על רקע המתיחות הגואה בין ישראל לאיראן בעקבות המתקפה של הרפובליקה האיסלאמית על ישראל בליל שבת האחרון והאיומים מצד ישראל על מתקפת נגד, מספר ספורטאים איראנים הביעו תמיכה בישראל, על אף הסיכון הכרוך בכך. מובינה רוסטאמי, שמייצגת את נבחרת הנשים בכדורעף של איראן, יצאה נגד המתקפה, הביעה תמיכה בישראל ונעצרה על ידי הרשויות. כעת, איש לא יודע היכן היא נמצאת.
"כאיראנית, אני מתביישת בתקיפה", כתבה רוסטאמי באינסטגרם בליל ה-13 באפריל, בו תקפה איראן את ישראל עם מאות כתב"מים וטילים. "אתם צריכים לדעת שהעם האיראני אוהב את ישראל ושונא את המשטר האיסלאמי".
מאז אותה תגובה, חשבונותיה של רוסטאמי ברשתות החברתיות נסגרו וכאמור, היא נעצרה. ישנו חשש גדול למצבה, שנכון לעכשיו אינו ידוע. אחד העיתונאים כתב: "רק אלוהים יודע מה עשו לה". באחת התגובות לדבריה של רוסטאמי נכתב "נכניס אותך לשק".
לפני שלושה ימים, יום לאחר המתקפה האיראנית, שורה של אנשי ספורט בכירים באיראן יצאו בגלוי ובאומץ רב נגד המשטר. המפורסם שבהם הוא עלי כרימי, כוכבה לשעבר של נבחרת הכדורגל של איראן. כרימי העלה פוסט ל-X (לשעבר טוויטר) בו נראו ידיים משולבות עם דגלי ישראל ואיראן (של לפני המהפכה האיסלאמית ב-1979) והוסיף את הכיתוב: "אנחנו איראן, לא הרפובליקה האיסלאמית".
אגב, ב-2022 הוחרם ביתו של כרימי, שנודע בכינוי "מראדונה האסייתי", לאחר שקרא להפיכה באיראן על רקע המחאות שפרצו במדינה בעקבות הכאתה למוות של מהסא אמיני על ידי משמרות הצניעות המקומיים בשל עטיית החיג'אב בצורה "לא נאותה".
1 צפייה בגלריה
עלי כרימי
עלי כרימי
יצא גם הוא נגד משטר האייתולות והביע תמיכה בישראל. עלי כרימי
(צילום: gettyimages)
הפוסט של כרמי
כדורגלן עבר נוסף ששיחק בנבחרת האיראנית, מילאד זאנידפור, התבטא גם הוא בנושא: "למלחמה הזאת אין שום קשר אליי. היא לא מייצגת אותי. אני לא הרפובליקה האיסלאמית. המשטר הזה רואה רק את ההישרדות שלו לנגד עיניו. המצב הכלכלי קשה והם משקיעים מיליונים בטילים".
בנוסף, וואחיד סארלק, מאמן נבחרת הג'ודו של איראן, כתב באינסטגרם: "אנחנו האיראנים נלחמים ברפובליקה האיסלאמית ולא בישראל. אין לנו שום בעיה עם היהודים ועם הישראלים. אנחנו רואים בהם ידידים שלנו. העם האיראני לא צריך לשלם את מחיר הטירוף של המשטר האיסלאמי".