פחות מיממה אחרי שסימון ביילס החליטה שלא לקחת חלק בגמר הקרב-רב, המתעמלת האגדית הגיבה לאירועים הדרמטיים שסבבו אותה ועלו כצפוי לראש הכותרות בכל מדינה בעולם.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
"האהבה המתפשטת והתמיכה אותן קיבלתי גרמו לי להבין שאני יותר מסך ההישגים שלי ותרגילי ההתעמלות, דבר שמעולם לא האמנתי באמת בו לפני כן", צייצה ביילס בחשבון הטוויטר והוסיפה לב לבן.
האזינו לפודקאסט
3 צפייה בגלריה
סיימון ביילס
סיימון ביילס
הגיבה לראשונה. ביילס
(צילום: AFP)
הציוץ של ביילס
כזכור, ביילס החליטה לפרוש עוד בפתיחת הגמר הקבוצתי בשל קשיים מנטליים מהם היא סובלת ואתמול הסבירה כי לא תהיה מוכנה להשתתף גם בגמר הקרב-רב. "אחרי בדיקות נוספות, סימון ביילס החליטה לפרוש מגמר הקרב-רב באולימפיאדה במטרה לטפל בבריאותה הנפשית", כך מסר אתמול האיגוד האמריקאי. "סימון תמשיך להיבדק באופן יומי כדי לקבוע האם תוכל להשתתף בגמרים האישיים בשבוע הבא. ג'ייד קרי, שסיימה במקום התשיעי במוקדמות הקרב-רב, תתפוס את מקומה בגמר".
עוד נמסר מהאיגוד האמריקאי: "אנו תומכים בלב שלם בהחלטתה של סימון, ומריעים לה על האומץ בו היא שמה את בריאותה מעל הכל. האומץ שלה מראה, שוב, למה היא מודל לחיקוי לכל כך הרבה אנשים".

פרשה מסיבה מנטלית

הדרמה החלה כאמור שלשום, כשביילס עלתה לגמר הקבוצתי ולאחר תרגיל אחד בסוס הקפיצות, אותו סיימה בנחיתה גרועה, מיהרה לחדר ההלבשה ולאחר מספר דקות שבה לאולם, לבשה את האימונית שלה והפכה למעודדות של שאר חברותיה לנבחרת.
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
נבחרת ארה"ב תסתדר בלעדיה גם בגמר הקרב-רב
(צילום: רויטרס)
בתחילה היה נראה שהסיבה היא פציעה, אך לאחר מכן עלו דיווחים כי ביילס פרשה מסיבה מנטלית, מה שהיא מאוחר יותר אישרה. "כשאני נמצאת במצבי לחץ קיצוניים, אני סוג של מאבדת את זה", אמרה ביילס בפתיחות יוצאת דופן לכתבים במסיבת העיתונאים לאחר הגמר הקבוצתי. "אני פשוט צריכה להתמקד בבריאות הנפשית שלי ולא לסכן את הבריאות שלי. זה פשוט מבאס כשאני צריכה להילחם עם הראש שלי".
"המשחקים האולימפיים יכולים להכריע כל אחד", אמר האגדה האולימפית מייקל פלפס. "יש הרבה רגשות שמתערבבים בפנים. זה שבר לי את הלב. אבל בנוסף, אם מסתכלים על זה, בשנה וחצי האחרונות מסתכלים הרבה יותר על בריאות נפשית של ספורטאים".
3 צפייה בגלריה
סימון ביילס
סימון ביילס
קיבלה חיזוקים מכל עבר. ביילס
(צילום: רויטרס)
אלי רייזמן, מי שזכתה שלוש פעמים בזהב האולימפי, כולל יחד עם ביילס בריו, התייחסה לפרישה הדרמטית של חברתה ואמרה ל-ESPN: "יש עליה כל כך הרבה לחץ. זה הכי הרבה לחץ שראיתי אי פעם שמוטל על מתעמלת, ואולי הכי הרבה לחץ על ספורטאי אולימפי, ואני לא יכולה לדמיין כמה זה קשה לה. אני כל כך גאה בסימון, ולא יכולה לדמיין כמה אומץ דרוש פשוט לומר 'אני לא הולכת לעשות את זה היום'".
ל-CNN אמרה מתעמלת העבר דברים חריפים הרבה יותר וגם יצאה במתקפה: "איגוד ההתעמלות האמריקאי היה אסון מוחלט במשך שנים (בין היתר זכר לפרשת לארי נאסר), ולצערי לא מספיק השתנה כדי שנאמין בעתיד בטוח יותר, אבל אני חושבת שזה פשוט מראה את חוסר המנהיגות של האיגוד ושל הוועד האולימפי האמריקאי".