הודעת הפרידה של ההתאחדות לכדורגל מהמנהל המקצועי יוסי בניון טרפה את הקלפים בכל הנוגע לדמותו של מאמן הנבחרת הלאומית. ל-ynet נודע כי יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ פנה לברק בכר והציע לו את התפקיד. זוארץ מצפה לקבל מבכר תשובה עד השבוע הבא.
המאמן היוצא, אלון חזן, צפוי להתבשר היום (רביעי) על סיום דרכו, אולם הפנייה לבכר כבר נעשתה לפני מספר ימים, ואף נערכה פגישה בנושא באמצעות מתווך מטעם ההתאחדות. גורמים בוועדה המקצועית סבורים כי בכר יסכים בסופו של דבר לקבל את המשרה - והוא יוצג כבר בחודש הבא.
3 צפייה בגלריה
הכוכב האדום מנצ'סטר סיטי ברק בכר
הכוכב האדום מנצ'סטר סיטי ברק בכר
לא ממהר להשיב. בכר
(צילום: PEDJA MILOSAVLJEVIC / AFP)
3 צפייה בגלריה
שינו זוארץ
שינו זוארץ
לא רוצה להשהות את ההחלטה. זוארץ
(צילום: עוז מועלם)
בצד של בכר, התחושות פחות חד משמעיות. בשיחה עם אותו מתווך, אמר המאמן: "תראה, אני בסך הכל בן 44, אני מודע למה שצפוי בקמפיין הקרוב מבחינת דרג א' של ליגת האומות והסיכוי של הנבחרת לעלות דרך מוקדמות המונדיאל. לכן טרם החלטתי. אני לא פוסל את הנבחרת, את זה אף אחד לא יכול לעשות, אבל אני רוצה עוד לבדוק את הסיכויים לאמן קבוצה בעונה הבאה. אני לא רוצה בגיל כזה לעשות מהלך שיפגע בי".
בהודעות בין חברי ועדת האיתור שהועברו אתמול קיימת תמימות דעים כי בכר הוא המועמד שצריך לנסות לסגור איתו, כמי שנתפס כמאמן הישראלי הבכיר, על אף התקופה הלא מוצלחת בכוכב האדום בלגרד, ממנה פוטר לפני כשלושה חודשים.
3 צפייה בגלריה
רן בן שמעון
רן בן שמעון
הבא בתור. בן שמעון
(צילום: יאיר שגיא )
מבחינת זוארץ השאיפה היא למנות בכל מקרה מאמן כבר בתחילת חודש הבא, כשהמטרה היא לסכם את התנאים עם בכר עד להתכנסות הוועדה המקצועית ב-15 באפריל. אי לכך, הוצב לבכר דד-ליין של עד עשרה ימים להשיב להצעה. על פי גורם בהתאחדות, מדובר בחוזה כפול מזה שהשתכר אלון חזן והוא מוערך בכ-80 אלף שקל נטו בחודש, לארבע שנים.
בכר היה מעוניין להמשיך ולאמן בחו"ל, אך למעט הצעות מאולימפיאקוס ופנאתינייקוס, המאמן הישראלי לא זכה לפניות משמעותיות. בכל הנוגע לאפשרויות בתוך הכדורגל הישראלי, נכון לעכשיו, במכבי ת"א מעוניינים שרובי קין ימשיך את עבודתו בקריית שלום, ובכל מקרה, זוארץ לא מעוניין לחכות עד לסיום העונה. האפשרות לחזור למכבי חיפה, קטנה אף יותר.
בהנחה שבכר ישיב בחיוב, הוא צפוי להגיע לנבחרת עם הכוורת שליוותה אותו בכרמל ובסרביה, הכוללת בין היתר את גיא צרפתי שלא צפוי להמשיך במכבי נתניה. במקרה של סירוב, המועמד המיידי יהיה מאמן א.א.ק לרנקה, רן בן שמעון.