רעידת אדמה בטניס העולמי. סימונה האלפ, בעבר במקום הראשון בדירוג העולמי, הושעתה היום (שלישי) לארבע שנים, לאחר שהורשעה בידי הסוכנות הבינלאומית ליושרה בטניס אחרי שנכשלה בבדיקות סמים והורשעה בשני סעיפים של סימום.
האלפ, בת 31, לא פעילה כבר שנה, לאחר שבאוקטובר 2022 נמצאו חומרים אסורים בגופה. בדמה של האלפ נמצאו שרידים של התרופה רוקסדוסטאט, בה משתמשים נגד אנמיה, והיא מעלה משמעותית את ספירת ההמוגלובין וכדוריות הדם האדומות.
1 צפייה בגלריה
סימונה האלפ
סימונה האלפ
עונה קשה. סימונה האלפ
(צילום: Danielle Parhizkaran-USA TODAY Sports/File Photo)
היא הושעתה מיידית ומאז ניסתה להילחם בהחלטה בטענה שהיא חפה מפשע, אך נדחתה פעמיים על ידי בתי משפט עצמאיים ולפני מספר חודשים שוב נכשלה בבדיקת סמים שעברה. בחודש מאי האחרון היא אף הודתה שאחד התוספים שלקחה הכיל חומר אסור.
למרות שהתקבלו טענותיה, כי היא נטלה תוסף מזוהם, הוחלט להרשיעה. בפני הטניסאית עומדת האפשרות לערער על ההחלטה, ונציגיה טענו שהם אכן מתכוונים להגיש על ערעור על "ההחלטה השרירותית".
"אני מסרבת לקבל את ההחלטה להשעות אותי לארבע שנים", אמר האלפ ההמומה לאחר פרסום העונש החמור. "אני ממשיכה להתאמן ולעשות כל שביכולתי לטהר את שמי מההאשמות השקריות, ולחזור למגרשים. בכוונתי לערער על ההחלטה ולפעול משפטית נגד החברה שסיפקה לי את התוסף המדובר".
האלפ היא אחת השחקניות הטובות והעקביות של הדור הנוכחי. היא זכתה בשני תארי גרנד סלאם - ברולאן גארוס 2018 ובווימבלדון 2019. בסך הכול היא זכתה ב-24 תארים במהלך הקריירה ודורגה במקום הראשון בעולם בשיאה. האלפ, ילידת קוסטנצה, הרוויחה במהלך הקריירה כ-40 מיליון דולר רק מטניס, השלישית בכל הזמנים כשרק האחיות סרינה (כ-94 מיליון) ו-ונוס וויליאמס (כ-42 מיליון) הרוויחו יותר ממנה.