השאלה המרכזית שמעסיקה את הספורט האמריקאי הגיעה לפתרונה: שקארי ריצ'רדסון, אחת האצניות הטובות והמבטיחות ביותר בעולם, לא תרוץ באולימפיאדת טוקיו. זאת לאחר שלא נכללה בסגל האמריקאי למשחקים שפורסם הלילה (בין שלישי לרביעי).
ריצ'רדסון עברה שבוע סוער במיוחד, לאחר שנכשלה בבדיקה למציאת חומרים אסורים בחודש שעבר במהלך המבחנים האמריקאים. בבדיקה נמצא סם מסוג מריחואנה בגופה של ריצ'רדסון והיא הושעתה לחודש אחד, עד ה-28 ביולי - השעיה שמעשית מסתיימת יומיים לפני שתחרויות האתלטיקה באולימפיאדה נפתחות, ב-30 ביולי.
3 צפייה בגלריה
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון
לא תהיה בטוקיו. ריצ'רדסון
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
שקארי ריצ'רדסון
שקארי ריצ'רדסון
תמתין למשחקים האולימפיים הבאים. ריצ'רדסון
(צילום: gettyimages)
אבל הבעיה היא שהעובדה שנכשלה בבדיקה גרמה לכך שהתוצאות שהשיגה במבחנים האמריקאים נפסלו, ולכן את המקום שלה קיבלה האצנית הבאה ברשימה (לכל מדינה מותר לשלוח עד שלוש אצניות לריצת ה-100 מטר). יש לציין כי ריצ'רדסון עדיין הייתה יכולה לקבל הזמנה לאולימפיאדה כדי לרוץ עם השליחות ב-4X100 מטר, כשלמעשה ארבע המהירות ביותר נשלחות ואיתן עוד שתי מחליפות, ללא קשר לתוצאות שהשיגו במבחנים.
רק שהתאחדות האתלטיקה האמריקאית בהתייעצות עם הוועד האולימפי האמריקאי, כאמור, החליטו לא להכליל כלל את ריצ'רדסון בסגל. בהודעה רשמית מטעם ההתאחדות האמריקאית, נאמר: "יש לנו סימפטיה גדולה לשקארי ומבינים את נסיבותיה המקלות. יחד עם זאת עלינו לשמור על הוגנות גם כלפי יתר הספורטאים שניסו להגשים את החלום האולימפי".
בראיון שנתנה בשישי האחרון לתוכנית הבוקר של רשת אן-בי-סי, היא הודתה שעישנה מריחואנה, אך אמרה שעשתה זאת לאחר שכתב חשף בפניה שאימה הביולוגית הלכה לעולמה. באותו זמן היא הייתה באורגון, מדינה בה מריחואנה היא חוקית.
"אני יודעת מה עשיתי, אני יודעת מה אני אמורה לעשות, ועדיין החלטתי לעשות את זה", היא סיפרה. "אני לא רוצה לתרץ תירוצים ולא מחפשת שום אמפתיה. אבל במצב שהייתי באותו רגע, לגלות משהו כזה, להתמודד עם היחסים שהיו לי עם אימא שלי, זה בהחלט היה נושא קשה עבורי".
האמריקאית קבעה השנה את הזמן השני הכי מהיר בעולם, 10.72 שניות, ואחד הזמנים המהירים ביותר בהיסטוריה, והייתה אמורה להתמודד ראש בראש עם שלי-אן פרייז'ר-פרייס הג'מייקנית על תואר האישה המהירה בעולם.
3 צפייה בגלריה
שלי אן פרייזר פרייס
שלי אן פרייזר פרייס
תטייל לזהב? שלי אן פרייזר פרייס
(צילום: רויטרס)
לצערה של ריצ'רדסון, גם הקמפיין ברשת שקרא לבטל את ההשעיה או לפחות להחשיב את התוצאות שקבעה במבחנים האמריקאים תחת ההאשטג "תנו לה לרוץ" - לא עבד בסופו של דבר. בין התומכים בה אפשר למצוא את גבריאל יוניון, אשתו של דוויין ווייד, ובעיקר שחקנית מוכרת בעלת 4.4 מיליון עוקבים.