הלם ואכזבה בהפועל ירושלים. לא רק מהיכולת, אלא בעיקר מהתוצאה. תבוסה ביתית ב-27 הפרש - 91:64 להפועל ת"א, שהכניסה את הקבוצה מהבירה למשבר עמוק עם הפסדה השמיני ב-11 המשחקים האחרונים בכל המסגרות. ירושלים מדורגת רק במקום השביעי בליגת העל עם מאזן של 9 ניצחונות ו-9 הפסדים.
בתוספת ליכולת הרעועה ששחקניו של איליאס קאנצוריס מציגים בתקופה האחרונה, הייתה אתמול התפרקות טוטאלית על הפרקט שלוותה בשפת גוף מאוד מדאיגה. כמו כן, יכולת חלשה בעיקר של השחקנים הישראלים: יובל זוסמן שקיבל 17 דקות וסיים עם 2 נקודות בלבד, אור קורנליוס שב-24 דקות רשם רק 4 נקודות ונמרוד לוי שב-13 דקות קלע גם הוא 4 נקודות בלבד בתוספת 4 ריבאונדים.
4 צפייה בגלריה
איליאס קאנצוריס
איליאס קאנצוריס
סופג את מרבית האש. קאנצוריס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
"אנחנו משחקים בלי זהות", אמר גורם במועדון. "קאנצוריס נכנס לנעליים גדולות של דז'יקיץ' ופשוט לא מצליח למלא את המקום הזה. זה משפיע ישירות על השחקנים ובדיוק ככה זה נראה על הפרקט. אנחנו צריכים לקחת אחריות על איך שאנחנו נראים ואיך שאנחנו משחקים. אם לא ניקח אחריות עכשיו ונשנה דברים זה לא יוכל להראות אחרת".
גם במקרה הזה רוב הביקורת הופנתה למאמן היווני, שספג אחרי המשחק ריקושטים מצד קומץ אוהדים שקרא לו פעם אחר פעם להתפטר והוסיף קריאות בוז. בירושלים ביקרו את ההחלטה של קאנצוריס לא לרשום למשחק הזה את ספידי סמית', שקיבל מנוחה על מנת שיוכל להגיע רענן למשחק הבא בליגת האלופות ביום שלישי. "זה ערב קשה בשבילנו", הודה המאמן. "התפקיד שלנו זה לצאת מהבור, כי זה השלב בעונה שאנחנו בבור. זה לא סוד שאנחנו לא משחקים טוב לאחרונה, הדבר המרכזי הוא לחפש את הדרך שהקבוצה שלי תחזור למסלול. צריך לשחק חזק, קשוח, וצריך לתקן את זה".
4 צפייה בגלריה
הפועל ירושלים הפועל ת"א
הפועל ירושלים הפועל ת"א
הישראלים שלא הפועל ירושלים הציגו משחק חלש. קורנליוס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
על ההחלטה לא להלביש את סמית' וגם את כריס ג'ונסון, אמר המאמן: "אחרי המשחק אפשר להגיד את כל הדברים, הסיבה שלא הלבשנו את ספידי וכריס זה כדי להגן עליהם. על ספידי היה עומס גדול, כריס עשה מאמץ כדי לשחק נגד פרישטרי והוא לא היה בריא. לא השארנו אותם בחוץ בגלל סיבות מקצועיות, אנחנו צריכים אותם בריאים להמשך העונה".
קאנצוריס התייחס גם לשריקות הבוז מצד האוהדים: "האוהדים הם אוהדים, הם אוהבים את הקבוצה שלהם. יש להם את הזכות להגיד את מה שהם מרגישים, התפקיד שלי הוא על הקווים, להגן על השחקנים ועל הקבוצה. לכל אחד יש את הזכות לבטא את עצמו. אנחנו ביחד, זה הדבר החשוב, הדבר הראשון שאנחנו צריכים להסתכל עליו הוא לחזור למסלול".
