5 צפייה בגלריה
אלי אוחנה, יוסי בניון ואיל ברקוביץ'
אלי אוחנה, יוסי בניון ואיל ברקוביץ'
אלי אוחנה, יוסי בניון ואיל ברקוביץ'
(צילומים: אורן אהרוני, יוסי רוט וראובן שוורץ)

חיים רביבו

הקבוצה המאוחדת מ.ס אשדוד ניסתה להתרומם, היא האמינה שאם היא תביא מספיק כוכבים אז אצטדיון הי"א יתמלא והכעס על האיחוד יישכח. לשם כך, לקראת עונת 2003/04, הובאו אסי דומב, יוסי אבוקסיס, איציק זוהר והיהלום שבכתר: יליד העיר חיים רביבו. האחרון בא לעונת פרישה והצהיר "המטרה היא מקומות 1-4". רק שכמו כל קבוצת כוכבים מזדקנת זה נגמר רע.
רביבו מיעט לשחק, רשם שישה שערים ושישה בישולים ופרש אחרי משחק מול קבוצת נעוריו, בני יהודה. אשדוד סיימה באמצע הטבלה ודווקא בעונה שאחרי התחברה ודורגה במקום השלישי, הגבוה ביותר שלה בכל הזמנים. הפרק האחרון בקריירה של רביבו נגמר בצורה עגומה, אבל צריך לומר שכבר מההתחלה הוא ניגש אליו בחצי כוח. רק חודש לפני ההצטרפות הרשמית לאשדוד אמר: "מיציתי את הכדורגל", אחרי שעזב את גלאטסראיי. בכל מקרה, הפרק הקצרצר הזה לא פגע במורשת של אחד השחקנים הגדולים שצמחו בכדורגל הישראלי.
5 צפייה בגלריה
רביבו
רביבו
רביבו. הפרויקט נגמר רע
(צילום: ראובן שוורץ)

אליניב ברדה

אליניב ברדה עשה קאמבק מרהיב לכדורגל הישראלי. ב-2013, בגיל 32 כשהוא די בשיאו אחרי קריירה מרשימה בבלגיה שכללה אליפות עם גנק, הוא חתם במועדון נעוריו הפועל באר שבע. הפרויקט של אלונה ברקת לא התרומם עד בואו של הסמל הגדול, ומיד כשהוא הגיע באר שבע חזרה להיות קבוצת צמרת, אך בשתי העונות הראשונות שלו היא לא הצליחה לזכות בתואר.
אולם ההחתמה של ברדה הייתה יותר חשובה מתואר כזה או אחר: היה מדובר בהצהרת כוונות כי הפועל באר שבע הולכת על כל הקופה, שכן ברדה הגיע בשיא הקריירה. אחריו הגיעו כוכבים נוספים כמו מאור בוזגלו, והבן האובד מאור מליקסון. בעונת 2015/16 ברדה הוביל את ב"ש לזכייה באליפות המיוחלת - הראשונה של המועדון אחרי 40 שנה - ועל הדרך נבחר לשחקן העונה.
5 צפייה בגלריה
ברדה עם אלונה ברקת ואלישע לוי
ברדה עם אלונה ברקת ואלישע לוי
ברדה עם אלונה ברקת ואלישע לוי
(צילום: אורן אהרוני)

אלי אוחנה

אמרתם קאמבק, אמרתם אלי אוחנה. החלוץ האגדי היה אז בן 27 ובכלל רצה להישאר באירופה אחרי העונה בבראגה הפורטוגלית, ולא רצה לחזור לבית"ר שאז ירדה לליגה הארצית (הלאומית של היום). הוא אפילו שיחק משחק ידידות במדי הפועל תל אביב (היו עושים דברים כאלה פעם), וגישש באנגליה. אפילו חזרה למכלן שהשאילה אותו לבראגה הייתה על הפרק. אולם אז מפיק הקולנוע יורם גלובוס נכנס לתמונה, גלובוס שילם 375 אלף דולר למכלן הבלגית והחזיר את אוחנה הביתה. בית"ר עם אוחנה עלתה חזרה לליגה הבכירה, כשהחלוץ כבש שתי רביעיות וסיים עם 17 שערים ובמחזור הסיום אמר: "מעולם לא הייתי כה נרגש", ומדובר בשחקן שבישל בגמר גביע המחזיקות. עונה לאחר מכן, 1992/93, העולה החדשה בית"ר זכתה באליפות. אוחנה סיים את הקריירה בבית"ר עם עוד שתי אליפויות שהוסיף למאזנו.

