אין אחד מאוהדי ליברפול שיכול לשכוח את הערב ההוא באנפילד, בטח לא אוקלי קאנינור. הרי ה-7 במאי 2019 הוא אחד הימים המאושרים בתולדות ליברפול.
החבורה של יורגן קלופ הפסידה שבועיים קודם לכן 3:0 לברצלונה בקאמפ נואו והייתה צריכה נס כדי לעבור אותה. נס כפול אם תרצו. בדקה ה-79, כשהם ביתרון 0:3 על לאו מסי ושות', זה הגיע. קרן מהירה ושטוחה של טרנט אלכסנדר-ארנולד הגיעה לדיבוק אוריגי, שנותר לבד ושלח פצצה לחיבורים. המהפך הושלם. ליברפול ניצחה 0:4 והעפילה לגמר הצ'מפיונס (וגם תזכה בגביע בסופו של דבר).
3 צפייה בגלריה
דיבוק אוריגי ליברפול
דיבוק אוריגי ליברפול
השער שנכנס להיסטוריה. אוריגי כובש את הרביעי של ליברפול מול ברצלונה
(צילום: AP)
רק שמי שבליברפול טוענים עד היום שאחראי לשער הזה הוא דווקא קאנינור, אז נער בן 14, מביא הכדורים באותו משחק. קאנינור הביא מהר כדור לאלכסנדר-ארנולד, שניצל את החולמנות של הגנת בארסה, שעוד לא הסתדרה לכדור הקרן ההוא. הסוף ידוע, נער הכדורים נכנס, ואנחנו לרגע לא צוחקים, לפולקלור של אנפילד.

טורס וסוארס כמודל לחיקוי

ויש המשך. שלוש שנים קדימה, אותו קאנינור, מי היה מאמין, הוא הכוכב הבא של מחלקת הנוער האדומה. כמה חודשים אחרי אותו שער בלתי נשכח של אוריגי, הנער הצעיר הרשית לראשונה בקבוצת הנוער של המועדון.
3 צפייה בגלריה
ציור קיר של אלכסנדר ארנולד לא רחוק מאנפילד
ציור קיר של אלכסנדר ארנולד לא רחוק מאנפילד
האליל של קאנינור. אלכסנדר-ארנולד
(צילום: AP)
הוא המשיך להתקדם ולהתפתח והקיץ חתם על חוזה מקצועני ראשון, שיבטיח לו, אולי מי יודע, הופעה בקבוצת הבוגרים של המועדון. בינתיים, הוא כובש בלי הפסקה. יש לו 19 שערים ב-16 הופעות במדי הקבוצה עד גיל 18.
"עד היום הרגע הזה גורם לי לגאווה, זה משהו ענק", סיפר קאנינור לאתר הרשמי של ליברפול בינואר האחרון. "אבל אני רוצה שיזכרו אותו בסופו של דבר ככדורגלן טוב ולא כמביא כדורים".
קאנינור התבקש, איך לא, לשחזר את אותו ערב באנפילד. "עוד בתחילת המשחק, עוזר המאמן של ליברפול אמר למאמן שלנו שנהיה חייבים להביא מהר את הכדור. הכל היה צריך להיות מהיר, גם המסירה לאחד משחקני הקבוצה", הוא נזכר.
צפו בביצועים של קאנינור
קאנינור הוסיף: "למחרת הלכתי לבית הספר וכל הילדים, אוהדי ליברפול, אמרו לי: 'אתה ניצחת לנו את המשחק'. הייתי צריך ללכת לחדר אחר כי היו כל כך הרבה אנשים שניגשו לברך אותי. זה עדיין מטורף מה שקורה. יש אנשים שיצרו איתי קשר ברשתות החברתיות וקראו לי אגדת ליברפול".
קאנינור אפילו התאמן כמה פעמים עם הקבוצה הבוגרת, בעיקר לקראת משחקים בגביע הליגה. הוא מספר שיורגן קלופ עדיין זוכר אותו. "התאמנתי עם הקבוצה הראשונה לפני כמה שבועות והבוס ניגש אליי ואמר: 'אני רק צריך להודות לך על מה שעשית'".
3 צפייה בגלריה
יורגן קלופ
יורגן קלופ
אפילו הוא זוכר את נער הכדורים. קלופ
(צילום: רויטרס)
ועדיין, קאנינור, כפי שהבנתם, לא רוצה להיות ידוע רק באותו נער כדורים שעזר לליברפול. הוא נחוש ללכת בדרכו של אלכסנדר-ארנולד, האליל שלו, ולזכות להצלחה דומה עבור המועדון. "אם אתה מסתכל על מה טרנט עשה עם הקבוצה, אני אשמח לעשות את זה. אני לא רוצה להיות סתם 'אגדת כדורים', אתם מבינים למה אני מתכוון", הוא הוסיף.
ומה היה המודל לחיקוי שלו כשהיה צעיר יותר? "אהבתי את פרננדו טורס, אבל אז אחרי שהוא עזב לצ'לסי, זה היה לואיס סוארס. אהבתי את השניים האלה. הם היו סקוררים, תמיד השחקנים המכריעים ורציתי להיות אחד כזה", המשיך קאנינור והפתיע: "אני לא אוהב לא להבקיע, יותר לבשל. אני רק רוצה להיות הכי טוב שאני יכול. לשם כך אני חייב לחשוב חיובי בלי מחשבות שליליות".