התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
נס ז'לגיריס, הניצחון הבלתי נשכח של מכבי ת"א על צסק"א מוסקבה בווירטון, ה-2:3 של נבחרת ישראל בפארק דה פראנס, מסע הקסם של הפועל ת"א בגביע אופ"א - וכעת עוד משחק נכנס לקלאסיקה הבלתי נשכחת של הספורט הישראלי. ה-2:3 של נבחרת ישראל על ברזיל, אתמול (שבת) ברבע גמר המונדיאליטו (אליפות העולם עד גיל 20), הוא ללא ספק אחד הרגעים הספורטיביים הכי גדולים בתולדות המדינה.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
החבורה של אופיר חיים, זו שממשיכה לרגש את כולנו, הגיעה כאנדרדוג מובהק, מול מי שנחשבת לאחת המועמדות הראשיות לזכייה בגביע, אבל עשתה את העבודה עם ניצחון סופר-דרמטי בהארכה. ככה זה, היא הרי כבר התרגלה לשבור בשנה האחרונה את כל המוסכמות והדעות הקדומות - ולהפוך לאחת מארבע הנבחרות הטובות בעולם. א-ר-ב-ע. אותם צעירים, שעד לא מזמן היו אלמונים בציבור הישראלי, אפילו בקרב רוב חובבי הכדורגל, הפכו היום לגיבורים החדשים שריגשו את המדינה. הגיע הזמן להכיר אותם אפילו עוד יותר לעומק.
19 צפייה בגלריה
נבחרת הנוער
נבחרת הנוער
הנבחרת שאחראית על ההיסטוריה
(צילום: AP Photo/Natacha Pisarenko)

1. תומר צרפתי

שוער | מכבי נתניה | 19
אחד הגיבורים הכי גדולים של הנבחרת הישראלית. ליורו בקיץ שעבר הגיע כשוער המשנה, אבל כבר במשחק השני שלו קיבל את ההזדמנות ועמד במבחן, ומאז הוא לא יצא מההרכב. ומסיבה טובה. צרפתי הפך לאחד משחקני המפתח בנבחרת, ומול ברזיל, למשל, רשם את אחת מהצלות הטורניר - כשהדף שער בטוח של מרקיניוס.
תחילה דובר על האפשרות שצרפתי יהיה שוער המשנה של איתמר ניצן בקבוצה הבוגרת של מכבי נתניה, אך במועדון התקבלה החלטה להשאירו בקבוצת הנוער כחריג גיל, במקביל להיותו שוער שלישי של הבוגרים. צרפתי היה חלק מקבוצת הנוער המפתיעה של נתניה, שהתמודדה העונה מול מכבי חיפה על תואר האליפות. הוא חתם על חוזה עד 2026 ובעונה הבאה ישמש ככל הנראה כמחליפו של ניצן.
19 צפייה בגלריה
צרפתי
צרפתי
צרפתי
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

2. עילי פיינגולד

מגן | מכבי חיפה | 18
פיינגולד עשה את הפריצה הגדולה שלו ביורו, אליו הגיע כמגן הימני השני בהיררכיה, אולם תפס מקום בהרכב ותקע בו יתד. במונדיאליטו הוא מציג יכולת נהדרת, ומשחק השיא שלו היה מול אוזבקיסטן (0:1), מולה בלט מאוד בזכות הכושר הגופני המצוין שלו. הוא זכה עם קבוצת הנוער של מכבי חיפה באליפות, ועדיין לא ברור היכן יהיה בעונה הבאה בגלל העומס בעמדה שלו בקבוצה הבוגרת. ייתכן כי ייצא לעונת השאלה, אולי אפילו בקבוצת הבת של מכבי חיפה, הפועל עפולה.
19 צפייה בגלריה
פיינגולד
פיינגולד
פיינגולד
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

3. אור ישראלוב

בלם | הפועל ת"א | 18
בלם אגרסיבי ובעיקר טכני. ההבנה העיוורת שלו עם סתיו למקין היא אחד המפתחות להצלחת העורף של הנבחרת, כשגם הוא יהיה חלק מהיורו הקרוב בגיאורגיה. ישראלוב, שיכול לשחק גם כמגן, ערך כבר בגיל 17 את משחקו הראשון בקבוצה הבוגרת של הפועל ת"א, והעונה הפך לשחקן משמעותי בסגל והופיע ב-14 משחקי ליגה, במהלכם כבש שער אחד. לפני כחודשיים האריך את חוזהו עד עונת 2024/25, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
19 צפייה בגלריה
ישראלוב
ישראלוב
ישראלוב
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

