הכי טוב שיכול להיות - ארטיום דולגופיאט זכה במדליית הזהב בגמר תרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים והפך לישראלי השני בהיסטוריה שמביא זהב אולימפי, אחרי גל פרידמן באתונה 2004.
טוקיו 2020 ב-ynet - למתחם המיוחד
דולגופיאט היה אחד הספורטאים שסימנו בוועד האולימפי כפייבוריט לסיים על הפודיום, והפך להיות הישראלי הראשון בהיסטוריה שזוכה במדליה באולם ההתעמלות. ולא רק מדליה, אלא כזאת מזהב. הוא נתן תרגיל אדיר עם ציון 14.933 נקודות וסיים במקום הראשון.
9 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט חוגג
ארטיום דולגופיאט חוגג
ארטיום דולגופיאט חוגג
(צילום: AP)
חנה קנייזבה-מיננקו, שביצעה קאמבק מדהים בחודשים האחרונים, הגיעה לטוקיו והעפילה לגמר האולימפי בקפיצה משולשת (פעם שלישית בקריירה), סיפקה תחרות מצוינת וניתרה ל-14.60 מטר, מה שסידר לה את המקום השישי הכללי.
מי שפתחה את היום עבור המשלחת היא אדוה כהן, שחלמה על העפלה לגמר בריצת 3,000 מטר מכשולים, אך זה לא קרה. בנוסף, נבחרת הבייסבול רשמה ניצחון בכורה 5:12 על מקסיקו ותפגוש מחר (5:50) את דרום קוריאה, לה כבר הפסידה בשלב הבתים. השייטות ב-470, נויה ברעם ושחר טיבי, לא הצליחו להתקדם בדירוג שלהן (מקום שמיני) אחרי שני שיוטים נוספים.
9 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת חוגגים
שחקני הנבחרת חוגגים
שחקני הנבחרת חוגגים
(צילום: gettyimages)

16:00: נבחרת הבייסבול תפגוש את דרום קוריאה

אחרי הניצחון על מקסיקו (5:12), היריבה של נבחרת הבייסבול תהיה דרום קוריאה, שכבר ניצחה את ישראל בשלב הבתים. המנצחת תעשה צעד נוסף לעבר גמר אפשרי, המפסידה תרד לבית הניחומים ותוכל להתמודד על הארד.

15:30: חנה קנייזבה-מיינקו סיימה שישית, רוחאס שברה את שיא העולם

הישראלית שמרה על המקום שלה, כשבמקביל יולימאר רוחאס מוונצואלה שברה את שיא העולם האגדי של אינסה קראבץ. רוחאס ניתרה ל-15.67 מטר וניפצה את השיא הקודם ב-16 ס"מ.

14:45: קנייזבה מיננקו שיפרה את התוצאה שלה, עדיין חמישית

חנה קנייזבה מיננקו שיפרה את התוצאה שלה וקבעה 14.60 מטר, היא עדיין נותרה במקום החמישי, וצפויה לזכות בשלוש קפיצות נוספות.

14:30: קנייזבה מיננקו פתחה מצוין וקבעה 14.52 מטר

קופצת המשולשת פתחה את הגמר בצורה טובה עם ניתור ל-14.52 מטר והתמקמה במקום החמישי. לפניה יולימאר רוחאס שברה את השיא האולימפי עם 15.41 מטר.
9 צפייה בגלריה
חנה קנייזבה מיננקו
חנה קנייזבה מיננקו
חנה קנייזבה מיננקו
(צילום: AP)

11:15: דולגופיאט זוכה בזהב!

שיאו רואוטנג הסיני, אחד המתעמלים הטובים בעולם, עלה למזרון והביא רק 14.766. שני הקוריאנים, ריו סון יונג וקים האן-סול גם כאן סיימו מחוץ לפודיום. הזהב של דולגופיאט!

11:10: ציון נהדר לארטיום דולגופיאט

דולגופיאט סיים עם ציון של 14.933. ציון זהה לריי ספאטה הספרדי, אבל ארטיום מקדים אותו בזכות דרגת קושי גבוהה יותר.

