כיממה לאחר שזכה במדליית זהב באליפות אירופה עד גיל 23 בפינלנד, בלסינג אפריפה נחת הערב (שני) בארץ לקבלת פנים חמה. זה קרה אחרי שסיים את מקצה הגמר בריצה ל-200 מ' בזמן של 20:67 שניות, מאית שנייה בלבד פחות מרפאל בוז'ו ההולנדי שסיים שני עם 20.68 שניות.
"זה מרגש לחזור", אמר אפריפה. "אני כל כך שמח לפגוש את האנשים שאוהבים אותי, אני עוד לא מעכל את מה שקרה. זה מטורף. הטלפון שלי מתפוצץ. אני מנסה ליהנות מהכל ואני לא ממש מצליח".
3 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
הישג נהדר. אפריפה
(צילום: עוז מועלם)
3 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה
בלסינג אפריפה
אפריפה והמדליה
(צילום: עוז מועלם)
על הרגעים הדרמטיים בגמר: "במהלך הריצה, ביציאה מהקשת ראיתי שאני מוביל במטר על פני כולם ובסוף קצת התקשיתי, הרגשתי מישהו עם צעדים חזקים מאחוריי שצמצם את הפער, אמרתי שלא אתן לו לעקוף אותי, זרקתי את החזה בפוטופיניש וראיתי שאני מצליח לנצח. עשיתי מה שיכולתי כדי שאהיה אלוף אירופה. הייתה לי שנה קשה ועשיתי מה שאני יכול כדי לנצח. היה לי חשוב מאוד לעשות הישג כזה, הקרדיט מגיע למאמן שלי יגאל בלון שהוא המאמן הכי טוב בהיסטוריה של ישראל בספרינט"
על המטרות להמשך: "אני מאמין שאהיה באולימפיאדת פריז אחרי שאעשה את הקריטריון באליפות העולם, ואם לא אז אגיע דרך הדירוג. גמר אולימפי זו מילה גסה בשבילי, לפחות עכשיו, כי אני חסר ניסיון - אבל אני משייך את עצמי לטופ העולמי כי אני יודע שאני ברמה שלהם אם לא פחות. אני צריך עוד זמן כדי להשתפשף וללמוד. בעוד כמה שנים, חד משמעית, אני אהיה ברמה שלהם.
3 צפייה בגלריה
בלסינג אפריפה יגאל בלון
בלסינג אפריפה יגאל בלון
אפריפה ומאמנו יגאל בלון
(צילום: עוז מועלם)
מאמנו יגאל בלון סיפר: "זה הישג גדול, לאור מה שהוא עבר בשנה האחרונה עם השירות בצבא וכל מה שכרוך בזה מבחינה רגשית. לא הייתי רגוע עד לרגע האחרון. זו הייתה חוויה לצפות בו. הוא לא נתן לאף אחד לקחת את מה שמגיע לו. הוא לא היה במיטבו בגלל התנאים, אבל בעוד חודש בלסינג ייראה אחרת. גם בהמשך, הוא יתמקד בריצת ה-200 מטר לקראת אולימפיאדת פריס".
כזכור, לפני שנה הצליח אפריפה להדהים את חובבי הספורט כשהפך לאתלט צמרת עם הזכייה באליפות העולם לנוער בקולומביה, כשהיה רק בן 18. אפריפה קבע אז תוצאה דמיונית של 19.96 שניות - שהפכו לשיא אליפות חדש, שיא ישראלי חדש, והפעם הרביעית בהיסטוריה שרץ מתחת לגיל 20 יורד מ-20 שניות (אחד מהם הוא יוסיין בולט). כעת הוא יכול להתהדר בזכייה בינלאומית יוקרתית נוספת.
פורסם לראשונה: 23:11, 17.07.23