איל ברקוביץ'

כבר בחודש מרץ של 2005 איל ברקוביץ' הודיע שהוא חוזר לכדורגל הישראלי אחרי ששוחרר מפורטסמות' האנגלית. ברקו רצה לחזור למקום אחד: מועדון נעוריו מכבי חיפה. הנשיא יענקל'ה שחר והמאמן רוני לוי החליטו לוותר על הקשר הוותיק, מכבי והפועל תל אביב נכנסו לתמונה ובסוף ברקוביץ' חתם במכבי ת"א. הצהובים בנו סביבו את פרויקט הגלאקטיקוס עם אבי נימני וג'ובאני רוסו מתוך תקווה לזכות באליפות בשנת ה-100 של המועדון. הפרויקט נכשל, ברקוביץ' כבש רק שני שערים ובתום העונה החליט לפרוש מכדורגל בגיל 34. "נהנתי מכל רגע (למרות האכזבה המקצועית), תמסור לשחקנים שאני מאוד אוהב אותם", כתב למנהל הקבוצה אבנר טויטו במכתב הפרישה.

5 צפייה בגלריה
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ'
איל ברקוביץ' בצהוב. נגמר רע
(צילום: ראובן שוורץ)

גיורא שפיגל

אחרי שש שנים מוצלחות בצרפת, גיורא שפיגל חזר ארצה ב-1978 וחתם במכבי תל אביב. המועדון בו צמח והפך לאגדת כדורגל. מכבי הצליחה לזכות באליפות (ומשם היא תסבול מבצורת של 13 שנים), כאשר שפיגל שימש בה כשחקן משני ותרם שני שערים ושבעה בישולים, את הקבוצה הובילו ויקי פרץ ואבי כהן. אחרי מכבי ת"א, שפיגלר שיחק בבית"ר ת"א והכח רמת גן והחליט לפרוש.

יוסי בניון

ב-2014 היהלום של הכדורגל הישראלי חזר לקבוצה בה הפך מילד פלא לסופרסטאר: מכבי חיפה. בניון חתם על חוזה לשנתיים עם הבטחה לתפקיד מקצועי בסופם, אולם היו אלה שנתיים סוערות: הכישלון המקצועי הוביל לחיכוך עם האוהדים, והוא היה בדרך החוצה מהקבוצה כבר בתחילת עונתו השנייה לאחר סכסוך מתוקשר עם רוני לוי. את האליפות יוסי בניון לא החזיר לכרמל, אבל הוא זכה עימה בגביע המדינה אחרי ניצחון בגמר על מכבי תל אביב. במקום לסיים את החזרה בטעם מתוק, בניון הודיע מיד אחרי הגמר שהוא עוזב את מכבי חיפה, והאוהדים הביעו את כעסם בחגיגות הזכייה. בסופו של דבר בניון חתם במכבי ת"א והפך למוקצה בסמי עופר. משם המשיך למכבי פ"ת ובית"ר ירושלים, במדיה פרש ממשחק פעיל.
5 צפייה בגלריה
נגמר עם גביע ודמעות. בניון בירוק
נגמר עם גביע ודמעות. בניון בירוק
נגמר עם גביע ודמעות. בניון בירוק
(עוז מועלם)

מוטל'ה שפיגלר

אחרי שכיכב בצרפת ואף שיתף פעולה עם פלה בניו יורק קוסמוס, ב-1977 מוטל'ה שפיגלר חזר למכבי נתניה אחרי שגם מכבי תל אביב גיששה בעניינו. מוטל'ה חזר למועדון שהוא אוהב, אבל היה הכוכב המשני. מי שהוביל את מכבי נתניה לדאבל ב-1978 היה עודד מכנס. כבר בדצמבר של אותה עונה שפיגלר אמר שהוא עוזב את נתניה והודיע להנהלה: "ראיתי פרצופים מלאי סבל. נגמר לי הסוס, זהו סוף דרכי בקבוצה". בהמשך הצדדים השלימו והוא הגיע לראות את גמר הגביע. לאחר מכן עבר הכוכב להפועל חיפה, ואז החליט לפרוש מכדורגל. בתחילת שנות ה-80 עשה קאמבק קצר לבית"ר ת"א כמאמן-שחקן.