לחץ על כל המגרש: מאזן 9:9, הפסד שמיני ב־11 משחקים, מקום שביעי ותבוסה משפילה ב־27 הפרש להפועל ת"א שהכניסה את המועדון לסחרור. לא במקרה מתגעגעים בהפועל ירושלים לאלכסנדר דז'יקיץ' – מאז שהסרבי הקשוח עזב בשל המלחמה, הקבוצה נראית צל של אותה מכונה הגנתית שמיררה בעונה שעברה את החיים לכל יריבה, אם בליגה המקומית או בליגת האלופות. מחבורה מלוכדת שרצה נהדר יחד לאוסף שחקנים שהפסיקו פתאום להכיר אחד את השני.
בכלל, ירושלים עוברת את אחת העונות המטלטלות ביותר שלה בשנים האחרונות: מכניסה של בעלים חדש, דרך העברת הביתיות לבלגרד במשחקים באירופה ועד הפרידה מהאיש הכל יכול על הקווים וההידרדרות בליגה, שהגיעה לשיאה בתצוגת נפל מול הפועל ת"א לעיני הקהל הביתי.
3 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים מאוכזבים
הפועל ירושלים מאוכזבים
שמונה הפסדים ב־11 משחקים. שחקני ירושלים לא מוצאים את עצמם
(צילום: עוז מועלם)
האדומים יהיו חייבים להרים את עצמם, הן מנטלית והן מקצועית, כבר הערב (19.30) בבוסניה נגד קרשיאקה הטורקית במסגרת המחזור האחרון של שלב הטופ 16. מפה אין דרך חזרה: ניצחון שווה כרטיס לרבע הגמר, הפסד וירושלים תצטרך לקוות שטנריפה תעשה עבורה את העבודה מול פריסטרי.

סלט יווני

מי שסופג את מרב הביקורות הוא המאמן איליאס קאנצוריס, שלא הצליח להיכנס לנעליים הגדולות שהשאיר קודמו. להגנתו ייאמר שהוא נקלע לסיטואציה מורכבת, כשהונחת בשיאו של תהליך, ולשחקנים היה מאוד קשה להסתגל לשינוי הדרמטי. לדז'יקיץ' הייתה השפעה גדולה עליהם, הוא למעשה עיצב את הקבוצה בדמותו, וקאנצוריס לא הצליח לייצר המשכיות כלשהי או להביא דנ"א משלו לסגל אותו לא הוא בנה.
3 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים קאנצוריס
הפועל ירושלים קאנצוריס
לא הצליח להיכנס לנעליים הגדולות של דז'יקיץ'. קאנצוריס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אי־אפשר שלא לשים לב לשפת הגוף של השחקנים, שנראים כבויים וחסרי מוטיבציה. חלקם המשיכו העונה רק בזכות שכנועים מצד דז'יקיץ', ואחרי שעזב היכולת שלהם ירדה פלאים.
בינתיים לאוהדים נגמרת הסבלנות והמפלה הביתית מול הפועל ת"א כבר הייתה יותר מדי עבורם, כאשר המאמן היווני נאלץ לשמוע שריקות בוז צורמות וקריאות "תתפטר". "אנחנו משחקים בלי זהות, אבדה הדרך", אומר גורם בהפועל ירושלים. "קאנצוריס מתקשה למלא את הוואקום, וככה זה נראה על הפרקט".
במועדון מחכים עם הזעזוע, אבל במקרה של הדחה מאירופה הפרידה מהמאמן היווני תהיה בלתי נמנעת.

בקול ענות חלושה

מלבד הנסיגה בכושרם של הזרים בהשוואה לאשתקד, בירושלים מוטרדים מאוד ממצב הישראלים, שלא באים כמעט לידי ביטוי. על הנייר הקבוצה מציגה סגל מקומי הנחשב מהאיכותיים בליגה, עם עוז בלייזר ואור קורנליוס שהמשיכו מהעונה הקודמת, ויובל זוסמן, גבי צ'אצ'אשוילי ונמרוד לוי שהצטרפו אליהם. מן הסתם צריך להתמקד בזוסמן, שהוחתם בקיץ בקול תרועה ולא מספק את הסחורה. הפורוורד שהגיע מאלבה ברלין נראה חסר ביטחון ורחוק מלממש את הפוטנציאל. למשל מול התל־אביביות, בדיוק מסוג המשחקים שמצפים משחקן בקליבר שלו להתעלות, הוא סיים עם ממוצע של 2 (!) נקודות ב־17 דקות.
3 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים הפועל ת"א
הפועל ירושלים הפועל ת"א
מתקשה לקחת את ההובלה לבד. סמית' בהפסד להפועל ת"א
(צילום: אלכס קולומויסקי)
בעיה נוספת היא היעדר רכז מחליף לספידי סמית'. בירושלים בנו על חזרה של נועם דוברת, אך לא נערכו למצב שבו הרכש המבטיח ממכבי ראשל"צ לא יתאושש העונה מהפציעות שעבר – וכעת הם משלמים על כך ביוקר. סמית' מתקשה לקחת על עצמו את ההובלה לבדו, וכשהוא יורד לספסל הקבוצה נראית כמו עדר ללא רועה.
למרות הכל, יש מספיק זמן לתקן, וזה יכול לקרות כבר הערב עם ניצחון שישאיר את העונה האירופית של ירושלים בחיים.
פורסם לראשונה: 01:30, 19.03.24