יממה לאחר הזכייה המרשימה של ברוך שמאילוב במדליית הזהב ביום הראשון של תחרות המאסטרס בירושלים בג'ודו, הנבחרת הישראלית חוגגת זכייה נוספת במדלייה, כשהפעם זו גילי שריר שזכתה בארד.
שריר בת ה-23 (עד 63 ק"ג) רשמה את ההישג המרשים בזכות ניצחון בעונשים על קתרין האקר האוסטרלית, שניצחה אותה באולימפיאדה והן היו במאזן 2:2 במפגשים ביניהן לפני היום. היא עלתה לחצי הגמר בזכות ניצחון בווזארי על קתרין בושמין-פינאר מקנדה בניקוד הזהב, אך הפסידה ללאורה פזליו מקוסובו (ששולחת נבחרת מרשימה) ונשרה לקרב על הארד. לפני כן ניצחה שריר באיפון את איווה אובראן הקרואטית בקרב הראשון (התחילה מהסיבוב השני) שלה בתחרות בדרך לרבע הגמר.
5 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
"לזכות במאסטרס זה אקסטרה כיף". שריר
(צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו בישראל)
5 צפייה בגלריה
גילי שריר
גילי שריר
(צילום: צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו בישראל)
שריר אמרה בסיום: "אני מרגישה שמאוד התפתחתי בג'ודו שלי בתקופה האחרונה. בקרבות הישנים הייתי הרבה יותר מחושבת וטקטית, אך לאחרונה גם הצלתי להביא את הצד ההתקפי לידי ביטוי. אני פשוט שמחה שכל העבודה, כל האימונים, כל ההשקעה – מניבים פירות. עדיין לא עיכלתי את מה שקרה. לזכות בכל תחרות זה כיף, במאסטרס זה אקסטרה כיף".
על המפגש עם האקר בקרב המכריע: אני חושבת על ההיסטוריה שלי עם כל אחת מהבנות שאני נלחמת איתן, כי זה משפיע. אני חושבת שהצלחתי להראות שאני יכולה לנצח את הטופ".
שריר סיכמה: "אני חושבת שזו הייתה שנה מעולה מבחינתי. גם מדלייה באליפות אירופה, גם עכשיו וגם עוד מדליות בסבב. אני חושבת שעשיתי איזה שהיא קפיצת מדרגה גם מבחינת תוצאות ובכללי אני חושבת שהג'ודו שלי מאוד השתפר. מבחינתי זו רק ההתחלה, אני ממש מרגישה שאני בכלל עוד לא בשיא".
מאמן נבחרת הנשים שני הרשקו: "יום מדהים של גילי שהופכת לישראלית הראשונה מאז ירדן ג׳רבי ב-2104 שזוכה במדלייה בטורניר המאסטרס. גילי היא עוד הוכחה שעבודה כנבחרת מאוחדת, מאפשרת לכל אחת מהספורטאיות לממש את הפוטנציאל שלהן".
5 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלית גילי שריר בטורניר מאסטרס ירושלים
הג'ודוקא הישראלית גילי שריר בטורניר מאסטרס ירושלים
אלופה! גילי שריר
(צילום: עודד קרני. באדיבות איגוד הג’ודו בישראל)
עוד בנשים, כרם פרימו (עד 63 ק"ג) פתחה מעולה את יום הקרבות, כאשר הצליחה לנצח בסיבוב הראשון יריבה מקסיקנית, עם איפון מרשים בתוך ניקוד הזהב אך הפסידה לאחר מכן ליריבה מוונצואלה. באותו משקל, ענבל שמש סיימה את דרכה בסיבוב הראשון, לאחר קרב ארוך שכמעט ערך 7 דקות ובו הפסידה ליריבה פולנית.
עד 70 ק"ג: מיה גושן הודחה בשמינית הגמר לאחר הפסד לסאנה ואן דייקה, המדורגת מספר 1 בקטוגריית המשקל הזו. מיה קוגן וענבל שמש הודחו בסיבוב הראשון.
5 צפייה בגלריה
שגיא מוקי לאחר ההפסד באולימפיאדת טוקיו 2020
שגיא מוקי לאחר ההפסד באולימפיאדת טוקיו 2020
הפסד מאכזב תוך 19 שניות בלבד. שגיא מוקי
(צילום: אורן אהרוני)
אכזבה גדולה נרשמה לשגיא מוקי (עד 81 ק"ג), שכבר בקרב הראשון שלו במאסטרס נכנע כבר לאחר 19 שניות ליריב ברזילאי באיפון וסיים את דרכו בתחרות מוקדם מהצפוי. עידו לוין (עד 73 ק"ג) ניצח באיפון את גיורגי טראשווילי מגאורגיה ועלה לסיבוב השני, שם הפסיד ליריב מאוזבקיסטן וסיים את דרכו.
אכזבה גם לטוהר בוטבול (עד 73 ק"ג). מדליסט הכסף מאליפות אירופה ב-2021 החל את דרכו בתחרות בשלב השני אך חטף גם הוא איפון והפסיד לפטרו פליבאן (מולדובה).
5 צפייה בגלריה
שלט תמיכה בפרסית בג'ודוקא סעיד מולאי שהתחרה בטורניר מאסטרס ירושלים
שלט תמיכה בפרסית בג'ודוקא סעיד מולאי שהתחרה בטורניר מאסטרס ירושלים
שלט תמיכה בפרסית בג'ודוקא סעיד מולאי
(צילום: אליסף דאועל)
מי שזכה במדליית כסף הוא סעיד מולאי, הג'ודוקא האיראני שגלה ממדינתו בשל האיומים עליו לאחר עלייתו לקרב חצי גמר אליפות העולם ב-2019 למרות איומים מצד משמרות המהפכה שלא לעשות כן, מחשש שייפגש בשלב לאחר מכן עם שגיא מוקי. מולאי עלה לגמר בקטגוריה של עד 81 ק"ג, שם הפסיד לגאורגי טאטו גריגרלאשווילי..
זו הפעם השנייה שמולאי מתחרה בישראל, לאחר שהגיע להשתתף בגראנד פרי ת"א ב-2021, שם זכה במדליית הכסף. הג'ודוקא זכה לתמיכה באולם בירושלים, בדמות שלט תמיכה בשפה הפרסית.
פורסם לראשונה: 11:50, 21.12.22