4. סתיו למקין

בלם | הפועל ת"א | 19
הגיע למונדיאליטו עם מספר הדקות הגבוה ביותר בליגה בעונה האחרונה מבין שחקני הסגל, ובינתיים הוא המצטיין שלנו בטורניר לצד דור תורג'מן. בלם העתיד של הכדורגל הישראל צפוי לפתוח גם בחודש הבא ביורו עד גיל 21 בגיאורגיה. מול כל היריבות עד כה הוא התמודד בהצלחה עם שחקנים פיזיים ומהירים, והיה העוגן בעורף הנבחרת.
הוא הציג מהירות אדירה וטכניקה, שהגיעה לשיאה במהלך שהוביל לשער הניצחון הדרמטי בתוספת הזמן מול יפן. הוא נכנס לרחבה כמו קשר עושה משחק, מצא את תורג'מן, שהעביר בעקב לעומר סניור - ומשם לרשת. כמובן שתרומתו באה לביטוי גם במנהיגות שלו. לפי הדיווחים מארגנטינה, יכולתו של למקין לא נעלמה מעיניהם של כמה סקאוטים מקבוצות בכירות באירופה.
19 צפייה בגלריה
למקין
למקין
למקין
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

5. שון עדרי

מגן/קשר | מכבי ת"א | 19
אחד השחקנים המגוונים בנבחרת בזכות חוכמת המשחק והטכניקה שלו. בינתיים בטורניר הוא עומד על מאזן מרשים של שתי דקות משחק ושני ניצחונות. הוריו, שהגיעו לתמוך בו בארגנטינה, חגגו יום נישואין ב-31 במאי, תאריך המשחק מול אוזבקיסטן, שגם בו עלה שון מהספסל. בנבחרת של חיים הוא השחקן למשימות מיוחדות בדקות הסיום, אחד שיודע לקבל את ההחלטות הנכונות לטובת החברים.
בקיץ שעבר הוא חתם על חוזה חדש לשלוש עונות במכבי ת"א עם אופציית הארכה שתשאיר אותו צהוב עד תום עונת 2024/25. לאחר מכן הושאל לאדומים אשדוד מהליגה הלאומית, במדיה רשם 32 הופעות ושלושה שערים, אך לא סייע לה להישאר בליגה.
19 צפייה בגלריה
עדרי
עדרי
עדרי
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

6. אל-ים קנצפולסקי

קשר | הפועל ת"א | 19
היה ממצטייני היורו וגם במונדיאליטו מציג יכולת טובה, אך הוא בולט פחות, ובמשחק נגד אוזבקיסטן גם איבד את מקומו בהרכב ורק עלה מהספסל (אך חזר ל-11 כבר מול ברזיל). מדובר באחד ממנהיגי הנבחרת, גרזן ופיגורה במרכז המגרש. הוא גם הנכד של אגדת הגלישה שמאי "טופסי" קנצפולסקי, ולא בכדי הוא נקרא אל-ים.
עלה בקיץ הקודם לקבוצה הבוגרת של הפועל ת"א, והעונה רשם במדיה 21 הופעות, במהלכן תרם שער ובישול. קנצפולסקי זוכה ללא מעט התעניינות – למשל, בינואר הציעה תמורתו מכבי חיפה שלושה שחקנים לצד חצי מיליון אירו. בעונה הקרובה הוא צפוי להישאר עדיין אדום.
19 צפייה בגלריה
קנצפולסקי
קנצפולסקי
קנצפולסקי
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

