ברק אברמוב פועל בעיקר נגד השעון. אמש (ראשון) נפגש בעלי בני-יהודה עם משה דמאיו, שעמד בעבר בראש המועדון, בניסיון כמעט אחרון למכור את הקבוצה, להוציא אותה ממצב של קיפאון מקצועי ולשחרר את הלחץ של האוהדים.
בין הצדדים כבר הושג סיכום עקרוני שלפיו דמאיו יעמוד בראש קבוצת רכישה, ולמעשה ינהל את המועדון לאחר שיקבל את אישור הוועדה להעברת זכויות של ההתאחדות. מעל לכל, היעד של אברמוב הוא להציג הבוקר לבית הדין העליון של ההתאחדות הסכם שיסיר את אחד המכשולים בדרכו לרכישת בית"ר ירושלים. כל זאת שלושה שבועות וחצי בלבד לפני פתיחת הליגה הלאומית.
4 צפייה בגלריה
אוהדי בני יהודה
אוהדי בני יהודה
מוחים כבר תקופה נגד התנהלותו של אברמוב. אוהדי בני יהודה
(צילום: אורן אהרוני)
אוהדי בני-יהודה מוחים כבר תקופה נגד התנהלותו של אברמוב ודרשו ממנו לעזוב את המועדון, ששהגיע בעונה שעברה לתקופת שפל בליגת המשנה. השיא היה בהשלכת אבנים לעבר הבעלים אחרי המשחק במושבה מול הפועל פ"ת, שאחריו הודיע כי יעביר את זכויות הניהול ולא יזרים יותר כספים למועדון. אלא שאז החל גם הרומן עם משה חוגג ומפלס העצבים של האוהדים הכתומים, שמרגישים מקופחים ועזובים, המשיך לעלות.
מרגע שיצא למהלך של בית"ר, היה ברור לאברמוב כי כבר לא ישוב להיות בעלים בבני-יהודה. כרגע, לא משנה מי יהיה זה שירכוש או יקבל ממנו את הזכויות על המועדון, הקבוצה נמצאת באי־ודאות. בכל פורמט, אם וכאשר יימצא, צפויה לה תקופה לא קלה.
אתמול כבר איים ארגון האוהדים של בני-יהודה שאם הקבוצה תלך "למקומות לא נכונים", הם מתכוונים "להצית" את השכונה. "כולם עוזבים עבודות ומגיעים למשרדי ההתאחדות", נכתב בהודעת הארגון. "ההנהלה הנוכחית מנסה לחסל אותנו. הפכו את הקבוצה שלנו לתחנת מעבר, כזו שאפשר להגיע להרוס כל חלקה טובה, ולהתקדם לדבר הבא. ברגע שזה יקרה, אף אחד לא יוכל לקחת אחריות על ההשלכות, והן יהיו קשות. מנסים להציל את בית"ר על חשבוננו. אנחנו מתחייבים להגיע באלפים, ובת"א לא יהיה שקט".
4 צפייה בגלריה
דמאיו. יחזור לבני-יהודה?
דמאיו. יחזור לבני-יהודה?
דמאיו. יחזור לבני-יהודה?
(צילום: עוז מועלם)
לפי תקנון ההתאחדות, בעלים של קבוצה מליגת המשנה יכול לשמש כבעלים בליגת העל, בתנאי שיסיים בה את ענייניו ולא יעביר יותר משני שחקנים יחד איתו. "לא ייתכן שכולם מדברים רק על בית"ר", אומר אוהד הקבוצה אלירן משה. "בני-יהודה, מועדון גדול בכדורגל הישראלי שזכה באליפות ובגביעים, מופקר. זרקו אותנו לכלבים".

דפי המשוב של גוטמן

אחרי שירדה מליגת העל בקיץ שעבר ולא הייתה רחוקה מהסתבכות במאבקי הירידה לליגה השלישית, הצליחה בני-יהודה להשתחל לפלייאוף העליון, שם לא היוותה גורם של ממש. בקיץ הנוכחי, עוד לפני שבית"ר עלתה על הפרק, אברמוב החתים את המאמן אורי גוטמן ונראה היה שהקבוצה מהשכונה מתייצבת. אחרי עזיבתו של נציג הבעלים יוסי כהן, היה זה המנכ"ל כפיר אדרי שטיפל בקבוצה הבוגרת ובמחלקת הנוער, כולל מינוי מאמנים וכיו"ב.
כמעט כל הסגל מהעונה הכושלת בלאומית לא המשיך, למעט חמישה שחקנים: הצעירים גיא חכים, נתי אמויאל ושחר נבון, ולצידם אלירן עטר ורועי בן-שמעון. למועדון חזרו עמית כהן והשוער עומר ניראון, ופרט לבלמים עמית ביטון וגל מאיו, סוכם גם על צירוף שני זרים - אליו יהו אדם וקארים אבובאקר. אלא שאז הגיע הסיכום בין אברמוב לחוגג, שהקפיא את ההכנות לרבות ביטול מחנה האימונים. נכון לעכשיו, רק כשני שליש מעמדות הסגל מאוישות.
4 צפייה בגלריה
אורי גוטמן
אורי גוטמן
אורי גוטמן, מאמן הקבוצה, עובד בתנאים לא פשוטים
(צילום: ראובן כהן)
מה כן קורה במתחם האימונים? שחקנים ממלאים משובים שמחלק להם גוטמן ג'וניור, אבל קיים מחסור בציוד, בתוספי תזונה ובתנאים אלמנטריים נוספים. עבור גוטמן, חזרה לבני-יהודה שבה שימש בעבר כעוזרו של יוסי אבוקסיס, הייתה בגדר חלום. מכיוון שכך, הוא עדיין לא מוותר עליו, גם במצב הנוכחי. הוא צירף את עמי גניש בתפקיד העוזר ומאמן השוערים, ומחכה להחלטה לגבי זהות הבעלים, על מנת למלא את החוסרים.

החוזה של עטר

הפיל הגדול שבחדר ההלבשה בשכונת התקווה הוא החלוץ הוותיק עטר. מי שהוחזר בקיץ שעבר על-ידי אברמוב כבן האובד של המועדון מצוי עכשיו בעימות בלתי מתפשר מולו. שכר השחקנים של הקבוצה, יחד עם עטר, עומד על כ-2.5 מיליון שקלים, והחלוץ שהסתכסך עם הבעלים עולה שליש מהסכום הזה.
במועדון סיפרו כי בשלושה שבועות החסיר עטר לפחות עשרה אימונים, בטענה כי הוא חולה. הם מבחינתם עידכנו בהתפתחויות את אנשי הבקרה התקציבית, כולל בהתנהלותו של עטר ובאפשרות של הגשת תביעה נגדו.
4 צפייה בגלריה
אלירן עטר מאוכזב
אלירן עטר מאוכזב
המשכורת שלו שווה שליש משכר השחקנים הכולל. אלירן עטר
(צילום: אלעד גרשגורן)
החלוץ עצמו פגוע מאוד מאברמוב, בשל התבטאויות פומביות נגדו, ולדברי חבריו כלל לא ברור אם היה ממשיך במועדון או מחליט לפרוש, אם לא היה לו חוזה חתום בקבוצה. העימות על החוזה עוד עשוי להשפיע על עתידה של בני-יהודה, אולם אברמוב לא מתכוון לקחת את הקבוצה לפירוק - שיכתים את הרזומה העסקי שלו וימנע ממנו אפשרות לחזור להיות חלק מהכדורגל בארץ. עם זאת, ייתכן כי העברת הבעלות לדמאיו תוציא גם את השחקן לדרך חדשה.