יוסי אבוקסיס מדבר לקראת המשחק מול ק"ש
(באדיבות ONE)
גם כשברק אברמוב ניסה להוריד ציפיות לקראת פתיחת העונה, רגע אחרי שלקח על עצמו את הבעלות על בית"ר ירושלים, הוא לא האמין שאחרי שבעת המחזורים הראשונים הקבוצה שלו תסחוב את כל הליגה על הגב עם 14 אחוזי הצלחה ו-19 כדורים ברשת.
אברמוב אמנם הצהיר מראש כי הוא לא יכול להתחייב על איכות חיים, אלא רק על הצלת חיים עם תקציב מצומצם מאחר שנאלץ להוציא מיליוני שקלים על כיסוי חובות, אבל הקבוצה נראית כרגע חסרת אופק ורחוקה מהצלה. אחרי שישה הפסדים וניצחון בודד מפתיחת העונה, בית"ר תארח מחר את קריית-שמונה עם תקווה ללקט ניצחון שני.
3 צפייה בגלריה
שחקני בית"ר ירושלים
שחקני בית"ר ירושלים
מראה שהפך נפוץ. שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים
(צילום: עוז מועלם)
בשל לוח הזמנים הצפוף והתקציב המוגבל, בית"ר הפכה לאכסנייה של מושאלים, סוג של בית"ר ת"א/בת-ים: איתמר ישראלי, אורי דהן וסתיו נחמני הגיעו ממכבי חיפה, איליי מדמון מהפועל באר־שבע, בר כהן, רונן חנציס ואדוארדו גררו ממכבי ת"א - שבעה שחקנים שהגיעו להתגלח על הזקן שלה ובינתיים לא תורמים דבר.
התירוצים לפיהם הקבוצה לא ביצעה הכנה כמו שצריך, ושהיא נבנתה תוך כדי תנועה, תפסו רק בתחילת העונה או בהפסדים לקבוצות כמו מכבי ת"א, מכבי נתניה ובאר-שבע, או אפילו הפועל ירושלים המשתפרת, אבל בית"ר הפסידה בינתיים גם לבני-ריינה והפועל חדרה, וניצחה רק את נס־ציונה. לא בכדי הביקורות מופנות גם למאמן יוסי אבוקסיס, כשהטענה העיקרית היא כי לבית"ר יש סגל הרבה יותר טוב מהתוצאות שהושגו עד כה. גם ההתנהלות הרופסת שלו לנוכח נאום המוטיבציה של אחד מראשי לה פמיליה בבית וגן לא הוסיפה למעמד שלו.
3 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
יוסי אבוקסיס מאמן בית"ר ירושלים
לא בכדי הביקורות מופנות כלפיו. אבוקסיס
(צילום: עוז מועלם)

בעיה רודפת בעיה

בבית"ר טוענים כי אבוקסיס מעדיף את הסיטואציה הזו, של קבוצת אנדרדוג שמגיעה להסתגר ולעקוץ בהתקפות מתפרצות, אבל היא נראית בינתיים רע מאוד ולא מאומנת. חלשה לכל אורך הדרך, בלי שום רגעי התעלות. "זו תקופה מאוד קשה שאנחנו עוברים", הודה אתמול אבוקסיס. "צריכים להפסיק לספוג שערים מיותרים. אנחנו מנסים לתקן, אבל הלחץ וחוסר הביטחון גורמים לנו לספוג המון שערים. הגיע הזמן שנתחיל לקחת נקודות. הסגל מספיק טוב כדי לא להיות במקום האחרון. אנחנו מצרפים שחקנים תוך כדי תנועה, וזה לא הדבר הכי בריא שיש. אני עומד בראש המערכת המקצועית ולא בורח מאחריות. ידעתי לקבל מחמאות כשהגעתי, עכשיו אני יודע לספוג את הביקורות".
3 צפייה בגלריה
יון ניקולאסקו
יון ניקולאסקו
"הסגל מספיק טוב כדי לא להיות במקום האחרון". גרצ'קין וניקולאסקו חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
רשימת הבעיות המקצועיות ארוכה. אבוקסיס החליט להמר על השוער חסר הניסיון נתנאל דלויה ואחרי שני משחקים לא טובים החליף אותו בישראלי, שגם לו כבר מחפשים תחליף. גם שחקני הבית האחרים לא מספקים את הסחורה: אביאל זרגרי לא מצליח לשדרג את עצמו ואופיר קריאף בכלל ירד לספסל. המגינים עמית כהן ומקס גרצ'קין חלשים, והמאכזב הגדול ביותר הוא ירדן שועה. החלוץ הושעה בשבוע שעבר בגלל שהתחצף לאבוקסיס באימון, אבל הוחזר מהר מאוד לסגל בגלל שהשמיכה בבית"ר קצרה. עכשיו בונים בבית"ר על המצטרפים החדשים - שי אייזן, יון ניקולסקו וטראזיה תומא - אבל הפסד נוסף מחר נגד קריית-שמונה יעלה כבר את מדד הלחץ בבית וגן לגבהים חדשים.