
ההערכה בפיקוד העורף היא כי אם במהלך ינואר לא תהיה הסלמה במצב, ניתן יהיה להגדיל את מספר הצופים ל-10,000
(צילום: עוז מועלם)

האם האוהדים מתכוונים להגיע?

אוהדים רבים כבר הודיעו כי אינם מתכוונים לנצל את האפשרות הזאת כסולידריות עם החיילים שלא יכולים להגיע למשחקים, ובגלל הבעייתיות בהחלטה מי יוכל להיכנס ליציע בכל משחק. אולטראס הפועל ת"א, למשל, הודיע אתמול כי הוא יחרים את משחקי הבית בתגובה למתווה חזרת הקהל למגרשים.
"למרות הרצון העז לחזור למגרש", הסבירו בארגון האוהדים האדום. "בייחוד כשהקבוצה כל כך צריכה אותנו, לא נוכל להשלים עם הבחנה פסולה בין אוהדים אשר רכשו מנוי והביעו אמונם בקבוצה בתחילת העונה. לפיכך, אנו קוראים לכל בעלי המנויים להישאר יחד איתנו מחוץ לאצטדיון במשחקי הבית, לגלות סולידריות כלפי שאר בעלי המנויים ולא להיכנס לאצטדיון עד אשר תגדל כמו האוהדים המותרת".
3 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר
אוהדי בית"ר
אולטראס הפועל ת"א הודיעה כי יחרים את משחקי הבית הקרובים
(צילום: עוז מועלם)

מה אמורים האוהדים לעשות בעת אזעקה?

בכל משחק ימונה אחראי על הפעלת האזעקה באצטדיון, וטרם פתיחת המשחק יועבר תדריך עדכני לכלל הנוכחים. בעת אזעקה יש להישאר במקומות, להתכופף ולהניח ידיים מעל הראש. החשש הגדול הוא כי תיווצר פאניקה במהלך אזעקה, למרות ההנחיות להישאר במקום, כשברור כי אין מספיק מקומות מוגנים עבור כל האוהדים, כך שמדובר בחלק ממדיניות ניהול הסיכונים במרחב הפתוח.

איזה פיצוי כספי צפויות הקבוצות לקבל?

בפני בעלי המועדונים הוצבו שני מסלולים: פיצוי מטעם משרד התרבות והספורט יחד עם משרד האוצר על החזרת 75 אחוז מאובדן ההכנסות ממינויים וכרטיסים מאוקטובר עד דצמבר, כאשר בנוסף לקבוצות אין הוצאות אבטחה וסדרנות, או פיצוי מטעם מס הכנסה, ובמקרה כזה מדובר גם באובדן כספים מספונסרים.
פורסם לראשונה: 10:23, 18.12.23