יום לאחר שהכוכבים של נבחרת ארה"ב לא הצליחו לפגוע בכלום והפסידו לראשונה באולימפיאדה מאז 2004, בא לוקה דונצ'יץ' והראה להם איך עושים זאת נכון. הסופרסטאר הסלובני, שסחף את נבחרתו להופעה הראשונה אי פעם במשחקים האולימפיים, התפוצץ עם 48 נקודות (18 מ-29 מהשדה), 11 ריבאונדים ו-5 אסיסטים על הראש של ארגנטינה במשחק הפתיחה, 100:118 היסטורי. וכל זה בגיל 22 בלבד.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
דונצ'יץ', שקלע 31 נקודות רק במחצית הראשונה, היה גם קרוב לשבור את שיא הנקודות של אוסקר שמידט האגדי (55 נקודות), שנקבע בסיאול 1988. הוא נשאר על הפרקט גם ברבע האחרון, שהיה גארבג'-טיים אחד גדול, אבל לא הצליח להגיע לברזילאי. מה שכן, הוא השתווה ל-48 הנקודות שאדי פלובינקאס האוסטרלי קלע במונטריאול 1976, הכמות השנייה הכי גדולה במשחקים האולימפיים.
4 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' חוגג
לוקה דונצ'יץ' חוגג
לוקה דונצ'יץ' חוגג
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ' עם החברים
לוקה דונצ'יץ' עם החברים
לוקה דונצ'יץ' עם החברים
(צילום: גטי אימג'ס)
מי שנתן לו מחמאה ענקית אחרי ההצגה הוא דווקא המאמן הארגנטינאי המובס, סרג'יו הרננדס. "אמרתי את זה כבר לפני שנתיים: הוא השחקן הטוב בעולם, כולל ה-NBA", הצהיר הרננדס. "ואם הייתה לי התלבטות לפני המשחק, עכשיו היא נעלמה. הוא אכן השחקן הטוב בעולם. ניסינו כל מה שהיינו מנסים מול שחקן רגיל, אבל הוא לא שחקן רגיל", הוסיף הרננדס.
לואיס סקולה (32 נקודות), אחד שראה כמה כוכבים גדולים בקריירה הארוכה שלו (בן 41), הצטרף למחמיאים: "דונצ'יץ' היה טוב מדי בשבילנו, הוא היה בלתי ייאמן". כוכב העבר מאנו ג'ינובילי צייץ במחצית "חיה" ושיבח את יכולתו של הסלובני.
4 צפייה בגלריה
לוקה דונצ'יץ'
לוקה דונצ'יץ'
בלתי עציר. לוקה דונצ'יץ'
(צילום: גטי אימג'ס)
בצד הסלובני, זוראן דראגיץ' הודה שהוא וחבריו רצו שדונצ'יץ' ישבור את שיא הנקודות: "צעקנו לו מהספסל, 'או-קיי, בוא נשיג את זה'. אבל לא היה לו אכפת מזה, הוא רק רצה לנצח, מטורף שהוא רק בן 22". ודונצ'יץ' עצמו? הכוכב לא התרשם יותר מדי מההופעה שלו: "שיאים לא מעניינים אותי, השגנו את הניצחון וזה כל מה שחשוב".
נבחרת ספרד פתחה בהצלחה את משחקיה בטוקיו כשניצחה 77:88 את יפן. ריקי רוביו הצטיין בנבחרת הספרדית עם 20 נקודות ב-21 דקות. ויקטור קלאבר סיים עם 13 נקודות ו-100 אחוז מהשדה (5 מ-5 ל-2 ו-1 מ-1 לשלוש). מארק גאסול הוסיף 12 נקודות ואלכס אברינס 11, כולל שלוש שלשות. 
4 צפייה בגלריה
ריקי רוביו מול היפני דאיקי טנאתה
ריקי רוביו מול היפני דאיקי טנאתה
ריקי רוביו מול היפני דאיקי טנאתה
(צילום: AP)
פורסם לראשונה: 13:28, 26.07.21