לא מן הנמנע שעד השבוע הבא יאניס ספרופולוס כבר לא יהיה מאמן מכבי תל אביב. למרות שלאורך רוב הקדנציה שלו אצל הצהובים הוא היה חביב הקהל, נתון שלילי אחד ייחקק בספרי ההיסטוריה של המועדון אליו יש לו קשר ישיר - 8 הפסדים רצופים באירופה, השוואה של השיא השלילי מ-1992/93, העונה המקוללת של מכבי ת"א, שראתה את גליל עליון מדיחה אותה בחצי גמר הפלייאוף וממשיכה לזכייה היסטורית באליפות. עוד נתון לא מחמיא הוא שהיווני ייזכר כמי שהפסיד במשחק ה-1,000 של קבוצתו באירופה.
אפשר לדבר מהיום ועד מחר על היבטים מקצועיים במכבי ת"א, ובהמשך הטור עוד יכתבו פה כמה וכמה מילים על ה-82:76 אתמול (רביעי) למונאקו, אך ההפסד הזה היה הכל חוץ ממקצועי. במסיבת העיתונאים המאולתרת של מכבי בנמל התעופה בן גוריון, לפני היציאה לצרפת, ספרופולוס היה מספיק כן, ובניגוד לרוב הפעמים בהן הוא יורה קלישאות לאוויר, נתן ציטוט אחד מהלב: "אנחנו לא מאוכזבים, אנחנו עצובים".
3 צפייה בגלריה
אנטה ז'יז'יץ' מול מייק ג'יימס
אנטה ז'יז'יץ' מול מייק ג'יימס
ההפסד למונאקו היה הכל חוץ ממקצועי. ז'יז'יץ' מנסה לעצור את ג'יימס
(צילום: gettyimages)
המשפט הזה של יאניס משקף בדיוק את המשחק אתמול של קבוצתו. למעט סקוטי ווילבקין, וכמה דקות של דרק וויליאמס, מכבי ת"א נראתה עצובה לחלוטין באולמה קטן המידות של יריבתה. שאר השחקנים פחדו או לא רצו לאיים על הסל, והדיכאון הורגש גם ממסך הטלוויזיה.
למעשה, זה היה מפגש בין שתי הקבוצות הכי עצובות ביורוליג. מכבי הגיעה עם 7 הפסדים רצופים, מונאקו עם 7 הפסדים ב-8 משחקים, כולל פיטורי מאמן. שתי הקבוצות שיחקו לאורך פרקים ארוכים כדורסל בינוני, אפילו רע, והיה ברור שהן כלל לא בכושר.
אבל מונאקו שיחקה טוב יותר בחצי השני, בעיקר מייק ג'יימס (12 נקודות ו-13 אסיסטים) ודומנטאס מוטיונאס (16 נקודות), שחגג על אנטה ז'יז'יץ' בהתקפה. במכבי אומרים שז'יז'יץ' נותן מספרים מטורפים, אבל בפעם ה-1,000 – מה זה משנה אם בצד השני קולעים עליו במקרה הטוב אותו מספר נקודות, אם לא יותר.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
משחק משוגע שלו לא הספיק. ווילבקין
(צילום: gettyimages)
המפסידה קיבלה משחק משוגע מווילבקין עם 31 נקודות (10 מ-19 מהשדה, 6 מ-6 מהקו), שעוד השאיר אותה בתמונה ברבע הרביעי (16 נקודות), אך גם היה אחראי למהלך שלמעשה עצר את המומנטום של קבוצתו. פחות או יותר שלוש דקות וחצי לסיום, כשלוח התוצאות הראה 66:67 למונאקו, ז'יז'יץ' חסם בצורה נהדרת (ומפתיעה) זריקה לשלוש של ג'יימס, הכדור הגיע לווילבקין, שיצא למתפרצת עם יתרון מספרי מובהק (3 על 1). אבל במקום למסור לסנטר הקרואטי שהתחנן לכדור הוא ניסה למסור מסירה קשתית לדרק וויליאמס, שלא צלחה. המארחת חטפה את הכדור, יצאה למתפרצת בצד השני ודוויין בייקון במהלך של סל ועבירה העלה את ההפרש ל-66:70. משם קבוצתו של סשה אוברדוביץ' המשיכה ל-66:73 ו-67:76. גם ניסיון קאמבק נואש אחרון של האורחת לא צלח, ובתכל'ס ממש לא הגיעה לה לנצח.
ספרופולוס ניסה לעשות כמעט הכל במשחקים האחרונים כדי להוציא את הספינה מהבוץ. בין השאר העלה את ג'ייק כהן בחמישייה בהפסד הקודם לזניט, למרות שמיעט לקבל דקות העונה ביורוליג, ובלא מעט משחקים כלל לא נרשם בטופס. וזה המשיך עם ההישארות של ג'יימס נאנלי בארץ בניסיון לזעזע את השחקנים במה שעשוי להיות משחקו האחרון במועדון.
3 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס
יאניס ספרופולוס
ניסה לעשות כמעט הכל כדי להוציא את הספינה מהבוץ. ספרופולוס
(צילום: EPA)
אז הניסיונות הללו לא צלחו בלשון המעטה. השחקנים שכביכול היו צריכים לקחת את הדקות של נאנלי, כמו קמרון טיילור, נראו מבוהלים, ובפועל מכבי שיחקה עם חמישיות בהן במקרה הטוב שלושה שחקנים היוו סוג של איום לסל.
אז מה הלאה? למכבי מחכה משחק לא קל בכלל בפיס ארנה ביום שבת מול מוליכת הליגה, הפועל ירושלים. אפשר אפילו להגיד שהיא מגיעה כסוג של אנדרדוג. השאלה הגדולה היא האם ספרופולוס יהיה על הקווים או שמאמן אחר כבר ייקח אחריות.