בשיחות על כמות המאמנים המתחלפים בליגת העל עולה פעמים רבות הדוגמה הספרדית, שם אסור למאמן לעבוד בשתי קבוצות שונות באותה ליגה באותה עונה. יש היגיון וגם יש המאמינים שחוק כזה יוסיף יציבות למאמני הליגה, אבל הדרך לשם ארוכה. בישראל, כפי שאפשר לראות ממקרה ניר קלינגר, מאמן יכול לעבוד בשתי קבוצות בתוך עשרה ימים ואפילו להיות חלק ממפגש ישיר בין שתיהן.
מפגש כזה – מוזר, אולי טיפה מביך – יתקיים היום (שבת, 15:00). קלינגר, שבבוקר ה-19 בדצמבר עוד היה מאמן הפועל ת"א, ייסע לבלומפילד וינסה לנצח את אותה הפועל כשהוא מאמן מכבי פ"ת, הקבוצה שבה החל לעבוד ב־29 בדצמבר. אחרי שנתיים וקצת בחדר הלבשה אחד בבלומפילד הוא מגיע תוך רגע לחדר ההלבשה השני של בלומפילד, זה של הקבוצה האורחת. אין ברירה אלא לחזור פה על מילה – מוזר.
2 צפייה בגלריה
ניר קלינגר
ניר קלינגר
ניר קלינגר. חוזר לבלומפילד כיריב
(צילום: עוז מועלם)
אחרי תקופה טובה בהפועל חיפה, שכללה זכייה בגביע המדינה, ואחרי תקופה לא טובה בבית"ר ירושלים, שכללה גם אירוע בריאותי שהרחיק אותו מהקבוצה למספר משחקים, חתם קלינגר כמאמן הפועל ת"א בנובמבר 2019 (מישהו זוכר שמשה סיני הגיע יחד איתו?). קלינגר החליף את ניסו אביטן שפתח רע את העונה והפועל הייתה בסכנת ירידה. הסגל לא היה מספיק טוב, המילה "הישרדות" שלטה בשיח וקלינגר היה בדיוק האיש המתאים למשימה. הוא הצליח לנצח בארבעה מתוך שמונת המשחקים הראשונים שלו בתפקיד, כולם באותה תוצאה – 0:1.

הסגל השתפר, התוצאות התרסקו

זו הייתה הצלחה אדירה. קלינגר לקח קבוצה שבורה והפך אותה ללוחמת ומאמינה, הגיע מהתחתית לפלייאוף העליון. זה היה חיבור מוצלח. אבל אחרי עוד עונה שלמה, שכללה גמר גביע, הגיעה העונה הזו – ודברים נראו אחרת. מבחינת פוטנציאל איכות כדורגל, הסגל של הפועל במודל הנוכחי טוב יותר ממה שהיה לקלינגר קודם לכן, אבל דווקא עם הקבוצה הזו הוא כשל. ואולי זה לא במקרה.
2 צפייה בגלריה
קלינגר
קלינגר
כשל העונה בהפועל ת"א. קלינגר
(צילום: עוז מועלם)
בשנתיים פלוס שלו כמאמן האדומים ניצח קלינגר ב־26 משחקי ליגה. 14 מתוכם, יותר מחצי, הסתיימו באותה תוצאה – 0:1. נדמה שקלינגר התאהב בתדמית האנדרדוג, מנהיג המרד, וסגנון הכדורגל היה בהתאם – להיאבק ולשרוט כדי לשרוד. מצוין למאבקי תחתית, פחות עובד בקבוצה עם שאיפות גדולות יותר.
במכבי פ"ת, האחרונה בטבלה, זה יכול לעבוד מצוין. "זה ספורט, זה כדורגל, זו לא מלחמה", אמר קלינגר במסיבת העיתונאים שלשום שבה הוצג כמאמן הקבוצה. "ככה אני מתייחס לזה, למרות שלפעמים נראה שאני משתגע ואמוציונלי". כרגע למכבי פ"ת אין התקפה, אין חלוץ. היא נפגעה קשה מפציעות של דור ג'אן, הלגיונר שהחזירה מפורטוגל. אז לפחות עד החיזוק שיבוא בינואר, קלינגר צריך דווקא את המלחמה.
באופן סמלי מאוד, הפועל ת"א כבשה שישה שערים בשני המשחקים הראשונים של קובי רפואה, מחליפו של קלינגר. רפואה גם פתח עם שני חלוצים, כיוון אחר. אין פה הבטחה להצלחה כמובן. רפואה אימן פעמיים את הפועל, אבל נראה שיש פה התאמה טובה יותר לסגל הקבוצה. בכל מקרה, הסגנונות ייפגשו בשבת. רק שקלינגר יזכור להיכנס לחדר ההלבשה הנכון.
פורסם לראשונה: 09:10, 01.01.22