מחרתיים יעלה נובאק ג'וקוביץ' למשחק ברבע גמר אליפות אוסטרליה הפתוחה נגד טיילור פריץ (12 בעולם), בדרך, כך לפחות כמעט כולם מאמינים, לזכייה מספר 11 בטורניר (ותואר מייג'ור 25 בקריירה).
ג'וקוביץ' זכה בגראנד סלאם במלבורן יותר מכל טניסאי אחר ובימים האחרונים "נחשף" הסוד לכך. האמת, פה אתם צריכים להיות קצת יותר פתוחים ולהפליג בדמיונכם. אז מה הסוד, אתם שואלים? קשר מיוחד שמקיים 'נולה' במשך למעלה מעשור, עם לא פחות מאשר עץ, אותו הוא מבקר באורח קבע בגן הבוטני המלכותי של מלבורן. אמיתי לגמרי.
2 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
החבר החדש-ישן שלו הוא...עץ. ג'וקוביץ'
(צילום: EPA/MAST IRHAM)
מתברר שלחבר המיוחד הזה יש השפעה מאוד מרגיעה על הטניסאי מספר 1 בעולם, לפני שהוא עולה לעוד משחק מכריע. "יש עץ אחד מסוים ש'ניהלתי איתו' מערכת יחסים מיוחדת ב-15 השנים האחרונות", הסביר ג'וקוביץ'. "אני אוהב כל פינה בגנים הבוטניים. אני חושב שיש שם אוצר מדהים. זה לא מובן מאליו שיש במרכז מלבורן פארק וטבע".
את זהות העץ הוא מסרב לחשוף - למרות שבתקשורת העולמית כבר טענו כי יודעים מיהו ה"חבר החדש": "אני אנסה לשמור אותו בדיסקרטיות לעצמי, כשאהיה שם כדי לקבל את הזמן שלי איתו. התחברתי אליו. פשוט התאהבתי בו. אני אוהב את השורשים שלו, את הגזע, הענפים, הכל. לפני שנים התחלתי לטפס עליו, עכשיו יש לנו חיבור".
2 צפייה בגלריה
הגן הבוטני במלבורן
הגן הבוטני במלבורן
הגן הבוטני במלבורן
(צילום: Robert Cianflone/Getty Images)
ג'וקוביץ' ממהר להבהיר שלא מדובר באמונה טפלה, אפילו שהוא מודה שביקר לאורך השנים במקומות מסוימים בעיר שהביאו לו מזל: "זה פארק נפלא שבו אני אוהב לבלות ופשוט להיות לבד בטבע: רק להתחבר לקרקע, לחבק את העץ, לטפס", הוא הוסיף הבוקר במסיבת העיתונאים אחרי הניצחון הקליל 0:6, 0:6, 3:6 על אדיריאן מנארינו הצרפתי. "אני אוהב לעשות את זה. האם זה סוד ההצלחה כאן באוסטרליה או לא? אני לא יודע, אבל זה בהחלט גורם לי להרגיש טוב – להריץ את מה שקרה לאחור, להירגע, להתחדש ולאסוף את כל האנרגיה הדרושה ליום שאחרי".
"אני אוהב סוג כזה של איזון" מסכם ג'וקוביץ' את גילוי הלב. "גם כשאני בניו-יורק (באליפות ארה"ב) אני נשאר עם חברים בניו-ג'רזי, בטבע מוחלט, בבידוד".