היום הנועל של גראנד פרי פורטוגל בג'ודו יצא לדרך הבוקר (ראשון), ואחרי מדליית הארד של ענבל שמש אתמול, בנבחרת רצו לעלות על הפודיום פעם נוספת - אבל גיא גורביץ' (עד 90 ק"ג), הפסיד בקרב על מדליית הארד להלג'ן הג'יאב האזרי, וסיים את האליפות במקום החמישי. בשבת תצא הנבחרת לגראנד פרי בפריז.
עוד לפני הקרב על המדליה הפסיד גורביץ' בחצי הגמר למיקאל זגנק הטורקי. הקרב הגיע לניקוד הזהב, שם יריבו של הישראלי הטיל אותו באיפון וניצח בדרך לגמר. בסיום הקרב, השניים לחצו ידיים והתחבקו.
1 צפייה בגלריה
הישראלי היחיד שניצח היום. גורביץ'
הישראלי היחיד שניצח היום. גורביץ'
הישראלי היחיד שניצח היום. גורביץ'
(חגי מיכאלי, one)
לחצי הגמר הגיע גורביץ' אחרי שביצע ווזארי מהיר מקס לברודה הצרפתי ושמר על היתרון עד סוף הקרב. זה היה חצי הגמר הראשון של כל המשלחת בגראנד פרי. גורביץ' היה הישראלי הראשון שעלה על המזרן היום, ובסיבוב הראשון הוא רשם ניצחון קליל עם איפון אחרי 39 שניות על יריבו ממונטנגרו באיפון. בסיבוב שלאחר מכן גורביץ' לא התחרה משום שיריבו האוזבקי נמחק, וכך דילג ישירות לשמינית הגמר, שם ניצח בווזארי את מרטין מטיחאס הגרמני ועלה לרבע הגמר.
באותו המשקל, לי קוכמן סיים את היום שלו כבר בקרב הראשון, כשהתחרה מול יריב רוסי והפסיד בווזארי 12 שניות לסיום. יבגני שמצילין (+100 ק"ג) פתח את היום שלו בסיבוב השני מול מתחרה מצ'ילה, אולם הפסיד באיפון וסיים את דרכו בתחרות.
השלושה הם הנציגים היחידם של ישראל היום בתחרות. משיקולים מקצועיים, פיטר פלצ'יק, רז הרשקו וענבר לניר נשארו בארץ, אולם הם ישתתפו בדיוק בעוד שבוע מהיום בגרנד סלאם פריז.