7. ענאן חלאילי

כנף | מכבי חיפה | 18
עוד אחד מהגיבורים הגדולים בניצחון הסנסציוני על ברזיל, שהיה אחראי על שער השוויון הראשון בנגיחה מופלאה (ובניתור לא פחות מרשים). פתח את הטורניר בהרכב מול קולומביה ואף רשם דקות טובות מאוד, אלא שדווקא בשני משחקים שבאו אחר כך ירד לספסל, כשבמשחק העלייה מול יפן לא שיחק ולו דקה אחת. רגע גדול נוסף שלו הגיע מול אוזבקיסטן בשמינית, כשנכנס כמחליף, כבש את שער הניצחון והעלה את ישראל לרבע הגמר.
חלאילי, שמוצב בדרך כלל באגף אך יכול לשחק גם באמצע, התחיל את צעדיו הראשונים במכבי חיפה כבר בגיל תשע. פרט לעונה אחת שבה יצא לשחק במ.כ נווה יוסף (מועדון קטן באזור חיפה), הוא תמיד היה ירוק. במכבי חיפה מספרים על ילד מיוחד, שעובד קשה. למרות שלא מדובר בכישרון יוצא דופן, הוא ניחן בתכונות נדירות לשחקנים בגילו: כושר גופני ברמה גבוהה ביותר, מהירות מסחררת ופיזיות. ברור שבחיפה יתקשו לתת לו הרבה הזדמנויות בקבוצה הבוגרת, לאור ריבוי הכוכבים בסגל וחוסר ניסיונו. עם זאת, ייתכן שלאור עומס המשחקים הצפוי לקבוצה, המאמן מסאי דגו ישלב אותו ברוטציה רחבה שתאפשר לו לראות קצת דשא.
19 צפייה בגלריה
חלאילי
חלאילי
חלאילי
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

8. איליי מדמון

קשר | הפועל באר-שבע | 20
בגיל 17 הספיק לשחק עם הפועל באר-שבע הבוגרת באירופה, אבל העונה הושאל לבית"ר ירושלים ובקושי שיחק. למרות זאת, בנבחרת הנוער אין עוררין על כך שמדמון הוא המנהיג הרשמי. לא סתם הוא הקפטן. הוא נחשב לשחקן הקרוב ביותר לחיים, שרואה בו כעוזרו על המגרש. כשהנבחרת פיגרה 1:0 מול יפן ונותרה בעשרה שחקנים אחרי הרחקת רן בנימין, היה זה מדמון שלקח על עצמו להרים ולדרבן את כל חבריו, בדרך לקאמבק הנפלא.
מדמון, שמחזיק בדרכון ספרדי, אמור לשוב אוטומטית לבאר-שבע, אך מטרתו לצאת בעונה הבאה בהשאלה לאירופה על מנת לצבור דקות משחק משמעותיות. תרומתו לנבחרת בוודאי תסייע לו לקבל את הדחיפה הרצויה.
19 צפייה בגלריה
מדמון
מדמון
מדמון
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

9. דור תורג'מן

חלוץ | מכבי ת"א | 19
"תורג'מיניו" היללו האתרים הברזילאים את האיש שאחראי אולי יותר מכולם לסנסציה הבלתי נתפסת מול הסלסאו. שער הניצחון שלו - בסלאלום מטורף בהארכה - היה זה שגרם לאימפרית הכדורגל הכי גדולה שיש לארוז מזוודות כבר ברבע הגמר. אפשר להגיד בפה מלא שהוא אחד משני המצטיינים של ישראל בטורניר יחד עם למקין. תורג'מן, שכבר היה בדרכו לבית"ר ירושלים בינואר, נשאר בסופו של דבר במכבי ת"א אבל הסטטיסטיקה שלו שם לא משקפת את יכולתו. החלוץ הצעיר לא נספר על ידי המאמן אייטור קראנקה, והגיע לארגנטינה עם 159 דקות משחק בלבד בכל העונה החולפת. אין לו אפילו שער אחד בליגת העל.
הוא כבש את הפנדל מול קולומביה, הציג התמודדות פיזית וטכנית מול הגנות אגרסיביות כמו אלה של סנגל ויפן, ובישל בעקב את השער של עומר סניור בדרך לשמינית הגמר. במכבי ת"א ינסו להחתימו על חוזה מיידי, כמו במקרה של אוסקר גלוך, והוא מצידו יחכה להצעות וייצא בחודש הבא ליורו הנבחרות הצעירות בגיאורגיה, כשהוא לא חושש להצהיר כי לאור ההתנהלות החובבנית של מכבי שהותירה אותו ללא חוזה מוארך בשנת החוזה האחרונה שלו בקריית שלום, הוא יתנה הישארות בדקות משמעותיות יותר. אחד ממנופי האמביציה של תורג'מן לקראת ההגעה למונדיאליטו הייתה הצעה של בנפיקה, שעוקבת אחריו ומעוניינת לצרפו לקבוצת המילואים ולאימוני הקבוצה הבכירה.
19 צפייה בגלריה
תורג'מן
תורג'מן
תורג'מן
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

