דרמה גדולה בבייסבול האמריקאי: אחד הכוכבים הכי גדולים של ה-MLB, פרננדו טאטיס ג'וניור, הושעה לפנות בוקר (בין שישי לשבת) ל-80 משחקים לאחר שבבדיקה לזיהוי סמים ממריצים נמצא בדמו החומר האסור קלוסטבול.
העונש שהוטל על טאטיס הוא מיידי והוא יחמיץ לא רק את 48 המשחקים הנותרים העונה, אלא גם עוד 32 בעונה הבאה. שחקנה בן ה-23 של סן דייגו פאדרס, שכבר החמיץ את ארבעת החודשים הראשונים של העונה הוכחית בשל שבר בזרוע, הוא אחד הכוכבים הגדולים של ליגת הבייסבול בארצות הברית. עד כמה? בעונה הרוקי שלו סיים רביעי במרוץ לתואר ה-MVP של העונה הסדירה ואילו אשתקד דורג שלישי.
2 צפייה בגלריה
פרננדו טאטיס
פרננדו טאטיס
"אין תירוץ למעשה שלי". טאטיס ג'וניור
(צילום: AP)
גם מבחינה כלכלית, טאטיס ג'וניור יינזק: הוא יפסיד 1.5 מיליון דולר משכרו השנתי העונה ועוד 1.39 מיליון מזה של העונה הבאה. "אין שום מקום אחר בעולם שאני מעדיף להיות מאשר על המגרש ולשחק עם חבריי לקבוצה", אמר טאטיס ג'וניור בהודעה שמסר.
השחקן הוסיף כי הסיבה לחומר האסור שנמצא בדמו היא כי נטל תרופה למחלה פטרייתית בקרקפת. "מתברר שלא במתכוון לקחתי תרופה לטיפול בגזזת שהכילה קלוסטבול. הייתי צריך להשתמש במקורות העומדים בפניי כדי להבטיח שאין חומרים אסורים בתרופה שלקחתי", הסביר. "אני רוצה להתנצל בפני כל הארגון, חבריי לקבוצה, ליגת הבייסבול והאוהדים בכל מקום על הטעות שלי. אין תירוץ למעשה שלי, לעולם לא אעשה דבר כדי לרמות או לפגוע במשחק שאני אוהב. אני הרוס".
2 צפייה בגלריה
פרננדו טאטיס
פרננדו טאטיס
יחמיץ כמעט שתי עונות רצופות. טאטיס ג'וניור
(צילום: AP)
"אנחנו מופתעים ומאוכזבים לגלות שפרננדו טאטיס ג'וניור נמצא חיובי לחומר משפר ביצועים, תוך הפרה של חוקי הליגה", נאמר בהודעה הרשמית של הפאדרס. "אנחנו תומכים באופן מלא בעונש שקיבל ומקווים שפרננדו ילמד מזה להבא". הג'נרל מנג'ר של הפאדרס, איי.ג'יי פרלר הוסיף: "ברור שהוא כישרון גדול, אנחנו מאמינים בו מבחינה מקצועית, אבל הדברים האלה עובדים רק כשיש אמון בשני הכיוונים".