שלושה חודשים לפני שהטורניר יוצא לדרך, עדיין לא ברור אם נובאק ג'וקוביץ' יוכל לשחק באליפות אוסטרליה הפתוחה 2023. כזכור, הטניסאי הסרבי, שמסרב להתחסן נגד קורונה, סולק מהמדינה בינואר האחרון והוויזה שלו למדינה בוטלה. בנוסף, אסרו עליו להיכנס למדינה במשך שלוש שנים.
הנושא מתחיל כבר להעסיק את האוסטרלים. מנהל הטורניר קרייג טיילי, שמשמש גם כיו"ר האיגוד האוסטרלי, התייחס לנושא ואמר: "אני יודע שהוא רוצה לחזור לאליפות אוסטרליה. הוא האלוף של הטורניר תשע פעמים וכמובן שאנחנו תמיד רוצים שהשחקנים הטובים בעולם יתחרו כאן".
1 צפייה בגלריה
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי
נובאק ג'וקוביץ' טניסאי סרבי
לא יכול להיכנס לאוסטרליה למשך שלוש שנים. ג'וקוביץ'
(צילום: AFP)
טיילי הוסיף: "אבל זה דיון ועניין בינו לבין הרשויות הפדרליות הרלוונטיות". הדברים הללו הגיעו אחרי ששרת הפנים קארן אנדרוז אמרה שאם ג'וקוביץ' יתחרה ב-2023 זו תהיה "סטירה בפרצוף של האנשים באוסטרליה שעשו את הדבר הנכון והתחסנו. יש אנשים רבים שהוויזות נשללו מהם במצבים דומים. אז אם רשויות ההגירה יתנו אישור מיוחד לנובאק ג'וקוביץ', עולה השאלה מה לעשות עם כולם במצב הזה".
שר התיירות של ממשלת הצללים דן טהאן אמר: "כחובב טניס אני אשמח לראות אותו משתתף באליפות. אבל הדבר הכי חשוב הוא להגן על היושרה של רשויות ההגירה. החוקים לגבי כניסה לאוסטרליה השתנו, אתה לא צריך להיות מחוסן כבר. אם יחליטו לאפשר לו להיכנס, צריך לעשות את זה בצורה שתגן על רשויות ההגירה".