מארק סלבי, ארבע פעמים אלוף העולם בסנוקר, סיים אמש (ב') עונה איומה בטון צורם במיוחד. סלבי הפסיד כבר בסיבוב הראשון של אליפות העולם 10:6 לג'ו אוקונור, שעורך את הופעת הבכורה שלו באליפות.
מוקדם יותר החודש, סלבי הבהיר כי אם ייראה רע גם באליפות העולם, הוא ישקול לפרוש מסנוקר - ולאחר ההפסד אתמול הוא השמיע אמירות דומות.
2 צפייה בגלריה
מארק סלבי וג'ו אוקונור נפרדים בחיבוק
מארק סלבי וג'ו אוקונור נפרדים בחיבוק
מארק סלבי וג'ו אוקונור נפרדים בחיבוק
(צילום: george wood, gettyimages)
"אני אשב עם אשתי ונדון באפשרויות", אמר סלבי, "אני בוודאות אקח הפסקה של כמה שבועות מסנוקר. רוב העונה לא נהניתי, בלמתי את עצמי מלשחק בחופשיות. סנוקר משפיע עליי נפשית וזה לא המקום שאני רוצה להיות בו. האושר חשוב יותר. עבורי זה תמיד היה חיים או מוות. זה הטיפוס שאני, אני שם על עצמי המון לחץ ומנסה חזק מדי. בהתחשב במה שהשגתי, אני אמור להיות מסוגל פשוט לשחק ולהנות, אבל אני עוצר את עצמי מכך בכל פעם. אם אחליט להמשיך, אצטרך לעבוד עם מישהו על העניין הזה".
עבור אוקונור, חבר של סלבי מלסטר ושותף לאימונים, מדובר בהישג אדיר. בהופעה הראשונה שלו אי פעם בבמה החשובה מכולן, הוא ניצח שחקן אגדי. "מבחינתי רק לשחק נגד סלבי בבכורה שלי היה לא יאומן, אז לנצח זה פשוט חלום", אמ אוקונור הנרגש, "אני צופה בסלבי מאז שהתחלתי לשחק, הוא תמיד היה השראה עבורי. אני מקווה שלא יפרוש".
אוקונור בן ה-28 יפגוש בשמינית הגמר את המנצח במשחק בין קיירן ווילסון ודומיניק דייל.
2 צפייה בגלריה
ג'ו אוקונור חוגג
ג'ו אוקונור חוגג
אוקונור חוגג ניצחון יוקרתי
(צילום: george wood, gettyimages)
עוד שחקן בכיר שהודח כבר בסיבוב הראשון הוא גארי ווילסון שהפסיד 10:5 לאלוף העולם ב-2015 סטיוארט בינגהאם. ווילסון שמוכר בסבב כשחקן שנושא עמו תסכול רב לא חסך מעצמו ביקורת בסיום: "זה הטורניר הכי טוב בעולם, אבל פשוט לא הייתי מוכן לקרב והרגשתי מובך. אני פיזית לא מסוגל להכות את המכות שאני רוצה.
"זכיתי בשני טורנירים העונה, אבל גם אז שיחקתי 'בסדר' לפעמים ושאר הזמן סבלתי. לא כך אני רוצה לזכות בתארים, אני רוצה להראות שאני אחד השחקנים הטובים בעולם. אני אולי מצליח בסבב ומרוויח כסף, אבל אני מעביר את עצמי עינוי. אני לא חושב שאי פעם ארגיש בנוח במשחק הזה. אולי אני צריך לקבל את זה ופשוט תמיד להישמע אומלל".
בינגהאם יפגוש בשמינית הגמר את המנצח במשחק המסקרן שייפתח היום (12:00) בין ג'ק ליסווסקי ודינג ג'ונווי. שון מרפי העפיל לשמינית הגמר לאחר ניצחון קל יחסית 5:10 על ליו היוטיאן הסיני. מרפי יפגוש בשמינית הגמר את סטיבן מגווייר. השניים נחשבו בעבר ליריבים מרים - כשלא פעם אף גלשו לפסים אישיים בהערות אחד כלפי השני. עם זאת, מאז השניים התבגרו - וכיום הם מעדיפים להשאיר את היריבות ביניהם ספורטיבית. "אנחנו אנשים שונים מאוד ושחקנים שונים מאוד, אבל זה מה שהופך סנוקר לכל כך מעניין", אמר מרפי.
מארק וויליאמס שהגיע לאליפות בכושר מצוין אחרי שזכה באליפות הסבב עלה ל-4:5 מול סי ג'איווי, הסינדרלה של השנה שעברה, אז נעצר רק בחצי הגמר וכמעט והעפיל לגמר, בניגוד לכל התחזיות המוקדמות. המשחק ביניהם יושלם ב-16:30.
פאנג ז'ונשו, מהשחקנים הצעירים המבטיחים בסבב, הוביל כבר 0:3 על רוברט מילקינס, אבל הסשן הראשון ביניהם הסתיים ב-4:5 בלבד לטובתו. המשחק יושלם ב-21:00.