הרשות לבקרת תקציבים החליטה לשכור חברת חקירות כלכלית פרטית כדי לבדוק את המקורות הכספיים שבהם ישתמש ברק אברמוב כדי לקנות את בית"ר ירושלים. גורמים בהתאחדות אישרו את הידיעה.
מדובר בצעד דומה לזה שנקטה הבקרה לפני שנה וחצי בפרשת השייח' האמירתי חמד בן־ח'ליפה, שסיכם על שותפות עם הבעלים משה חוגג. החברה שנשכרה גילתה אז ממצאים חריגים שהובילו בסופו של דבר למסקנה כי לשייח' אין את האיתנות הפיננסית הנדרשת כדי לקנות חצי ממניות המועדון.
2 צפייה בגלריה
ברק אברמוב
ברק אברמוב
האיתנות הכספית שלו כבר נבדקה לפני שש שנים. אברמוב
(צילום: ראובן שוורץ)
במקרה של אברמוב מדובר בבדיקה שונה. האיתנות הכספית של אברמוב כבר נבדקה לפני שש שנים, כשהתייצב בפני הוועדה להעברת זכויות ניהול כדי לקנות את בני־יהודה, ועוד לפני הפריצה הכלכלית הגדולה שלו. במקרה הזה מתכוונים בבקרה לבדוק את המקורות הכספיים שבעזרתם תירכש בית"ר, וחברת החקירות כבר החלה בהכנות לקראת הבדיקות שבכוונתה לבצע: האם יש קשר למגרשים בבית וגן, ובעיקר מהיכן מגיעים הכספים הרבים שאמור אברמוב להזרים לבית"ר – 24 מיליון שקל בשנה הראשונה לפי החוזה שחתם עם חוגג, כפול מהסכום שהשקיע בשש שנותיו בבני־יהודה.
ובינתיים, בית"ר קיבלה אתמול מהבקרה ארכה נוספת, שלישית במספר, להגשת תקציב – הפעם עד יום ראשון הבא. עם זאת, בהחלטה יש גם קשיים עבור המועדון. הבקרה תעביר לבית"ר את נתוני התקציב הריאליים, כולל התייחסויות לפערים הקיימים בין סעיפי התקציב שהציגה בית"ר לבין הסכומים המאושרים על ידי הבקרה. אם בית"ר לא תגיש את הנתונים במלואם עד יום ראשון, וככל שהנתונים לא יניחו את דעתה של יו"ר הבקרה רו"ח סיגלית סייג לצורך אישור התקציב, בית"ר תרד לליגה הלאומית באופן אוטומטי, ללא צורך בהחלטה נוספת של הבקרה.
2 צפייה בגלריה
אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר ירושלים
כרגע קבוצתם עדיין בליגת העל. אוהדי בית"ר
(צילום: עוז מועלם)
הסעיף המשמעותי ביותר בהחלטה הוא כי בית"ר יכולה לערער עליה לכל המאוחר עד מחר. אם לא תעשה זאת או שהערעור שלה יידחה, ואם לא תצליח להעביר תקציב תוך שבוע – היא לא תוכל למנוע את הירידה ללאומית במסגרת המשפטית של ההתאחדות, ותיאלץ לפנות לערכאות אזרחיות.