10 שניות לסיום קרב הגמר בהיאבקות חופשית (עד 125 ק"ג) גייבל סטיבנסון (21) פיגר בשלוש נקודות מול יריבו הגיאורגי ג'נו פטריאשוילי. כשהבאזר נשמע, סטיבנסון הוכתר כאלוף האולימפי.
המתאבק האמריקאי הצליח לבצע שני תרגילים, האחרון 0.3 שניות לסיום, כדי לנצח 8:10 באחת הדרמות הגדולות שלא שמעתם עליהן באולימפיאדה. כל תרגיל היה שווה שתי נקודות, כשגיאורגיה עירערה על האחרון, אך העירעור לא התקבל וסטיבנסון הרוויח נקודה נוספת, ובסך הכל חמש נקודות בפחות מ-10 שניות.
4 צפייה בגלריה
גייבל סטיבנסון
גייבל סטיבנסון
בקרוב ב-WWE. גייבל סטיבנסון
(צילום: getty images)
את הניצחון הוא חגג, איך לא, עם סלטה לאחור: "הסתכלתי על השעון והוא הראה 0.3 שניות. ואני אמרתי לעצמי 'אין סיכוי'. ואז לאט לאט עיכלתי מה קרה. והייתי כזה 'וואו'".
חודש מאוחר יותר סטיבנסון הולך על קריירה חדשה, ויש שיגידו מפתיעה – הוא מצטרף ל-WWE לאחר שחתם על חוזה רב-שנתי בארגון ההיאבקות. האמריקאי בן ה-21 ימשיך ללמוד באוניברסיטת מינסוטה שנה נוספת במטרה לסיים את התואר ולשמור על אליפות המכללות במשקל כבד ששייכת לו.
ב-WWE נותנים לו את כל התנאים כדי להצליח לשלב בין שתי הקריירות והקימו מתקן אימונים ליד הקמפוס של הרכש החדש שלהם, בו הוא ילמד את הבסיס ממאמנים של הארגון.
4 צפייה בגלריה
גייבל סטיבנסון
גייבל סטיבנסון
ניצחון סופר דרמטי בגמר. סטיבנסון המום
(צילום: getty images)
4 צפייה בגלריה
גייבל סטיבנסון
גייבל סטיבנסון
וחוגג בטירוף אחרי הקרב
(צילום: getty images)
לאחר שסטיבנסון יסיים את התואר, בחודש מאי, החוזה שלו יחל באופן רשמי והוא יהפוך למתאבק במשרה מלאה. "ה-WWE הוא חלק ממני מאז שהייתי צעיר מאוד", אמר סטיבנסון ל-ESPN, שיהיה מדליסט הזהב האולימפי הראשון שמצטרף לארגון מאז קורט אנגל. "הערצתי מתאבקים כמו ברוק לסנר ופול היימן במשך זמן רב, כך שהרגשתי שהדבר הנכון עבורי לעשות הוא להיכנס לזירה".
סטיבנסון (1.85 מ', 120 ק"ג) ניהל מגעים גם עם ה-UFC ואפילו שקל לפתוח בקריירה ב-NFL, ומן הסתם הפך לסחורה חמה ברגע שזכה במדליית הזהב בטוקיו. "כולנו ראינו את הכוח הפיזי שלו לפני ובזמן האולימפיאדה", אמר ניק קאן, נשיא ה-WWE. "מה שעוד ראינו הוא שלגייבל יש את אותה כמות כריזמה כמו היכולת. הצד השיווקי לצד היכולת שלו כספורטאי חשובים באותה מידה".
4 צפייה בגלריה
קורט אנגל
קורט אנגל
קורט אנגל עשה את זה באטלנטה 1996
(צילום: AP)