ארבע שנים, פחות שלושה ימים, היה משה חוגג הבעלים של בית"ר ירושלים. ארבע שנים שבהן ידע המועדון תהפוכות אינספור. העסקה שנחתמה היום (רביעי) להעברת הבעלות על הקבוצה לידי ברק אברמוב מסמנת את סוף עידן חוגג בבית"ר, שהתחיל כהבטחה גדולה, עם תוכניות גרנדיוזיות, והסתיים באופן עגום, כשהקבוצה ניצלת בעור שיניה, ממש ברגע האחרון, מקריסה כלכלית מוחלטת ומירידה לליגה א'. עכשיו, כשהוא יורד מהבמה, זה זמן טוב להיזכר בתקופתו הסוערת של הבעלים שהביא את בית"ר לפי תהום.

בא לשנות

רכישת בית"ר | אוגוסט 2018 בקיץ לפני ארבע שנים הרים היזם ואיש העסקים משה חוגג את תפוח האדמה הלוהט שנקרא בית"ר ירושלים ורכש את המועדון מידיו של אלי טביב. "אני רוצה לעשות שינוי חברתי, התדמית של בית"ר ירושלים חשובה לי ויש לה פנים שונות ממה שאולי חושבים", אמר עם בואו, כהצהרת כוונות. "זה שאנשים נכשלו בבית"ר בעבר לא מפחיד אותי בכלל".
10 צפייה בגלריה
משה חוגג בית"ר ירושלים
משה חוגג בית"ר ירושלים
ביקר בכותל המערבי אחרי השלמת עסקת הרכישה ב-2018. משה חוגג
(צילום: אוהד צויגנברג)

"החל מהיום דת לא מהווה פקטור בבחירת השחקנים"

הצהרה במסיבת עיתונאים | אוגוסט 2018 "אצלי לא בוחרים שחקנים על פי דת ומוצא. אצלי כל הבחירות ייעשו רק על פי החלטות מקצועיות", הכריז חוגג בפני חברי הוועדה להעברת זכויות הניהול במשרדי ההתאחדות לכדורגל. לאחר מכן הצהיר על כך בפומבי במסיבת עיתונאים: "המועדון מזוהה עם דברים פחות חיוביים, ואם נצליח לשנות את התדמית זאת תהיה הצלחה". הוא אמנם לא הבטיח להחתים שחקן ערבי או מוסלמי, אבל סיפק עוד קריאת כיוון לקראת ההמשך. בנובמבר באותה שנה הוא נקב בשמותיהם של כיאל ודאבור כדוגמה לשחקנים שהוא היה מעוניין בהם.
10 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים עם חווג אוחנה ולוזון
מסיבת עיתונאים עם חווג אוחנה ולוזון
במסיבת העיתונאים הראשונה לצד אלי אוחנה וגיא לוזון
(צילום: אוהד צויגנברג)

צעדים בוני אמון

קהל החוץ חוזר מול סכנין | ספטמבר 2018 בפעם הראשונה אחרי שלוש שנים, בעקבות סיכום של חוגג עם מוחמד אבו יונס מבני סכנין, הוחלט שבמשחקים בין בית"ר לסכנין תורשה הכניסה לאוהדי הקבוצה האורחת. חוגג הסביר אז: "אסור להיכנע לגזענות בשום מקרה או מחיר".
10 צפייה בגלריה
משה חוגג בית"ר ירושלים
משה חוגג בית"ר ירושלים
חוגג (במרכז) בין האוהדים ביציע
(צילום: עוז מועלם)

עושה שרירים נגד המתפרעים

תביעות אישיות נגד אוהדים | אפריל 2019 באפריל 2019 הגיע צעד תקדימי מצד חוגג ובית"ר ירושלים: הבעלים החליט להגיש תביעה אזרחית נגד אוהדי בית"ר שפרצו למגרש בניצחון על הפועל תל אביב, וגרמו למועדון להיענש בקנס כבד. בכך ביקש חוגג להבהיר שלא ישלים עם הפרות סדר מכל סוג. בסופו של דבר הסכימו האוהדים לשלם את הסכום שנקבע – אבל זו לא הייתה התביעה האחרונה שהוגשה בתקופת חוגג נגד אוהדי הקבוצה, אלא רק יריית הפתיחה למאבק מתמשך.

