נובאק ג'וקוביץ' לא עוצר. ארבעה ימים אחרי שזכה בטורניר גמר הסבב, המדורג 1 בעולם סחף אתמול (חמישי) את סרביה לחצי גמר גביע דייויס. ג'וקוביץ' גבר בשתי מערכות על קמרון נורי 4:6, 4:6 וסידר לנבחרתו (יחד עם הניצחון של מיומיר קצ'מאנוביץ' על ג'ק דרייפר מוקדם יותר) 0:2 על בריטניה במשחק שנערך במלאגה.
זה היה משחק אמוציונלי, בעיקר בשל התנהגות הקהל הבריטי הגדול שהגיע להתמודדות וניסה בכל דרך להוציא את ג'וקוביץ' משלוותו עם קללות ושריקות בוז לפני כל הגשה. באחת הנקודות, הסרבי אף עקץ את האוהדים כשסימן עם ידו תנועת 'שומעים?' והפריח לעברם נשיקה.
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ניצחון עצבני. ג'וקוביץ'
(צילום: AP Photo/Manu Fernandez)
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ' עוקץ את הקהל הבריטי
(צילום: Fran Santiago/Getty Images for ITF)
בסיום, בזמן שהתראיין על המגרש, אוהדים בריטים שהגיעו עם תופים הפריעו לו לדבר ושוב עוררו את זעמו. "תלמדו איך לכבד אנשים, אתם צריכים לסתום את הפה", אמר ג'וקוביץ', כשכל הקהל שומע. "הם יכולים לעשות מה שהם רוצים, אבל אני הגבתי לזה. בסיום, כמו שאתם רואים, ניסיתי לדבר והם התחילו בכוונה לתופף בתופים. הם ניסו לעצבן אותי כל המשחק".
עבור ג'וקוביץ', שזכה השנה בשלושה תארי גראנד סלאם (ארה"ב, רולאן גארוס ואוסטרליה), מדובר בניצחון ה-21 ברצף שלו בגביע דייויס. עוד נתון מטורף לאוסף. מי שהתלהב מהניצחון של ג'וקוביץ' היה גם מאמנו של קרלוס אלקראס, שחקן העבר חואן קרלוס פררו. "אני מזיל ריר כשאני רואה את ג'וקוביץ' משחק", סיפר. "זה פשוט מדהים. כשהוא חזק מנטלית, זה קטלני. בשבילי הוא הטניסאי הטוב בהיסטוריה".
3 צפייה בגלריה
חלק מהאוהדים הבריטים ביציעים במלאגה
חלק מהאוהדים הבריטים ביציעים במלאגה
חלק מהאוהדים הבריטים ביציעים במלאגה
(צילום: Nathan Stirk/Getty Images for LTA)
כבר בשבת סרביה תפגוש את איטליה וג'וקוביץ' יתמודד מול יאניק סינר, אותו ניצח בגמר טורניר גמר הסבב בטורינו. למעשה זה יהיה מפגש שלישי תוך שבוע עם המדורג 4 בעולם. בראשון 'נולה' הפסיד לסינר (בשלב הבתים), אבל כאמור נקם בו עם ניצחון בקרב על התואר.