איגוד האתלטיקה העולמית הודיעה היום (חמישי) כי אתלטיות טרנסג'נדריות לא יוכלו להשתתף בתחרויות של נשים. נשיא הארגון סבסטיאן קו, אתלט לשעבר בעצמו, טען כי לאחר התכנסות של מועצה מיוחדת שעסקה בנושא התקבלה ההחלטה על מנת "להגן על ספורט הנשים".
עוד הוסיף קו, כי ההחלטה תחול על ספורטאיות שעברו הליך לשינוי מין ו"עברו את גיל ההתבגרות כזכרים", ללא קשר למידת הטסטוסטרון בגופן. ההחלטה תיכנס לתוקף החל מה-31 במרץ, כלומר סוף החודש הנוכחי.
2 צפייה בגלריה
הפגנות עם דגל הלהט"ב ודגל הקהילה הטרנסית
הפגנות עם דגל הלהט"ב ודגל הקהילה הטרנסית
החלטה שתשפיע על ספורטאיות רבות. הפגנות עם דגל הלהט"ב ודגל הקהילה הטרנסית
(רויטרס)
בנוסף, המועצה גם הצביעה להחמיר את ההגבלות על ספורטאים עם חוסר התאמה בין הכרומוזומים או החומר הגנטי (DSD), ולצמצם את הכמות המקסימלית של טסטוסטרון המותרת בספורט הנשים בחצי, מ-5 ננומול לליטר ל-2.5. החלטה זו תשפיע משמעותית על אתלטיות כמו מי שהייתה האלופה האולימפית פעמיים בריצה ל-800 מטר קאסטר סמניה, מדליסטית הכסף מטוקיו בריצה ל-200 מטר קריסטין אמבומה ועוד.
במסיבת עיתונאים הסביר סבסטיאן קו כי המטרה הייתה למצוא פיתרון מקיף לבעיה בספורט הנשים ועל מנת להגן עליו. הוא הוסיף כי באיגוד האתלטיקה יקימו גוף מיוחד שיחקור את נושא שילוב הספורטאיות הטרנסיות, בראשות ספורטאי או ספורטאית טרנסג'נדרית.
2 צפייה בגלריה
האתלטית קריסטין אמבומה
האתלטית קריסטין אמבומה
תיפגע מהחלטת איגוד האתלטיקה העולמית. האלופה האולימפית מטוקיו קריסטין אמבומה
(Maja Hitij/Getty Images)
בשנה שעברה איגוד השחייה העולמי קיבל החלטה דומה בנוגע לתחרויות העל, זאת לאחר שהוצגו מחקרים המראים כי גם לאחר שספורטאיות טרנסג'נדריות נוטלות תרופות להפחתת הטסטוסטרון בגופן, יש להן יתרון ברור על ספורטאיות שנולדו כנשים.