אומרים שכל אחד מטורנירי הגראנד סלאם בטניס משקף את העיר שבה הוא נערך. זה די מדויק, אבל אף אחד אינו תבנית מושלמת של נוף מולדתו כמו אליפות ארה"ב, שתיפתח מחר במקום שבו וויל סמית' וטומי לי ג'ונס הצילו את העולם ב"גברים בשחור".
כל דבר ביו.אס אופן צורח ניו־יורק - הסאבוויי שמגיע ממנהטן לפלאשינג מדו בקווינס, מלכודות התיירים, ריח ההוט־דוג, הבלגן המאורגן, והאדרנלין המחשמל של משחק לילה לאור זרקורים. הטניסאים הגדולים יגידו לכם שאין טורניר קשה יותר מנטלית: ניו־יורק היא נרקיסיסטית שדורשת תשומת לב מלאה, וקשה מאוד להישאר מפוקסים שבועיים. הרבה יותר קל לשבת על מחשב ולכתוב, אז הנה כמה מהדברים שיעסיקו את עולם הטניס ממחר:
3 צפייה בגלריה
אלקראס וג'וקוביץ'
אלקראס וג'וקוביץ'
אלקראס וג'וקוביץ'
(צילום: Adrian DENNIS / AFP)
בהיותה חתיכה מניו־יורק, אליפות ארה"ב היא גם המקום להתגלות בו. "ג'ונגל של בטון שבו חלומות מתגשמים", שרה אלישיה קיז, עם היסטוריה של הוכחות. קרלוס אלקראס, למשל, התגלה כאן. לטורניר השנה הוא מגיע כמספר 1 בעולם, אלוף המגן על תוארו, רק בן 20 וכבר ממלא חלק מהוואקום העצום שהשאירו רוג'ר פדרר ורפאל נדאל. השאלות לגביו הן אם הוא יכול לעמוד בלחץ הפייבוריטיות, ויותר מכך: עד כמה נובאק ג'וקוביץ' כועס וזועם ותאב נקמה גם על ההפסד בווימבלדון, וגם על כך שבשנה שעברה לא הרשו לו לשחק בניו־יורק כי לא היה מחוסן.
אגב, היריבות בין אלקראס ונולה, המבוגר ממנו ב־16 שנה, היא אמנם זו שאמורה להחזיק את העניין בטניס הגברים בשנים הקרובות, אבל שחקן כלשהו, עדיף יותר מאחד, חייב להצטרף. ולא יספיק שיהיה רק טניסאי מצוין, הוא יצטרך לפזר קצת אבק כוכבים. אולי יאניק זינר האיטלקי, אולי הולגר רונה הדני, אולי פרנסס טיאפו האמריקאי. יש מקום במחלקה הראשונה, שמישהו יתפוס אותו כבר.
3 צפייה בגלריה
קוקו גוף
קוקו גוף
כל המצלמות יונחו ממחר על הפנים הצעירות שלה. גוף
(AP Photo/Alastair Grant)
אגב טיאפו, כבר כמה שנים שהאמריקאים מרגישים כי הנה, עוד רגע, הם חוזרים להיות מעצמת הטניס שהיו פעם. טיאפו וטיילור פריץ הם שחקני עשירייה ראשונה, וזה לא מרשים אף אחד בארה"ב. סבסטיאן קורדה אמור היה להיות הדבר הבא, רק שהוא בן 23 והפריצה קצת מקרטעת. הלחץ בטורניר ביתי לא יעשה את החיים קלים יותר, אבל על המגרשים האלה ניצחו פיט סמפראס ואנדרה אגאסי, ובאמת שהתקופה היבשה של הגברים האמריקאים כבר בשלב שבו היא ראויה לרחמים.
אגב לחץ מוגזם על תקוות אמריקאיות, כל המצלמות יונחו ממחר על הפנים הצעירות של קוקו גוף. רק בת 19, וכאילו הייתה כאן תמיד, מגיעה עם רוח גבית אחרי קיץ מוצלח שכלל ניצחון על איגה שוויונטק בגמר בסינסינטי. אף שחקן, גבר או אישה, לא יהיה אטרקציה גדולה יותר לקהל המקומי. אל תקנאו בה.
3 צפייה בגלריה
ונוס וויליאמס
ונוס וויליאמס
היו לה 12 תארי גראנד סלאם שונים כשאלקראס רק נולד. וויליאמס
( Daniel LEAL / AFP)
ואגב אטרקציה, כמה ימים אחרי שסרינה חגגה את הולדת בתה השנייה, תערוך ונוס וויליאמס את ההופעה ה־24 שלה באליפות ארה"ב. בת 43 ומדורגת 533 בעולם, תפגוש ונוס בסיבוב הראשון את גריט מינן הבלגית, המדורגת 99 בעולם. המנצחת כאן די צפויה, אבל זה כבר לא משנה. אליפות ארה"ב בניו־יורק היא המקום שבו קרלוס אלקראס רואה במגרש האימונים את מי שב־2003 כבר היו לה 12 תארי גראנד סלאם שונים, והוא רק נולד.