בתום פגישה שנערכה אמש בין משה חוגג לברק אברמוב, נסגרה עקרונית עסקת העברת הבעלות על בית"ר ירושלים לידיו של אברמוב על פי הפרטים שפורסמו אתמול ב"ידיעות אחרונות", אבל בחוזה הוכנסו שלושה תנאים שמעמידים בספק את מימושה.
התנאי הראשון: השלמה רשמית של העברת הבעלות על בני־יהודה. ההעברה כבר סוכמה, ואברמוב בכל מקרה לא ישוב להיות הבעלים של הקבוצה משכונת התקווה, אבל מחליפו עדיין צריך לעבור בוועדה להעברת זכויות בעלות בהתאחדות – וכל זאת בלוח זמנים צפוף, מאחר שהרשות לבקרה קבעה שבית"ר נדרשת להציג את המסמכים עד מחר.
2 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
ברק אברמוב. יהפוך לבעלים של בית"ר?
(צילום: אורן אהרוני)
התנאי השני: התמיכה של עיריית ירושלים במועדון. אברמוב ביקש ערבות לארבע שנים על הלוואה בנקאית בסך עשרה מיליון שקל שהוא רוצה לקחת, אבל הוא התבקש על ידי נציגי העירייה להציג מסמך הבנות רשמי לפיו חוגג עוזב לחלוטין את בית"ר, ורק אז תתקיים פגישה עם היועץ המשפטי.
התנאי השלישי: אישור משטרת ישראל, לאור כתב החשדות נגד חוגג. ככל הידוע, המשטרה לא תתנגד למכירה כל עוד לא תהיה פגיעה בקופת החילוט, אבל חוגג כבר הוזמן להציג בפניה את הסכם הרכישה ומסמכים נוספים.
אברמוב אמר בשיחות סגורות כי העסקה מול חוגג אמנם סוכמה, אולם הוא עצמו נשמע פסימי: "עשיתי הכל כדי להציל את בית"ר ירושלים, סגרתי על כיסוי החובות ואני מוכן להביא מהבית 14־15 מיליון שקל, אבל אם אחד מהתנאים שהכנסתי לחוזה לא ימושש, זה לא ייצא לפועל. אני חושש שבית"ר תרד במקרה כזה לליגה א'".
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים. הקבוצה בסכנת ירידה
(צילום: עוז מועלם)

האמריקאים פנו לאוהדים

במקביל, קבוצת הרוכשים בראשותו של ג'וש ג'קובי הודיעה אתמול כי היא רוצה להיעזר באוהדי בית"ר לפי הנוסחה הבאה: על כל שקל שיגיע מהאוהדים, קבוצת הרכישה תשקיע שני שקלים – זאת על מנת להגיע לסכום כולל של 12 מיליון שקל.
בהתאחדות וברשות לבקרה עוקבים בינתיים מרחוק אחרי האירועים, כשמחר תפקע הארכה הנוספת שניתנה למועדון. אם תהיה התקדמות מול אברמוב או קבוצת הרכישה האמריקאית, בית"ר תקבל פרק זמן נוסף כדי להגיש את התקציב לעונה הבאה – אחרת כבר ביום חמישי צפויה לצאת הודעה על הורדתה של הקבוצה ללאומית, ובמקביל ייצא למכבי פ"ת מכתב המורה לה להתכונן לליגת העל. ואולם, גם במקרה כזה בית"ר תנסה להרוויח זמן על ידי ערעורים לבית הדין העליון של ההתאחדות ואולי אפילו פנייה לבית משפט אזרחי.