אם מוחמד לא יבוא, עלי מוחמד יבוא

החתמת עלי מוחמד | יוני 2019 מבחינה מקצועית, לא היו סימני שאלה גדולים בנוגע להחתמה של הקשר עלי מוחמד מניז'ר, שכיכב לפני כן במכבי נתניה. אלא שלחלק מאוהדי בית"ר, בפרט מארגון לה פמיליה, היה קשה לעכל את שמו המוסלמי של השחקן – אף על פי שהוא גדל בכלל כנוצרי. קריאות "מוחמד מת" שהשמיעו חלק מהאוהדים באימון הבכורה גרמו לחוגג לאיים בעזיבה. חוגג טרח להבהיר: "גם אם עלי מוחמד היה מוסלמי – הוא היה מצטרף". עם זאת, במסיבת העיתונאים שערך אתמול (שלישי) הבהיר חוגג כי "הפיצוץ הראשון היה אחרי שרכשתי את מוחמד, חלק מהקהל התנהג בצורה לא ראויה".
10 צפייה בגלריה
עלי מוחמד נישא על כתפי האוהדים
עלי מוחמד נישא על כתפי האוהדים
עלי מוחמד נישא על כתפי אוהדים. החתמה שלוותה במתיחות
(צילום: אוהד צויגנברג)

משבר ביחסים עם לה פמיליה

פיצוץ במו"מ בין ההנהלה לארגון האוהדים | יולי 2019 בהתחלה ניסה חוגג להגיע להבנות עם ארגון לה פמיליה, כדי להפחית את הנזק שנגרם למועדון מהתנהלות אוהדים המשתייכים אליו, אבל בשלב מסוים איבד הארגון את האמון בבעלים. חוגג עוד כינס מסיבת עיתונאים בהשתתפות בכיר בארגון, אבל גם זה לא עזר. בדף הפייסבוק של לה פמיליה הודיעו כי החליטו להתנתק מכל שיתוף פעולה עם הנהלת המועדון. חוגג הגיב בחריפות והסביר את צעדיו: "בית"ר ירושלים היא נכס שלי ושל משפחתי. ברגע שקבוצה של אוהדים מחליטה לנהוג בגזענות הם פוגעים מהותית ודרמטית במוניטין של המועדון ועל ידי כך בשווי הנכס, ואין לי ברירה אלא להגיב".
המתיחות בין חוגג לאוהדים מלה פמיליה הגיעה לנקודת רתיחה בספטמבר באותה שנה, כשאוהדים תקפו מילולית אותו ואת אשתו, ואחד מהם אף איים על בנו.
10 צפייה בגלריה
לה פמיליה
לה פמיליה
שלט של לה פמיליה באצטדיון טדי
(צילום: ראובן שוורץ)

מיזם האוהדים שנגנז

חוגג מבטל את היוזמה לשיתוף הקהל בניהול הקבוצה ובמימונה | פברואר 2020 ערב פרוץ משבר הקורונה בישראל, החליט חוגג ליישם באופן הדרגתי תוכנית לפי מודל גרמני שבמסגרתה אוהדי בית"ר יהפכו למעורבים במימון הקבוצה ובניהולה. אלא שכמו במקרים אחרים, הוא הסתכל קדימה מבלי לוודא שהאוהדים נמצאים איתו. בתוך ימים ספורים הוא הודיע שהתוכנית תחזור למגירה, בעקבות היענות נמוכה מצד הקהל. הייתה זו אכזבה נוספת בשרשרת אכזבות של חוגג מהאוהדים.