11:03: ציון נמוך לניקיטה נגורני

אחד היריבים העיקריים של דולגופיאט, ניקיטה נגורני, קיבל ציון נמוך יחסית - 13.066 לאחר תרגיל פחות טוב שלו. ריי ספאטה הספרדי הפתיע עם 14.933 והוא מועמד בכיר לפודיום.

11:00: ארטיום דולגופיאט בגמר הקרקע

אחד הספורטאים הבכירים של ישראל, ארטיום דולגופיאט, עולה כעת על משטח ההתעמלות כדי לנסות להביא מדליה היסטוריה בהתעמלות. ארטיום סיים במקום הראשון במוקדמות ומועמד לזכות במדליה.

9:35: המקסיקנים לא מצליחים לחזור, ניצחון היסטורי לישראל

היריבה ניסתה לחזור, אבל השחקנים הישראלים שמרו על יתרונם באינינג התשיעי והאחרון, רשמו ניצחון 5:12, נמנעו מהדחה - וחשוב מכך - נשארו חזק בתמונת המדליות.

8:43: ישראל בורחת למקסיקו

אחרי כמה אינינגים לחוצים מאוד בהם ישראל נראתה מתוחה, איבדה את רוב היתרון ולא הסתדרה מול סוללת המגישים המצוינת שמולה, הגיעה ההתעוררות באינינג השביעי, איך לא, בזכות ולנסיה וקינסלר. חבטה גדולה של בלייק גיילן איפשרה לקינסלר להשיג ריצה קריטית ולתת לישראל 5:7. הנבחרת הגיעה לאחר מכן למצב אידיאלי של רץ על כל בסיס - ומיץ' גלאסר שיחרר כדור פנטסטי בדרך ל-5:9. הכל השתחרר בבת אחת, וזאק פנפראס היה הבא בתור להתנפל על הגשה של אוליבר פרז ולקבוע 5:11. מקסיקו לא מצאה את הפסילה השלישית שתסיים את האינינג, וברצ'אם הפציץ מכה שכבר העלתה את ישראל ל-5:12.
9 צפייה בגלריה
דני ולנסיה
דני ולנסיה
דני ולנסיה
(צילום: רויטרס)

8:20: צמוד בבייסבול

זאק וייס עבר אינינג שישי לא קל מול החובטים הנהדרים של מקסיקו, שהצליחה לצמצם ל-5:6. בסופו של דבר הוא סיים בעוצמה עם שתי פסילות ברמה גבוהה, השאיר שלושה חובטים מקסיקנים על הבסיסים ושמר את ישראל עם הראש מעל המים.

8:10: שיוט שני פחות טוב לברעם וטיבי

דווקא אחרי שסיימו במקום הרביעי בשיוט הראשון, והיה נדמה שהן במומנטום טוב, צמד השייטות במפרשיות 470, נויה ברעם ושחר טיבי, סיימו את השיוט השני, והאחרון של היום רק במקום העשירי. הישראליות מדורגות במקום השמיני בדירוג הכללי. מחר ייערך יום השיוטים האחרון לפני שיוט המדליות שיתקיים ברביעי.
9 צפייה בגלריה
נויה ברעם  ושחר טיבי
נויה ברעם  ושחר טיבי
נויה ברעם ושחר טיבי
(צילום: רויטרס)

7:23: מקסיקו חוזרת

זה כבר מדאיג - בחצי ההגנתי של האינינג השלישי, וביתרון מבטיח של 0:6, ישראל התחילה לעשות כל שגיאה שאפשר לדמיין. ג'וש זייד איבד את הדיוק והוחלף בג'ייק פישמן, שהתקשה גם הוא בהגשות, הכדורים עברו ליד ומתחת לידיים של הישראלים, ומקסיקו התחילה לשחק באגרסיביות אדירה עם גניבת בסיסים מהירה שהלחיצה עוד יותר את הנבחרת. פישמן עוד השאיר את היתרון בקושי בצד הישראלי, 4:6, אבל המשחק פתוח לגמרי.
9 צפייה בגלריה
שחקני מקסיקו מרוצים
שחקני מקסיקו מרוצים
שחקני מקסיקו מרוצים
(צילום: גטי אימג'ס)
9 צפייה בגלריה
ניק ריקלס חובט
ניק ריקלס חובט
ניק ריקלס חובט
(צילום: גטי אימג'ס)

