ויויאן מידמה, מלכת השערים של נבחרת הולנד בכל הזמנים (גברים ונשים) ואחת הכוכבות הבכירות ביותר של הענף, סיפרה לאחרונה כי עד שנת 2019 לא ידעה בכלל מה פירוש המילה GOAT (הגדולה בכל הזמנים), למרות שלא מעט אנשים כבר כינו אותה כזו לאורך הקריירה שלה, ובמספר הזדמנויות.
"לא הבנתי למה קוראים לי בשם של חיה, חשבתי שהם קצת השתגעו", סיפרה בראיון ל"גרדיאן" הבריטי. "רק שאז בת הזוג שלי הסבירה לי, שהם בעצם רוצים להחמיא לי. אז אנא, תביאו פרחים, לא צריך להתקיל אותי במילים מסובכות".
2 צפייה בגלריה
ויויאן מידמה
ויויאן מידמה
סקוררית מבטן ולידה. מידמה
(צילום: gettyimages)

לא מפסיקה לכבוש

בכל הקשור לשערים, לסופרסטארית בת ה-25 אין שום בעיה. כבר לפני שלוש שנים הפכה, כאמור, לכובשת הגדולה בכל הזמנים של נבחרת האוראנג' וכעת היא סופרת 94 שערים ב-111 משחקים. היא הייתה מלכת השערים של הליגה האנגלית במדי ארסנל ויחד עם הרנביין (עלתה לבוגרות בגיל 15) ובאיירן מינכן בהן הספיקה לשחק, יש לה 187 שערים בקבוצות שלה, והיא עשתה את זה ב-219 משחקים בלבד! אם מוסיפים את שעריה בנבחרת מגיעים ל-281 כיבושים. מטורף.
"אני עוד יכולה להיות הרבה יותר טובה", סיפרה אחרי שהפכה בשנה שעברה לשחקנית הראשונה בסופר-ליג האנגלית שהייתה מעורבת ב-100 שערים (70 כיבושים ועוד 30 בישולים). "שמחה שהכישרון שלי הספיק לי כדי שאציג כאלה מספרים".
2 צפייה בגלריה
ויויאן מידמה
ויויאן מידמה
ה-כוכבת של ארסנל. מידמה
(צילום: gettyimages)
כבר בגיל 21, מידמה שינתה לחלוטין את נבחרת הולנד. זה קרה ביורו שעבר ב-2017, אותו ההולנדיות אירחו. עד אז היו אפיזודה שולית בענף. באליפות אירופה הביתית הם התפוצצו, ומידמה, יחד עם לייקה מרטנס (שנבחרה לשחקנית הטורניר) היו בחוד החנית. כעבור שנתיים הוליכו את נבחרת האוראנג' להופעה היסטורית בגמר המונדיאל (שם הפסידו לארה"ב). בינתיים, אין הגנה שיכולה לעצור אותה. במשחק ההכנה האחרון לפני היורו הנוכחי, מידמה כבשה צמד ב-0:2 על פינלנד. "היא ללא ספק אחת משלוש השחקניות הטובות בעולם", אמרה סרינה ויחמן, מאמנת נבחרת אנגליה ומי שלפני ארבע שנים הדריכה את הסקוררית וזכתה איתה בתואר האירופי.
"אני מרגישה זקנה", אמרה מידמן לפני שנתיים, לא רק בגלל עומס המשחקים שקצת השתנה אז לאור הקורונה, אלא כי היא כבר מגיל 17 משחקת כדורגל באופן מקצועני. "להרבה אנשים שרואים אותי כל-כך הרבה זמן במגרשים, אני תמיד אומרת בצחוק: 'אני רק בת 26, אתם יודעים?'".
מעל ואן פרסי ודפאי

"לאנשים באנגליה נמאס לראות את הפנים שלי"

כבר כתיכוניסטית זומנה לסגל נבחרת הבוגרות של הולנד. "הייתי יושבת אחרי האימון בחדר ומתכוננת למבחנים", סיפרה לאחרונה. "הייתי עם בנות שגדולות ממני ב-10 שנים לפחות". אז היא הייתה מתבאסת אחרי כל החמצה, הערב (שבת, 22:00) במשחק הפתיחה של הולנד ביורו 2022 מול שבדיה, היא תעלה כמנהיגת הנבחרת.
האלופה המכהנת, ששובצה בבית אחד גם עם פורטוגל ושווייץ, אחת הפייבוריטיות לזכות בתואר, לצד אנגליה. כן, אותה מדינה אותה היא מכנה "הבית הראשון שלי". מעמדה של מידמה באנגליה גדול אפילו יותר מאשר בארץ הולדתה. היא כבר חמש שנים מככבת בארסנל ולאחרונה האריכה את החוזה שלה שם בשנתיים נוספות, שם לדבריה היא "השחקנית בעלת השכר הגבוה ביותר בסופר-ליג". במאי האחרון היא זכתה לכבוד שרק כוכבי ענק קיבלו, כשפסל בדמותה אף הוצב מחוץ לאצטדיון האמירויות.
הפסל שהוצב לכבוד מידמה באמירויות
כשנשאלה איך יגיבו האוהדים האנגלים להיותה הכוכבת כי גדולה של הולנד, אמרה: "לאנשים בלונדון בטח נמאס לראות את הפנים שלי, כי הוא נמצא בכל מקום".
שיהיה ברור, מידמה היא האחרונה שיש לה גינוני כוכבות. בראיון למגזין ההולנדי "הלדן", הסבירה כי "אני תמיד עם הרגליים על הקרקע. הרי פעם הייתי אף אחת ואז ברגע אחד הפכתי למפורסמת". בהמשך, חשפה כי בשנים הראשונות שלו בכדורגל המקצועני הייתה חווה התקפות חרדה. "אחרי התקף, לא יכולתי לעשות כלום במשך שלושה ימים. שכבתי על הספה ונאלצתי להחמיץ אימונים".
בשלוש השנים האחרונות היא כבר התבגרה, גם מנטלית: "אני כבר לא עצבנית וסגורה כמו שהייתי. בטורניר הזה שוב לא נגיע כמועמדות מספר 1 לזכייה, אבל גם בעבר הוכחנו שאסור להספיד אותנו".
פורסם לראשונה: 14:00, 09.07.22