החגיגה נגמרה

קיצוץ ניכר בתקציב | יוני 2020 לאורך התקופה בבית"ר החתים חוגג שורה של שמות נוצצים, כמו טל בן חיים, מאור בוזגלו, ערן לוי, מיכאל אוחנה וירדן שועה – שחלקם הגדול התגלו כהימור שנכשל. התקופה של חוגג התאפיינה גם בחילופי מאמנים: גיא לוזון, ניר קלינגר, רוני לוי, סלובודן דראפיץ' ושי ברדה – כל אחד בתורו לא הצליח להצעיד את בית"ר למקום שהיא שואפת אליו ושילם את המחיר. גם מינויו של יוסי בניון למנהל מקצועי לא הביא בשורה בזמנו.
10 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
ירדן שועה. עוד החתמה נוצצת שלא עמדה בציפיות
(צילום: בית"ר ירושלים)
הירידה בהכנסות בעקבות מגפת הקורונה, לצד הכישלונות המקצועיים – כשברקע תביעות שהגישו נגדו אנשי עסקים ומשקיעים – אילצו את חוגג לקצץ בתקציב הקבוצה ולנסות להסתדר בתקציב רזה יותר החל מהעונה שעברה.

העסקה שלא הייתה

עסקת הרכישה של שייח' חמד בן חליפה – ונפילתה | דצמבר 2020 עד פברואר 2021 ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות גרם לחוגג לחפש משקיעים במדינה, וכך החלה העסקה שבמסגרתה שייח' חמד בן חליפה, איש עסקים המשתייך לבית המלוכה באבו דאבי, היה אמור לרכוש 50 אחוז מהבעלות על בית"ר ירושלים. כל זה קרה למורת רוחם של אוהדים מלה פמיליה ושל קולות בעולם הערבי גם יחד.
אלא שהשייח' מהאמירויות נעלם מחיינו כמעט באותה מהירות שבה הוא הפציע אליהם. עד מהרה נדלקו עוד ועוד נורות אדמות באשר להונו האמיתי של בן חליפה, והפרשה המביכה הסתיימה בכך שבית"ר משכה את הבקשה מהוועדה להעברת זכויות.
10 צפייה בגלריה
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן ח'ליפה ומשה חוגג
חמד בן חליפה וחוגג. עסק מפוקפק
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)

עליית מדרגה בקרב מול לה פמיליה

בית המשפט דוחה את עתירת חברי לה פמיליה | מאי 2021 ראשי ארגון לה פמיליה הגישו עתירה לבית המשפט השלום בירושלים נגד החלטת המועדון למנוע את כניסתם למשחקי הקבוצה, אבל עתירתם נדחתה. חוגג החליט למנף את פסיקת בית המשפט, להכין רשימה מורחבת יותר של חברי ארגון לה פמיליה ולאסור עליהם כניסה למשחקי הקבוצה באצטדיון טדי. בעקבות התנהלותו ספג הבעלים איומים על חייו.
זו הייתה רק עוד עליית מדרגה במאבק בין הצדדים. עוד קודם לכן, בפברואר, כינה חוגג את לה פמיליה "ארגון פשע שמנסה לקחת את המועדון כבן ערובה". בארגון הבהירו בתגובה שהם מוכנים להסלמה במחאה נגדו.

קיפאון

עוד קיצוץ בתקציב | יוני 2021 העתיד המעורפל גרם לכך שלקראת העונה הנוכחית בית"ר לא הייתה יכולה להשקיע סכומים גבוהים כדי לחזק את הסגל כבעבר. חוגג הכניס את היד לכיס כדי להחתים זרים, אבל הקיץ המאכזב לא הרגיע את האוהדים.
10 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
חוגג. כינה את לה פמיליה "ארגון פשע"
(צילום: עוז מועלם)

