ברוך שמאילוב סומן מראש כמי שעשוי להיות הסוס השחור של נבחרת הג'ודו הישראלית, כשמחר לפנות בוקר (בין שבת לראשון, 4:30) הוא יעלה על המזרן ויכול אפילו לאיים על מדליה, אולם לא ממש ברור מה הכושר בו הוא נמצא, מאחר ועל מנת להכשירו הוא לא התחרה מאז טורניר גראנד סלאם תל אביב לפני חצי שנה.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
שמאילוב, שיתחרה בקטגוריית משקל עד 66 ק"ג, סומן כמי שיכול לסיים על הפודיום, בעיקר בזכות היכולות שלו בטורנירי המאסטרס המסכמים, כאלו שמפגישים את הג'ודאים הטובים בעולם בכל אחד מהמשקלים.
3 צפייה בגלריה
שמאילוב בפעולה
שמאילוב בפעולה
סימן שאלה אחד גדול. שמאילוב
(צילום: רויטרס)
בארבעת טורנירי המאסטרס האחרונים זכה שמאילוב בשלוש מדליות ובאחד הנוסף הוא התחרה על מדליית הארד וסיים חמישי, זה בדיוק המינוף שהוא צריך להביא לעצמו לקראת יום הקרבות שלו בניפון בודוקאן.
הבעיה מבחינת שמאילוב, שהחל מההפסד שלו בקרב לנוריאלב בטורניר בת"א, הפסד שני ברציפות אחרי שגם הפסיד לצ'ופאנוב, הוא לא התחרה. הוא משך פציעה במפשעה, לא יצא לאליפויות אירופה באפריל ולאחר מכן גם לאליפות העולם, ולכן לא ברור באיזה כושר הוא יגיע.
בדו קרב על הכרטיס היחיד של ישראל בקטגוריית המשקל הזו ניצח שמאילוב את טל פליקר אחרי שזכה במדליית הכסף בינואר האחרון בדוחא, אבל דווקא מאז הוא כמעט ולא התחרה.
בסבב הנוכחי, מאז המשחקים בריו ועד לעלייה הצפויה שלו מחר על המזרן, הוא זכה ב-12 מדליות. המאסטרס מזקק אליו את 16 הג'ודאים הטובים בכל משקל, איכות ברמה גבוהה יותר אפילו מהמשחקים האולימפיים. בינואר האחרון דוחא אירחה את הטורניר ושמאילוב הגיע עד לגמר.
הוא ניצח בין היתר בדרך את האוזבקי סינדור נורילייב, את הגיאורגי המצוין ואז'ה מרגלשווילי ובחצי הגמר את המונגולי חרלן גנבולד ובגמר את הדרום קוריאני האיכותי, אן באול, מולו הפסיד רק בניקוד הזהב.
3 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב בפעולה
ברוך שמאילוב בפעולה
יודע להתעלות במאסטרס. ברוך שמאילוב
(צילום: אורן אהרוני)
זו לא הייתה הבלחה בטורנירי המאסטרס, הוא סיים במקום החמישי לפני שנתיים בצ'ינגדאו, לפני שלוש שנים הפסיד רק בגמר ליפני יושירו מרויאמה בגוואנגז'ו ובסנט-פטרסבורג ב-2017 חזר עם מדליית הארד.
שמאילוב הוא ג'ודוקא של יום, ובדיוק כמו שיכול לתת בראש בטורנירי המאסטרס, הוא גם מסגול להפסיד בסיבוב הראשון של אליפות אירופה בשנה שעברה. בניגוד לאינדיקציה של מסוגלות לעמוד על הפודיום דרך טורנירי המאסטרס, הוא למשל לא עמד על פודיומים באליפויות אירופה או עולם.
אחרי שנה הישגית מצוינת לפני שלוש שנים עם חמישה פודיומים, בשנתיים האחרונות הוא סיים רק עם מדליה אחת, אותה מדלית כסף יוקרתית במאסטרס בדוחא.
בעבור שמאילוב בן ה-27 מדובר באולימפיאדה ראשונה, ולכן ישנה חשיבות בכניסה הדרגתית לתוך הקצב, והג'ודוקא המוכשר זכה להגרלה שיכולה לעזור לו בכך. שני הסיבובים הראשונים שלו יכולים להכניס אותו לעניינים, זה יתחיל עם קווין לופורטה החלש ובסיבוב השני מול המנצח בין נייתן כץ מניו זילנד או חואן פוסטיגוס מפרו.
3 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב מאוכזב
ברוך שמאילוב מאוכזב
לא ברור האם הצליח להתאושש מהפציעה שלו
(צילום: אורן אהרוני)
המכשול הרציני הראשון שלו יגיע ברבע הגמר, שם הוא צפוי לפגוש את הגיאורגי מרגלשווילי (בהנחה ויעבור את הרוסי יקוב שאמילוב), כאשר האחרון מוליך 1:2 במפגשים מול הישראלי. ניצחון ישלח את שמאילוב לחצי הגמר, שם סביר להניח שיפגוש את הדרום קוריאני אן באול, אחרת במקרה של הפסד, שמאילוב יירד לבית התנחומים וינסה דרכו לעמוד על הפודיום ולזכות במדליית ארד.