4 צפייה בגלריה
איליאס קאנצוריס
איליאס קאנצוריס
"נכנס לנעליים גדולות". קאנצוריס
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לקבוצה מהבירה אין הרבה זמן להתאושש מאחר וכבר מחר (שני) היא תמריא למשחק חוץ מול קרישאקה במסגרת המחזור האחרון בטופ 16 בליגת האלופות. האדומים עדיין תלויים בעצמם בכל הנוגע להעפלה למשחקי הפלייאוף, בעוד עבור הקבוצה הטורקית זה יהיה משחק לפרוטוקול בלבד מאחר שהיא נמצאת במקום האחרון בטבלה. כך שניצחון של הפועל ירושלים יעלה אותה אוטומטית לרבע הגמר, או לחילופין אם טנריפה תנצח ביוון את פרישטרי.
ובעניין אחר: בית הדין של איגוד הכדורסל פרסם שינוי בהיטלים וקבע עונשים חדשים בנוגע למועדון. כזכור, מחזיקת הגיעה לשני משחקי ליגה בתחילת חודש דצמבר, מול מכבי רמת גן והפועל עפולה, ללא אף שחקן זר מהסגל הבכיר של הקבוצה. בשל כך, הקבוצה נקנסה ב-200 אלף שקלים. בתיקון שביצע בית הדין, הוחלט להמיר את העונש וכעת הוא על תנאי בלבד. קאדין קרינגטון נקנס בסכום שך 12 אלף שקלים לאחר שנכנס מהספסל לתגרה בין שחקנים שהתקיימה במשחק מול מכבי ת"א.

פרנקו: "אני אחראי על הטוב ועל הרע"

מי שיצאה אתמול מהמיני-משבר היא הפועל ת"א. הקבוצה הגיעה למשחק אחרי שהודחה ברבע גמר היורוקאפ מול בשיקטאש, אך שמה את ההפסד מאחור, הוליכה כבר ב-21 הפרש במחצית הראשונה בפיס ארנה ושייטה לניצחון קליל.
4 צפייה בגלריה
פרנקו
פרנקו
קיבל חיזוק מבית. פרנקו
(צילום: עוז מועלם)
מי שספג את רוב הביקורת על ההדחה מאירופה היה המאמן דני פרנקו, שביום רביעי האחרון ביקר את השחקנים בראיון אחרי המשחק ולא לקח אחריות בעצמו. "כשדברים הולכים כל כך עקום כמו שהיה לנו במחצית השנייה מול בשיקטאש, אז פתאום הכל נראה רע ושחור", אמר פרנקו. "כל מילה נתפסת מחוץ להקשר. אתם מכירים אותי המון שנים, כל הזמן קוראים לי מאמן של שחקנים, אני לא מאמין שמישהו מכם חשב שלי הייתה מילה רעה על חלק מהשחקנים שלי. הם יודעים את זה טוב מאוד. אני מאוד מאמין בחבר'ה האלה ואוהב להיות איתם. בסופו של יום, באופן טבעי, כשהדברים הולכים כמו היום אני אחראי, וביום רביעי אני גם הייתי אחראי. אני אחראי על הטוב ועל הרע. לשמחתי יש לנו עוד שני תארים להילחם עליהם העונה הזאת. נוכל להילחם עליהם. יש לנו יעדים ששמנו לפנינו, באחד מהם עשינו חצי דרך, אבל זה לא לוקח כלום ממה שהקבוצה הזאת עשתה עד לכאן".
פרנקו סיפר גם על השיחה שהייתה לו עם הבעלים עופר ינאי בסוף השבוע האחרון: "אני צריך לתת קרדיט גדול לצוות ולהנהלה שלנו שבתוך הסערה של התחושות ידעו לתת לנו שקט, וידעו לסנן מהשחקנים את רעשי הרקע, ולתת את הביטחון. בשיחה שלי עם עופר הוא ידע לתת את הביטחון וידע שזה כואב לכולם באותה מידה. החיזוקים שקיבלנו מבית, והאמונה אחד בשני, באה לידי ביטוי בצורה שהפתיעה את כולם, אולי גם אותנו. ידענו שאנחנו באים להילחם ולא להתפרק".