6:55: נויה ברעם ושחר טיבי סיימו במקום הרביעי את השיוט השביעי במפרשיות 470

פתיחה טובה ליום השיוטים של נויה ברעם ושחר טיבי במפרשיות 470. צמד הישראליות סיימו במקום הרביעי את השיוט הראשון של היום והשביעי סך הכל. כרגע הן במקום השמיני הכללי, כאשר השיוט השני והאחרון של היום ייערך בקרוב.

6:53: יתרון מבטיח לישראל

מקסיקו לא מצליחה לצאת מהבוץ, ויש מי שינצל את זה. שוב ריקלס עם חבטה מעולה, הפעם אחרי שהמקסיקנים כבר החליפו את המגיש, והפעם זה היה שווה שתי ריצות. כבר 0:6 לישראל, זה יכול להיות הניצחון ההיסטורי שהנבחרת מחפשת.

6:45: התחלה מצוינת לנבחרת הבייסבול

דני ולנסיה וראיין לברנוויי השיגו חבטות מוקדמות, ואחת נוספת של ניק ריקלס איפשרה לוולנסיה להגיע לבסיס הבית ולקבוע 0:1 כבר באינינג הראשון. רק שני מהלכי הגנה מעולים של מקסיקו מנעו מישראל להשיג יתרון גדול יותר. המאמן אריק הולץ עוד עירער על הפסילה של לברנוויי בניסיון להשיג עוד ריצה, אבל השופטים לא קיבלו אותו אחרי בדיקה בווידיאו. באינינג השלישי דני ולנסיה השיג הקפה מלאה והעלה את ישראל ל-0:4.
9 צפייה בגלריה
ראיין לברנוויי
ראיין לברנוויי
ראיין לברנוויי
(צילום: גטי אימג'ס)

6:00: משחק הבייסבול השלישי של נבחרת ישראל יצאה לדרך

ברוכים הבאים למשחק ההזדמנות האחרונה של נבחרת ישראל בבייסבול, מול מקסיקו. אחרי שני הפסדים בשלב הבתים, המצב ברור יותר - הפסד נוסף, והמסע מסתיים. ניצחון - וישראל נשארת בתמונת המדליות, ויותר מכך, מבטיחה לעצמה לפחות שני משחקים נוספים, בסיבוב הנוקאאוט השני, ואז במקרה של הפסד, בבית הניחומים.

4:21: אדוה כהן לא העפילה לגמר 3,000 מטר מכשולים

אדוה כהן ניסתה להפתיע לפנות בוקר ולתפוס מקום בגמר האולימפי ל-3,000 מטר מכשולים, אך לא הצליחה. הישראלית השתתפה במקצה המוקדמות השלישי בריצה, וסיימה בו במקום ה-14 והאחרון בזמן של 10:05.95 דקות, איטי ביותר מחצי דקה מהשיא הלאומי שלה אותו קבעה באליפות אירופה לפני שלוש שנים. כהן דורגה במקום ה-39 הכללי מתוך 41 רצות במוקדמות.
9 צפייה בגלריה
אדווה כהן
אדווה כהן
אדוה כהן
(צילום: רויטרס)

לו"ז הישראלים

4:10: אדוה כהן (אתלטיקה) - 3,000 מטר מכשולים נשים, מוקדמות 6:00: נבחרת ישראל (בייסבול) - מקסיקו 6:05-8:20: נויה ברעם ושחר טיבי (שייט) - מפרשיות 470 נשים 11:00: ארטיום דולגופיאט (התעמלות) - תרגיל קרקע גברים, גמר 14:20: חנה קנייזבה מיננקו (אתלטיקה) - קפיצה משולשת נשים, גמר
פורסם לראשונה: 03:07, 01.08.21