מייקל ג'ורדן גרם לכל שחקן שפגש אותו על הפרקט לשקשק. אפילו רק מהשם שלו. הוא היה לא רק שחקן על, הטוב שידע המשחק, אלא גם אחד שלא אהב להפסיד. לאף אחד, גם לא במהלך משחקון אימון פניני. ואת זה ראו היטב בסדרת הדוקו המופתית "הריקוד האחרון". שחקן "רע", שכולם פחדו ממנו.
באמצע שנות ה-90, כשג'ורדן כבר אחרי הפרישה הראשונה (והדרמטית שלו) שלו, ולפני זו השנייה (והדי צפויה), הוא - כך מסתבר בסרטון ששוחרר לאחרונה - קרא תיגר על שריל סוופס. אם תרצו "מייקל ג'ורדן הנשית" בזמנה.
3 צפייה בגלריה
שריל סוופס ומייקל ג'ורדן
שריל סוופס ומייקל ג'ורדן
שריל סוופס ומייקל ג'ורדן
(צילום: gettyimages)
הקטע הנדיר: ג'ורדן VS סוופס
סוופס, בוגרת מכללת טקסס טק ואחת הכוכבות הגדולות של יוסטון קומטס מה-WNBA ונבחרת ארה"ב, נענתה להצעה. הסרטון הדי מדהים נחשף בסדרת הדוקו "30 על 30" של רשת ESPN, בפרק העוסק בנבחרת הנשים של ארה"ב באולימפיאדת אטלנטה 1996 ובשנים לפני הקמת ה-WNBA.
סוופס, מסתבר, לא ממש פחדה מהשחקן הגדול בכל הזמנים. היא אמנם הפסידה לו במשחק של אחד על אחת, אבל לא התביישה לעקוץ אותו בסיום. כשהמצלמה פעלה, היא נשאלת על הקרב הצמוד שניהלה מול MJ וענתה: "הוא היה עייף, זקן ובלי כושר, כמו שאתם בטח יודעים". אאוץ'. ג'ורדן עצמו בחר לחייך.
3 צפייה בגלריה
עבד קשה. ג'ורדן
עבד קשה. ג'ורדן
עבד קשה. ג'ורדן
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
שריל סוופס
שריל סוופס
לא עשתה חשבון. סוופס
(צילום: gettyimages)

הכדורסלנית הראשונה בהיסטוריה שקיבלה נעל על שמה

סוופס נחשבת גם היום כאחת מחמש השחקניות הטובות ביותר בכל הזמנים. היא הייתה ידועה בתור קלעית מדהימה, ריבאונדרית וחוטפת נהדרת, אבל גם ככדורסלנית הראשונה בהיסטוריה שקיבלה נעל על שמה. מחברת "נייקי" (מישהו אמר ג'ורדן?).

סוופס בשיאה הוליכה את יוסטון קומטס לארבע אליפויות רצופות ב-WNBA וזכתה עם נבחרת ארה"ב בשלוש מדליות זהב אולימפיות. היא הוכתרה שלוש פעמים כ-MVP של העונה הסדירה בליגת הנשים הטובה בעולם. בנוסף, גם הייתה אחת השחקניות הראשונות בענף שיצאה מהארון בפומבי. היא עשתה זאת ב-2005, כשעוד כיכבה בליגה. "פחדתי שזה יפגע בהרבה אנשים שחושבים שאני מודל לחיקוי, אבל אני בגיל שאין לי יותר כוח להסתיר דברים", אמרה אז סוופס.
לאחר מכן הוסיפה: "הרבה ספורטאים גברים ברמתי מרגישים שיש להם מה להפסיד. לי הדבר החשוב ביותר הוא האושר. אין לי יותר כוח להסתיר את הרגשות שלי בפני מישהי שאני כל כך אוהבת. אני לא חושבת שנולדתי ככה, למרות שכמעט כולם חושבים שככה זה קורה".