מזכר הבנות לרכישת הפועל ת"א נשלח בימים האחרונים לקבוצת אנשי עסקים מאנגליה, כשעל פי טיוטת ההסכם הראשונית עליה חתומים בעלי המועדון, היא יכולה לסגת ממנו עד ה-10 ביולי.
מדובר בקבוצת רכישה שמורכבת מאנשי עסקים זרים, כשהמטרה שלהם היא להשלים את העסקה בטווח זמן של חודש. על פי מזכר ההבנות, הבעלים המיועדים יתחייבו להעמיד תקציב של כעשרה מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב
האחים ניסנוב, גרינברג ותושב. יעזבו את הפועל?
(צילום: עוז מועלם)
למרות שמתנהלים מגעים גם מול גופים מארה"ב ומרוסיה, נראה כי בשלב הזה לפחות הרציני ביותר הוא זה הלונדוני. נציג שלו ביקר לאחרונה בבלומפילד ובמתחם האימונים בוולפסון. ככל הידוע, מעבר להעברת כספים לתקציב השוטף, הרוכשים – שכבר ביצעו בדיקת נאותות – יהיו אחראים על כיסוי הגרעונות המוערכים בחמישה עד שבעה מיליון שקל ועל סגירת החובות לפיפ"א.
במועדון נזהרים מלפתח ציפיות גבוהות מדי לאור מקרי העבר, אך אישרו כי מתנהלים מגעים וכי אותם רוכשים אפילו מעודכנים לגבי הרכש הצפוי בקיץ.
2 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
דורשים את עזיבת הבעלים. אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)
לאור הביקורת של הקהל וחרם המנויים, הבעלים הציבו מספר דרישות בפני הרוכשים הפוטנציאליים, לפי מספר קריטריונים שהוצבו. במקרה שמדובר ברוכש או בקבוצה בעלי יכולות כלכליות גבוהות שיתחייבו להעמיד תקציב משמעותי, ראשי הפועל ת"א יסכימו לעזוב ללא תמורה. אם יגיע רוכש פחות אמיד, שיוכל להשקיע סכומים נמוכים בלבד, אפילו באזור מיליון השקלים בעונה, הבעלים יעבירו אליו את זכויות הניהול תמורת החזר של 60 אחוז מ־18 מיליון השקלים שהושקעו במועדון. על פי ההסכם, ההחזר יתבצע דרך תחנות הדרגתיות שייקבעו מראש, בהתאם להישגיות ולהכנסות, כמו למשל הגעה לשלב הבתים באחד המפעלים באירופה.