10. אריאל לוגסי

כנף | מכבי פ"ת | 18
אחד השחקנים הכישרוניים בנבחרת. גדל בהפועל פ"ת וחצה את הכביש ליריבה העירונית, במדיה שיחק העונה בליגה הלאומית ובישל שלושה שערים. בעונה הבאה לא צפוי לקבל דקות משחק משמעותיות בליגת העל, למרות שבמועדון סימנו אותו כהבטחה גדולה.
הוא היה מלך הבישולים של היורו עם שלושה כאלה, אבל למרות שפתח בכל המשחקים של ישראל במונדיאליטו - ובכולם הוחלף (מול סנגל ואוזבקיסטן כבר במחצית) – עדיין לא תרם שער או בישול. ובכל זאת, מדובר באחד השחקנים החשובים במערך של חיים, שמעריך אותו מאוד.
19 צפייה בגלריה
לוגסי
לוגסי
לוגסי
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

11. חמזה שיבלי

כנף | מכבי חיפה | 19
"הקוסם", כך קוראים לשיבלי בנבחרת, בעיקר בשל היכולת הטכנית שלו, שמחפה על מבנה גופו הקטן. אבל הוא בעיקר שחקן שמגיע לעבוד. נכנס כמחליף בכל המשחקים, ובשניים האחרונים שינה את משחק. כך היה גם מול ברזיל. שיבלי נכנס במחצית השנייה וכבש את שער השוויון השני של הכחולים-לבנים בהארכה.
שיבלי חתום במכבי חיפה עד 2024 וצפוי לעלות לבוגרים אחרי עונה נפלאה בקבוצת הנוער, אותה הוביל לאליפות. עם זאת, יכולתו בטורניר לא נעלמה מעיניהם של הסקאוטים.
19 צפייה בגלריה
שבילי
שבילי
שיבלי
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

12. רוי רביבו

מגן | מכבי ת"א | 20
בנו של חיים רביבו הוא אחד השחקנים הכישרוניים בנבחרת, וגם אחד ממנהיגיה. לצד הכישורים הטכניים שעברו בגנים, מדובר בשחקן אחראי שכמעט אינו מאבד כדורים. מגן התקפי מצוין שכבר סומן בנבחרת הבוגרת.
שייך למכבי ת"א, אך בחצי העונה האחרונה הושאל להפועל ירושלים, שם שיחק באופן קבוע (14 הופעות) והרשים. בעונה הקרובה הוא צפוי להישאר אצל הצהובים ולתפוס את מקומו של אופיר דוידזאדה, שלא ימשיך.
19 צפייה בגלריה
רביבו
רביבו
רביבו
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

13. נועם בן הרוש

מגן | הפועל חיפה | 18 בן הרוש, שהגיע בעונה שעברה לקבוצת הנוער של הפועל חיפה, נחשב לכישרון גדול, ולכן הוקפץ מנבחרת הנערים לנוער. כרגע הוא משמש כגיבוי לפיינגולד, אך במונדיאליטו קיבל דקות משחק דווקא כקשר.
19 צפייה בגלריה
בן הרוש
בן הרוש
בן הרוש
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

14. רוי נאוי

קשר | מכבי ת"א | 19
קפטן קבוצת הנוער של מכבי ת"א, קשר מרכזי שהוא לוחם על המגרש, כבש את אחד השערים הכי חשובים של ישראל בטורניר, ה-1:1 מול יפן שהחזיר אותה לחיים. אחרי שעלה מהספסל בכל המשחקים בשלב הבתים, מול אוזבקיסטן כבר פתח בהרכב על חשבון קנצפולסקי.
נאוי עבר עונה אישית מוצלחת בקבוצת הנוער (עשרה שערים בעונה רעה של הצהובים), נמצא בשנת החוזה האחרונה שלו, ועשוי לקפוץ לסגל הרחב של מכבי בעונה הבאה, אך יתקשה לקבל דקות משחק בשל העומס בעמדה שלו.
19 צפייה בגלריה
נאווי
נאווי
נאוי
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

