פרטי הפארסה, שהובילה לכך שלא יחולק השנה פרס ישראל בתחום הספורט, הולכים ומתבהרים. מסתבר שארבעת חברי הוועדה - היו"ר אבי נימני, קרן לייבוביץ, אבי מויאל ורותם ישראל - קיימו שתי שיחות זום בלבד, כאשר לקו הגמר הגיעו שני מועמדים, אריק זאבי ולי קורזיץ, אבל הם לא הצליחו להגיע לבחירה פה אחד.
גורמים בוועדה סיפרו כי בשיחת הזום השנייה נוצרה מתיחות לאחר התעקשות של כל אחד מהחברים ללכת על המועמד המועדף עליו. שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, פנה לשר החינוך, יואב קיש, על מנת לבצע בכל זאת מהלך שיוביל לבחירה בין זאבי לקורזיץ - אבל גם זה לא הצליח.
1 צפייה בגלריה
ענת דרייגור, אריק זאבי ולי קורזיץ
ענת דרייגור, אריק זאבי ולי קורזיץ
ענת דרייגור, אריק זאבי ולי קורזיץ
(צילום: יריב כץ וראובן שוורץ)
"לא יכול להיות שביום העצמאות ה-75 למדינה לא יהיה ייצוג לספורט", אמר גורם המעורה במגעים מאחורי הקלעים. "ננסה לעשות הכל להגיע לעמק השווה".
"לדעתי היה צריך להעניק את הפרס לאחד המועמדים, ולא להחליט שלא מחליטים", אמר אחד משני המועמדים האחרונים, זאבי, שקיבל את תמיכתו של נימני. "קצת לא נעים לי להגיד את זה, אבל הייתי משוכנע שפרס ישראל מוענק אחרי שוועדה ממלכתית בראשות השר הרלוונטי מתכנסת ודנה בזה, ולא בפורום כל כך מצומצם. מבחינתי זה כבוד גדול להיות בכלל מועמד לפרס ישראל. יש הרבה ספורטאים שמגיע להם לזכות בפרס לפניי, ומבין שלושת המועמדים הסופיים שפורסמו אני הייתי בוחר בקורזיץ - גם בגלל ההישגים חסרי התקדים שלה וגם בגלל המאבק האדיר שהיא ניהלה ומנהלת במחלה קשה מאוד".
פורסם לראשונה: 10:07, 24.03.23