פיצוץ ידוע מראש

חוגג מוותר על הקבוצה ומעביר את זכויות הניהול לנאמן | ספטמבר 2021 המשא ומתן עם לה פמיליה שוב לא עלה יפה, חברי הארגון החרימו את המשחק הביתי מול הפועל באר שבע, הקללות מהאוהדים רק החריפו, הלחץ מהמשפחה גבר ובריאיון ב"ידיעות אחרונות" הודה חוגג שהוא מתחרט שנכנס לכדורגל ושוקל את המשך דרכו.
הכל הוביל לרגע שבו חוגג החליט להעביר את זכויות הניהול לידי נאמן, עורך הדין יצחק יונגר, שבין השאר יחפש אחר רוכש למועדון. כרוניקה של פיצוץ ידוע מראש הגיעה לסופה.

פרשת "המשחק הגדול" יוצאת לאור

חוגג נעצר בעקבות חשדות לעבירות הונאה ועבירות מין | נובמבר 2021 בית המשפט התיר לפרסום כי חוגג הוא החשוד המרכזי בפרשת "המשחק הגדול". בעקבות חקירת המשטרה הוא נעצר יחד עם שבעה אנשים נוספים בחשד לעבירות הונאה בהיקף של מאות מיליוני שקלים בתחום המטבעות הקריפטוגרפיים ועבירות חמורות נוספות.
10 צפייה בגלריה
משה חוגג
משה חוגג
מכחיש את הטענות נגדו. חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
מהחקירה עלה שחוגג חשוד בעבירת של איסור הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסה במזיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד, עבירות על פי פקודת הסמים המסוכנים, איסור אלכוהול לקטינים וכן עבירות מין חמורות.
עורכי הדין של חוגג, משה מזור ועמית חדד, מסרו: "מדובר בנושאים שהתפרסמו בעבר מטעם גורמים בעלי אינטרס, ואשר כעת המשטרה בודקת אותם. חוגג מכחיש בכל תוקף את החשדות נגדו ומשתף פעולה באופן מלא עם חוקריו. אנו בטוחים שבסיום החקירה יתברר שאין שחר לטענות כלפיו".
"ככל שידוע לנו, אין כל קשר בין החשדות לכאורה לבין פעילות המועדון", אמרו בבית"ר ירושלים לאחר מעצרו של חוגג. הידיעה על החשדות התגלתה פחות משבועיים לאחר שבחדשות 13 פורסם כי דוגמנית צעירה טוענת שחוגג הטריד אותה מינית וניסה לכפות את עצמו עליה כשהייתה בת 17. בתגובה חוגג הכחיש שביצע מעשים ללא הסכמה.

העברת השרביט

סוף עידן: חוגג מוכר את הקבוצה לברק אברמוב | אוגוסט 2022 אחרי ארבע שנים, הגיע עידן חוגג לסיום. ברק אברמוב, הבעלים לשעבר של בני יהודה, היה זה שרכש ממנו את הקבוצה, בסיום סאגה גדולה שנמשכה כמעט לאורך קיץ שלם.
10 צפייה בגלריה
אברמוב וחוגג ברגע החתימה על העברת הבעלות
אברמוב וחוגג ברגע החתימה על העברת הבעלות
אברמוב וחוגג במעמד החתימה
(צילום: באדיבות בית"ר ירושלים)
יממה לפני החתימה הרשמית, כשהיה נראה שאברמוב חוזר בו, כינס חוגג מסיבת עיתונאים וטען: "בית"ר גוססת, הוא האופציה האחרונה". אמר וכנראה צדק. לאחר פגישה לילית משולשת עם חוגג וראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, נסגרה עסקת המכירה, והבוקר (רביעי) היא נחתמה רשמית.
כעת נכנסת בית"ר ירושלים לעידן חדש, והאוהדים שלה בוודאי מקווים שהוא יהיה שקט ורגוע הרבה יותר מארבע שנותיו של חוגג במועדון.
פורסם לראשונה: 21:30, 09.09.21