איפשהו בעיר היפנית קובה יש שני הורים גאים מאוד היום. האחים היפומי ואוטה אבה קבעו היום (א') הישג ייחודי כשהפכו באותו היום לאלופים אולימפיים בג'ודו.
טוקיו 2020 ב-ynet: המתחם המיוחד
למרות הסמליות שבדאבל המשפחתי, קשה לומר שמישהו בענף הג'ודו הופתע מהזכייה של האחים. השניים הגיעו לאולימפיאדה הביתית כפייבוריטים ברורים למדליית הזהב – ועמדו במשימה.
3 צפייה בגלריה
האחים אבה
האחים אבה
היסטוריה, באותו היום. האחים אבה
(צילום: gettyimages ו-AFP)
ראשונה לזכות במדליית הזהב הייתה האחות הקטנה אוטה (21). כבר מספר שנים שהיא נחשבת לסנסציה של ממש בענף. כשהייתה בת 16 בלבד זכתה במדליית זהב בגראנד פרי דיסלדורף והפכה למנצחת הטורניר הצעירה ביותר בסבב. בגיל 18 זכתה אוטה באליפות העולם – ושנה לאחר מכן שיחזרה את ההישג תוך שהיא מנצחת בדרך את מאילינדה קלמנדי, האלופה האולימפית מריו, ומי שנחשבה באותם ימים לשליטה של קטגוריית המשקל עד 52 ק"ג.
היום, אחרי שלושה ניצחונות ששלחו אותה לגמר – פגשה אבה את היריבה המסוכנת ביותר עבורה, אמנדין בושאר, האחרונה שניצחה אותה – אי שם ב-2019. היפנית לא אפשרה לצרפתייה המצוינת לעשות זאת שוב, ועוד בבמה החשובה מכולן, ניצחה באיפון ורצה לעודד את אחיה.
3 צפייה בגלריה
אוטה אבה
אוטה אבה
אבה ומדליית הזהב. רצה לצפות באחיה. אוטה אבה
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
היפומי אבה
היפומי אבה
פעמיים אלוף עולם, וכעת גם אלוף אולימפי. היפומי אבה
(צילום: EPA)
הקרב הקשה ביותר של היפומי (23), אחיה הגדול של אוטה, בדרך למדליית הזהב האולימפית, בכלל לא נערך במסגרת האולימפיאדה. היפומי (עד 66 ק"ג) ניהל קרב צמוד מאין כמוהו על הזכות להשתתף באולימפיאדה מול בן ארצו יושירו מארויאמה, אלוף העולם המכהן. המאמנים היפנים שברו את הראש במי לבחור – ובסופו של דבר החליטו לערוך קרב יחיד בין השניים על הזכות לייצג את המדינה באולימפיאדה. בתום קרב מורט עצבים שנמשך 24 דקות, אבה השיג את הכרטיס הנכסף.
היום, היפומי, פעמיים אלוף עולם, הוכיח שמקומו בסגל האולימפי היה מוצדק וניצח בארבעה קרבות בדרך למדליית הזהב. כשניצח בווזארי את ואז'ה מרגלשווילי הגיאורגי, שהפתיע בעצם עלייתו לגמר (וגבר לפני כן על ברוך שמאילוב), הבמאי של השידור מיהר להראות את פניה המאושרות של מי אם לא, אחותו אוטה.