גלישת הרוח הישראלית מאכזבת בטוקיו. קטי ספיצ'קוב, מי שסומנה כאחת התקוות הגדולות ביותר לזכייה במדליה אולימפית בטוקיו, כבר לא תעמוד על הפודיום באנושימה. גם נציג הגברים יואב כהן איבד את הסיכוי לפודיום עוד לפני שיוט המדליות.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
למרות יום שיוטים מצוין, בו סיימה פעמיים במקום הראשון ופעם אחת במקום הרביעי, הפער בין לבין המקום השלישי, בו ממוקמת הצרפתייה והאלופה האולימפית המכהנת, שרלין פיקון, עומד על 29 נקודות. בשבת יתקיים שיוט המדליות בין עשר הגולשות הראשונות, המקנה ניקוד כפול, ולכן הפער המקסימלי שאפשר לסגור הוא 20.
2 צפייה בגלריה
קטי ספצ'קוב
קטי ספצ'קוב
איבדה סיכוי למדליה. קטי ספיצ'קוב
(צילום: אורן אהרוני)
2 צפייה בגלריה
קטי ספצ'קוב
קטי ספצ'קוב
התעוררה מאוחר
(צילום: אורן אהרוני)
ספיצ'קוב הגיעה לטוקיו אחרי שפעמיים סיימה כסגנית אלופת עולם, אולם מהרגע הראשון השתלטו על השיוטים הסינית לו, הבריטית אמה ווילסון והצרפתייה פיקון. השלוש תפסו פער מיתר הגולשות והפודיום בשבת יורכב בכל מקרה מהן, ללא ההולנדית דה גאוס שהייתה הפייבוריטית המרכזית לזכייה בתואר לאחר שהגיעה כאלופת העולם המכהנת.
לספיצ'קוב נותר בכל זאת אתגר, להפוך לגולשת הישראלית שסיימה במיקום הגבוה ביותר אי פעם. כדי לעשות זאת, היא תצטרך להתברג גבוה ככל האפשר בשיוט המדליות. הדירוג הגבוה ביותר עד כה היה של לי קורזיץ (לונדון 2012) עם המקום השישי, מעיין דוידוביץ' סיימה שביעית בריו 2016.
כהן מצידו החל את יום השיוטים שלו כשהוא מדורג במקום השישי, 13 נקודות מהמקום השלישי, אך לא הרשים ובסיום היום הוא מדורג במקום השביעי, 20 נקודות מהפודיום - פער שכאמור לא ניתן לסגירה. הגולש הצעיר הגיע לטוקיו על חשבונו של שחר צוברי, כששניהם סיימו עם ניקוד זהה בסיום הקריטריון ובאיגוד השייט החליטו לשלוח את כהן על חשבונו על מדליסט הארד מבייג'ינג.
בתחרות המפרשיות 470, נויה ברעם ושחר טיבי עברו יום מוזר. הן פסלו בשיוט השלישי, אבל את זה שאחריו סיימו במקום השלישי, ואחרי ארבעה שיוטים (מתוך 10) הן מדורגות במקום השישי בתחרות.