15. תאי עבד

קשר | איינדהובן | 19
ירש בטורניר הזה את המשבצת של אוסקר גלוך והיה אמור גם להיכנס לנעליו ככוכב ההתקפי המוביל. מבחינת טכניקה הוא אולי הטוב מכולם, אבל בינתיים אינו על הציפיות בארגנטינה: 0 שערים, 0 בישולים. למרות זאת, בסך הכל מציג יכולת טובה ומול אוזבקיסטן הוא היה נהדר.
עבד הוא הראשון לרדת להגנה, ונראה שהוא משחק בקצב אחר. אחרי הכל, מדובר בלגיונר היחיד בסגל. כבש שמונה שערים והוסיף שמונה בישולים העונה בליגת הנוער ההולנדית, שם זכה באליפות עם איינדהובן. יכול לשחק גם כקשר התקפי וגם בכנפיים, צפוי לעלות בעונה הבאה לקבוצת המילואים ואף להתאמן עם הבוגרת.
19 צפייה בגלריה
עבד
עבד
עבד
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

16. רן בנימין

קשר | הפועל ת"א | 19
לא היה חלק מהיורו האחרון, אבל עשה קפיצה גדולה בעונה החולפת והוקפץ לקבוצה הבוגרת של הפועל ת"א, במדיה רשם 13 הופעות. קשר מרכזי אגרסיבי, לעיתים יותר מידי כפי שראינו נגד יפן, אז נשלפו לעברו שני כרטיסים צהובים תוך שבע דקות והוא השאיר את הנבחרת בעשרה שחקנים. צפוי להיות חלק מהסגל של הפועל ת"א גם בעונה הקרובה.
19 צפייה בגלריה
בנימין
בנימין
בנימין
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

17. עומר סניור

כנף | הפועל ת"א | 20
מהבודדים בסגל שלא היו חלק מהמסע לגמר יורו 2022. הוא אפילו נופה ברגע האחרון בגלל החלטה מקצועית של חיים והיה השחקן האחרון שלא טס לסלובקיה. אחרי שהתברר כי עידן טוקלומטי ואוסקר גלוך לא יגיעו למונדיאליטו, חיים הזמין אותו לאימונים לקראת גיבוש הסגל הסופי וראה שחקן שהתבגר.
סניור העלה את ישראל לשמינית הגמר עם שער ניצחון נהדר על יפן בדקה ה-92. בכל משחק בטורניר הוא קיבל יותר דקות מאשר בזה שקדם לו, ומול אוזבקיסטן גם רשם הופעת בכורה בהרכב. בקיץ הקודם עלה לקבוצת הבוגרים של הפועל ת"א, והעונה קיבל 760 דקות בליגת העל וכבש שער אחד.
19 צפייה בגלריה
סניור
סניור
סניור
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)

20. אחמד סלמן

חלוץ | מכבי נתניה | 20
לא פחות ממיליון שקל שילמה מכבי נתניה להפועל ירושלים עבור סלמן בינואר, מה שמעיד על גודל הכישרון. החלוץ, שחתם אצל היהלומים על חוזה לארבע שנים עם אופציה לעונה חמישית, ערך 18 הופעות העונה בליגת העל, במהלכן תרם בישול ולא כבש. יש לו מהירות, הוא שקט מאוד מול השער ומהווה נכס טקטי לכל מאמן. שותף בכל משחק במונדיאליטו, אך פתח רק מול יפן.
19 צפייה בגלריה
סלמן
סלמן
סלמן
(צילום: באדיבות ההתאחדות לכדורגל)
עוד לא שותפו במונדיאליטו: אופק מליקה (שוער, הפועל רעננה, בן 18), הדר פוקס (בלם, מכבי פ"ת, בן 19) וניתאי גרייס (שוער, מכבי חיפה, בן 18).
פורסם לראשונה: 07:00, 03.06.23