הכדורגל הישראלי בהלם: מעצרו של בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג זיעזע את בית וגן – אבל גם העלה שאלות לגבי עתידו של המועדון בטווח הקצר והארוך, כאשר ממילא מצב הבעלות לא היה ברור בשבועות האחרונים.
בין היתר, חוגג נחשד בעבירות של הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, יחד עם עבירות על פי פקודת הסמים המסוכנים, איסור מתן אלכוהול לקטינים וכן עבירות מין שונות.
2 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
בטווח הקרוב בית"ר לא תיפגע תקציבית. משה חוגג
(צילום: עוז מועלם)

מהן ההשפעות המיידיות על בית"ר ירושלים?

חוגג העביר לפני מספר שבועות את זכויות הניהול לידיו של הנאמן, עו"ד יצחק יונגר, והודיע כי החל מינואר הקרוב אין בכוונתו להמשיך ולהזרים כספים למועדון. ולכן, למעט המכה התדמיתית הקשה שספג מעצם המעצר של מי שעדיין מוגדר כבעליו, אין השפעה מיידית על המועדון.

האם הקבוצה תצטרך למכור שחקנים ומתי?

בתוכנית המקורית נקבע שאם המועדון לא יימכר עד ינואר (האמריקאים שהתעניינו ברכישה וביצעו בדיקת נאותות זזו הצידה עוד לפני הפרשה), הנאמן ייאלץ לבצע מספר פעולות כדי להכניס כסף למועדון כמו מכירת שחקנים, כשעל הפרק נמצאים אביאל זרגרי, ירדן שועה ומרקו ינקוביץ'. מהלך אפשרי נוסף הוא קיצוץ בתקציב שכר השחקנים, שנאמד ב־20 מיליון שקל. השחקנים הודיעו בעבר כי לא יהיו מוכנים לכך, אבל ייתכן שלנוכח ההתפתחויות לא תהיה להם ברירה.

אם לא יימצא רוכש, מה יהיה המצב בעונה הבאה?

מטעמים של קניין אישי, ההתאחדות והמינהלת לא יכולים לדרוש מחוגג לעזוב את הכדורגל גם אם יורשע. בבית"ר יעשו הכל כדי למצוא רוכש בחודשיים הקרובים, כאשר על הפרק יש כרגע רק התעניינות מצד אנשי עסקים בארה"ב, שלא הבשילה בינתיים לבדיקות רציניות. כאשר חוגג העביר את הניהול לנאמן הוא דיבר על מחיר של 14-11 מיליון דולר, אבל ברור שההסתבכות שלו תאלץ אותו להוריד את הסכום שהוא דורש. אם לא יימצא רוכש, לא יהיה מנוס מלנגוס בבשר החי.
החור הראשון ייווצר בינואר, כיוון שחוגג לא יעביר כסף כדי לכסות את הגירעון הצפוי בתקציב עקב א-עמידה ביעדי ההכנסות ממכירת כרטיסים ומינויים. הבעיה תחמיר בעונה הבאה. הבור הכלכלי לא יכוסה במלואו בכל מקרה, כך שבית"ר תגיע עם חובות ובעיה בהצבת ערבויות על החוזים העתידיים. לכך צריך להוסיף את העובדה שהכנסות המועדון מצטמצמות משנה לשנה, ולכן אם לא יימצא רוכש הקבוצה תסתפק בתקציב מינימום, דבר שיגרום לבית"ר להילחם על חייה מקצועית וכלכלית.
2 צפייה בגלריה
אביאל זרגרי
אביאל זרגרי
אם לא תהיה ברירה, גם הוא יימכר. אביאל זרגרי
(צילום: עוז מועלם)

מי אחראי על הניהול, החתמת שחקנים ומציאת רוכש לקבוצה?

הערבויות שהעביר חוגג לרשות לבקרת תקציבים תקפות רק לעונה הנוכחית, ולכן כבר הקיץ, בהנחה שהקבוצה לא תימכר, תהיה בעיה בהעמדת ערבויות חדשות. על הניהול השוטף אחראים היו"ר אלי אוחנה, המנכ"ל מוני ברוש והנאמן יונגר. מי שינהל את המו"מ עם רוכשים פוטנציאליים יהיה יונגר, אבל חוגג יקבל את ההחלטה הסופית, יציב תג מחיר ושום מהלך לא יתבצע בלעדיו, בלי קשר למצבו המשפטי. המעצר לא צפוי למנוע רכישה, רק להוריד את המחיר.
בסופו של דבר חוגג הוא עדיין הבעלים של בית"ר, ולכן המילה האחרונה תהיה שלו גם בנושא מכירות שחקנים וקיצוץ אפשרי בשכר.