סלאמוויט באיולין טפרי הגיעה למקום העשירי, עדן בלכר ושלי בובריצקי יידעו רק מחר אם יעלו לגמר ונבחרת הבייסבול ספגה תבוסה מדרום קוריאה. אחרי מדליית הזהב שהשיג ארטיום דולגופיאט, המשיכו היום (שני) הספורטאים הישראלים להתחרות באולימפיאדת טוקיו.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד

15:56: טפרי סיימה עשירית בגמר 5,000 מטר

טפרי התמודדה מול הגדולות בריצת הגמר לנשים ב-5,000 מטר, אשר נערכה על מסלול רטוב בשל הגשם העז שירד בטוקיו. הישראלית, שפתחה טוב ונחלשה בהמשך, הגיעה בסופו של דבר למקום העשירי (מתוך 15 משתתפות) וקבעה זמן של 14:54.39 דקות, הרבה אחרי המנצחת סיפאן חסן מהולנד, שקבעה 14:36.59 דקות.
8 צפייה בגלריה
סלאמוויט באיולין טפרי
סלאמוויט באיולין טפרי
סלאמוויט באיולין טפרי
(צילום: רויטרס)
8 צפייה בגלריה
טפרי (במרכז בתכלת), חסן ואוברירי בתחילת ריצת הגמר
טפרי (במרכז בתכלת), חסן ואוברירי בתחילת ריצת הגמר
טפרי (במרכז בתכלת), חסן (מימין) ואוברירי (מובילה) בתחילת ריצת הגמר
(צילום: getty images)

14:55: בלכר ובובריצקי מדורגות במקום ה-16 במוקדמות

עדן בלכר ושלי בובריצקי ביצעו תרגיל מרשים במוקדמות השחייה האמנותית. הן קיבלו ציון של 84.6333 נקודות ומדורגות במקום ה-16 בתום היום הראשון. 12 צמדים יעלו לתחרות הגמר והעולות ייקבעו בתום יום המוקדמות השני שיתקיים מחר. הצמד הרוסי שקיבל 97.9000 נקודות מדורג ראשון.
8 צפייה בגלריה
עדן בלכר ושלי בובריצקי במוקדמות
עדן בלכר ושלי בובריצקי במוקדמות
עדן בלכר ושלי בובריצקי במוקדמות
(צילום: AFP)

10:36: השיוטים של ברעם וטיבי נדחו למחר

צמד השייטות במפרשיות 470, נויה ברעם ושחר טיבי (מקום שמיני), כבר לא ייצאו לים יותר היום. סופית: מכיוון שאין רוחות מספקות במרכז האולימפי הימי, הוחלט כי שיוטים 10-9 יידחו למחר

10:15: נבחרת הג'ודו נחתה: "עם הלב והנשמה זכינו במדליה"

נבחרת הג'ודו נחתה הבוקר בישראל אחרי הזכייה במדליית הארד בתחרות הקבוצתית. "נבחרת ישראל מ-1992 מספקת את ההישגים הגדולים ביותר בספורט הישראלי", אמר המאמן אורן סמדג'ה. "זה לא חדש שאנחנו כל הזמן שואפים לזכות במדליות, וכמו שראיתם, בתחרות הזאת היינו כל כך קרובים, שני ספורטאים, שירה ראשוני ביום הראשון, ברוך שמאילוב ביום השני, ואני חושב שעם הלב עם הנשמה הצלחנו בסופו של דבר לזכות במדליות בתחרות הקבוצתית".
8 צפייה בגלריה
מוקי וההורים
מוקי וההורים
מוקי וההורים
(צילום: מוטי קמחי)
8 צפייה בגלריה
פלצ'יק יחד עם אשתו
פלצ'יק יחד עם אשתו
פלצ'יק יחד עם אשתו
(צילום: מוטי קמחי)
8 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב והמשפחה
ברוך שמאילוב והמשפחה
ברוך שמאילוב והמשפחה
(צילום: מוטי קמחי)
שגיא מוקי הוסיף: "אתם לא מבינים כמה חיכיתי לזה. מאולימפיאדת ריו התאמנתי כל כך קשה. עשיתי הכל, אלוף עולם, אלוף אירופה, רק המדליה האולימפית הייתה חסרה לי. אני מאושר, הולך לחגוג וליהנות - אמשיך לפריז בכל הכוח. זאת המטרה, אני חושב שזה ברור".

