האי הינושימה, שנמצא במרחק שעתיים מטוקיו, עשוי להפוך בדיוק בעוד שבוע לאתר בו יעמוד ספורטאי ישראלי על הפודיום. לפנות בוקר (בין ראשון) ייכנסו למים הגולשים קטי ספיצ'קוב ויואב כהן, שנחשבים לבעלי סיכוי לא רע בכלל לזכות במדליה (בעיקר ספיצ'קוב).
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
ספיצ'קוב מגיעה לטוקיו אחרי סערת הרומן עם מאמן הנבחרת דאז ובן זוגה בהווה, פייר לקווה הצרפתי שפוטר בעקבות המקרה. הרומן הוביל גם לסוג של חרם מצד חברותיה לנבחרת, אבל דווקא מהמקום הזה היא ידעה לתעל את האנרגיות לטובת ההצלחה האישית. הגולשת זכתה בתואר סגנית אלופת העולם לפני שנתיים וגם השנה עמדה על הפודיום של התחרות היוקרתית עם מדלית הכסף.
3 צפייה בגלריה
תמונתה של קטי ספיצ'קוב בזמן גלישה
תמונתה של קטי ספיצ'קוב בזמן גלישה
קטי ספיצ'קוב. מועמד בכירה למדליה ישראלית
(צילום: GettyImages)
בשתי האולימפיאדות האחרונות היו לישראל שתי גולשות שלא היו רחוקות ממדליה. לי קורזיץ שזכתה ארבע פעמים באליפות העולם, סומנה כפייבוריטית בלונדון 2012, אבל נאלצה להתמודד עם מחלה קשה ופספסה את המדליה. מעיין דוידוביץ' הציגה יכולת מרשימה בריו 2016, אך גם היא לא הצליחה לתפוס מקום על הפודיום.
ספיצ'קוב בת 21 נחשבת לעוף מוזר ביחס לגולשות הבכירות בעולם שרובן ותיקות. למשל, האלופה האולימפית, שארלין פישון (36), שנחשבת למועמדת בכירה למדליה. ליליאן דה-חוס ההולנדית (29) זכתה בשלוש אליפויות עולם וזופיה קלאפצ'קה מפולין (35) יכולה גם כן להוות איום. מי שעשויות להפתיע היא אמה ווילסון הבריטית וכן מספר גולשות אסייתיות.
סוגיה מהותית להצלחת הגולשים נוגעת למזג האוויר באתר האולימפי. תחרות הגלישה האולימפית כוללת ארבעה ימי שיוט עם אפשרות של שלושה שיוטים בכל יום ועוד יום של שיוט מדליות אחד שמעניק ניקוד כפול. בתחרות יש גם מרווח ביטחון של שלושה ימים נוספים למקרה בו מזג אוויר לא יאפשר להתחרות.
3 צפייה בגלריה
האלופה האולימפית שארלין פישון
האלופה האולימפית שארלין פישון
האלופה האולימפית שארלין פישון
(צילום: AP)
על פי התחזיות ביפן, בשני הקרוב צפוי לעבור טייפון באזור טוקיו ולא ברור כיצד זה ישפיע על האתר בו נערכת התחרות. זה יכול לנוע בין קיום השיוטים עם רוחות חזקות, להשבתה שלהם מחשש לביטחון הגולשים והציוד שלהם.
מי שתלוי מאוד במזג האוויר הוא יואב כהן. הגולש זכה בכרטיס לטוקיו ממש ברגע האחרון ולאחר מאבק צמוד במבחנים מול שחר צוברי. כהן נחשב לגולש שמתמחה ברוחות בינוניות וחלשות ופחות ברוחות חזקות, שמתאימות לבעלי מבנה גדול וכבד יותר.
3 צפייה בגלריה
יואב כהן
יואב כהן
יואב כהן.
(צילום: אורן אהרוני)
המאמן האולימפי, גור שטיינברג, בחר ללכת על כהן בן ה-21 והציב כמטרה העפלה לשיוט המדליות אחרי פעמיים רצופות בהן צוברי כשל בכך. המיקום הממוצע של כהן בתחרויות האחרונות היה החמישי וכעת ינסה לבצע קפיצת מדרגה.
הפייבוריטים למדליה הם ההולנדי קיראן באדלו, שניצח במבחנים ההולנדים את מי שהיה פעמיים האלוף האולימפי, דוריאן ואן-ריסלברג, האיטלקי דניאלה בנדטי או הפולני פיוטר מישקה. כהן ינסה להשתחל ביניהם ולעמוד בכל זאת על הפודיום, ויקווה כי הטייפון לא יטרוף לו את הקלפים.