8:50 דרום קוריאה מנצחת

הקוריאנים עלו ליתרון 1:11, ולפי חוקי המשחק באולימפיאדה המשחק מופסק כאשר נבחרת עולה ליתרון דו-ספרתי. מחר ישראל תתמודד מול הרפובליקה הדומיניקנית: המפסידה תודח מהטורניר, המנצחת תמשיך הלאה ולאור הפורמט המורכב והמסובך של הטורניר - עדיין יהיה לה סיכוי למדליית זהב.

8:11 ישראל מתפרקת

הומראן של יונסו קים מעלה את דרום קוריאה ל-1:10. הקוריאנים עשו 7 נקודות באינינג אחד, וישראל תצטרך לבצע קאמבק מטורף כדי לחזור למשחק הזה.

8:04: ישראל כבר בפיגור 8:1

הקוריאנים הגיבו מיד בחלק התחתון של האינינג החמישי. בזכות רצף של חבטות מוצלחות וקריסה של המגישים הישראלים (תחילה אלכס כץ ואז ג'רמי בלייך) הם זינקו ל-1:8, והעסק נראה רע מאוד לישראל.

8:00: קוריאה בורחת

ישראל אמנם השיגה נקודה ראשונה במשחק, אבל הקוריאנים לא התרגשו, עשו המון בעיות לפיצ'ר אלכס כץ - והשיגו שלוש נקודות מהירות באינינג החמישי כדי לברוח ל-1:6.
8 צפייה בגלריה
שחקני קוריאה חוגגים
שחקני קוריאה חוגגים
שחקני קוריאה חוגגים
(צילום: gettyimages)

7:42: ישראל מתקרבת

ישראל סוף-סוף עולה על הלוח. אחרי שמיץ' גלייזר עלה על הבסיס, המגיש הקוריאני מינוו צ'ו הוחלף, וזה שבא במקומו – וונג'ון צ'וי - לא נראה טוב. הוא פגע בסקוט בורצ'אם שעלה לבסיס הראשון, הוליך את איאן קינסלר ומילא את הבסיסים, ואז הוליך את גם דני ולנסיה – וזו נקודה ראשונה לישראל. לכחולים-לבנים הייתה הזדמנות לצבור נקודות נוספות, אך ראיין לוורנוויי נפסל. 1:3 לקוריאנים.

6:34: הקוריאנים בונים יתרון

ההסתערות הקוריאנית נמשכת גם באינינג (סבב) השני מתוך תשעה: ג'יי או פתח אותו עם חבטה מוצלחת, ומיד אחריו שיגר ג'י וואן או הומראן לשדה המרכזי והעלה את דרום קוריאה ל-0:3. התצוגה החלשה של ווגמן החמירה: הוא איפשר שתי חבטות מוצלחות נוספות והוליך עוד חובט קוריאני, ובכך מילא את הבסיסים – אבל לבסוף הצליח לשרוף שני חובטים נוספים ולצאת מהתסבוכת. 0:3 לדרום קוריאה בסוף האינינג, היה יכול להיות עוד יותר גרוע.

6:15: השיוטים במפרשיות 470 נדחו

מכיוון שאין רוחות מספקות במרכז האולימפי הימי, הוחלט כי שיוטים 10-9 של נויה ברעם ושחר טיבי במפרשיות 470 יידחו בשלב זה.

6:10: כבר בהתחלה - ישראל בפיגור

פתיחה לא טובה של ישראל ושל המגיש ג'ואי ווגמן: הקוריאנים עלו ליתרון 0:1 בזכות שלוש חבטות מוצלחות, כולל דאבל של יונסו קים. למזלה של ישראל, במהלך האחרון היא הצליחה לשרוף רץ קוריאני שניסה להגיע לבסיס הבית, ונמנעה מפיגור גדול יותר.
8 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: gettyimages)

6:00: ישראל מחפשת ניצחון על קוריאה בטורניר הבייסבול

המשחק בין נבחרת הבייסבול הישראלית לדרום קוריאה יצא לדרך. הישראלים יודעים שניצחון ישפר משמעותית את הסיכוי שלהם להשיג מדליה כנגד כל הציפיות. כאמור, גם במקרה של הפסד, ישראל עדיין לא תודח.

לו"ז ישראלים

6:00: בייסבול - נבחרת ישראל מול דרום קוריאה 6:05: שייט - נויה בר עם ושחר טיבי במפרשיות 470 (שיוטים 10-9) 13:30: שחייה אמנותית - עדן בלכר ושלי בובריצקי בתרגיל הדואט החופשי 15:40: אתלטיקה - סלאמוויט באיולין טפרי בגמר ריצת 5,000 מטר
פורסם לראשונה: 04:25, 02.08.21