רודריגו העלה לרשתות החברתיות עוד תמונה משותפת עם לוקה מודריץ' – עד כאן אין שום דבר חריג – רק שבמקרה הזה הברזילאי הוסיף כיתוב: "יום האב שמח, לוקה", בירך לכבוד החג. למרות שהופיע שם גם אימוג'י מגחך, לא מדובר בבדיחה גמורה. מודריץ', שלוקח תחת חסותו כמעט כל שחקן צעיר בריאל מדריד, אכן קורא לרודריגו "בן". מודריץ' החל לעשות זאת כשגילה שאביו הביולוגי של רודריגו מבוגר ממנו בשנה אחת בלבד.
חוכמת חיים, ובמקרה הזה חוכמת משחק, הן של אבא – במונחי כדורגל אפשר לומר שבגילו מודריץ' הוא אפילו סבא – אבל הרגליים עדיין מתזזות כאילו היה עדיין נער. בגיל 36 מודריץ' מספק עוד עונה אדירה, מרשימה בכל קנה מידה ולכל גיל. עונה שתביא לו ולריאל מדריד עוד אליפות, כנראה כבר בשבת מול אספניול, ואולי גם עוד גמר ליגת אלופות, אם תצליח לגבור בחצי הגמר על המשוכה הקשה מכל – מנצ'סטר סיטי (הערב ב-22.00 המשחק הראשון באנגליה).
5 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'
עונה פנטסטית. מודריץ'
(צילום: gettyimages)

קארים בנזמה נמצא בעונה משוגעת, והוא כמובן המוביל בסוכנויות ההימורים לזכייה ב"כדור הזהב" הקרוב, אבל גם מודריץ' בעונה פנטסטית, בטח כשמסתכלים על המשחקים הגדולים. אחרי בנזמה, הוא השחקן המשמעותי ביותר בריצה של ריאל בצ'מפיונס.
בשער השני של בנזמה מול פריז סן-ז'רמן, השער שהשווה את התוצאה בסיכום שני המשחקים, מודריץ' החל את כל המהלך עם מסירת ענק לוויניסיוס תוך כדי ריצה עם הכדור. כמה רגעים מאוחר יותר השחיל את הכדור בין רגליו של פרסנל קימפמבה, ישירות אל בנזמה שהבקיע. בסיבוב הבא, בניצחון הגדול על צ'לסי בלונדון, מודריץ' הרים כדור בנגיעה מופלאה היישר לראשו של בנזמה, עוד בישול.
5 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'
ארבע זכיות בליגת האלופות. מודריץ' בפוזה מוכרת
(צילום: gettyimages)
ואז, בגומלין, הגיעה אותה מסירה לרודריגו, שכבר זכתה לכינוי "מסירת העשור". עם הפאלש, אחד מסימני ההיכר של מודריץ'. הברזילאים מכנים מסירה כזו Trivela. עשו לעצמכם טובה, ותכתבו את המילה לצד שמו של מודריץ' וחפשו ברשת. יש שם סרטונים של דקות ארוכות, מלאים במסירות מודריצ'יות מהסוג זה. מדובר באמנות בפני עצמה.

זרק את מסי

"תבנו לו כבר פסל", צעקה אחת הכותרות בעיתון "מארקה" אחרי אותו בישול והעלייה של ריאל לחצי הגמר. מודריץ' היה המצטיין במשחק, ובסיום – כשהתבקש לדבר על הבישול המדהים – אמר: "עד השער הזה היינו מתים".
זו אחת הגדולות של מודריץ': הוא מחייה מתים. בחודש שעבר, כשריאל הייתה בפיגור מול סוסיאדד, מודריץ' מסר לאדוארדו קמאבינגה, שהבקיע שער נפלא, ואז הקרואטי העלה בעצמו את ריאל ליתרון. הוא הטעה את דויד סילבה, סימן כאילו בורח ימינה, אבל משך את הכדור לצד הנגדי, ושלח פצצה מדויקת ברגל שמאל מחוץ לרחבה. כדור שאף שוער לא יכול להגיע אליו.
5 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'
והכל בזכות תיקול אחד. מודריץ' מול מסי בשמינית הגמר
(צילום: gettyimages)
היו עוד רגעים לפנתיאון. בדרבי של מדריד, למשל, הקרואטי היה מדהים. צץ בכל מקום במגרש, כל נגיעה הייתה זהב. הוא לא כבש במשחק הזה כמו בנזמה, ולא בישל כמו ויניסיוס, אבל זה בדיוק היופי אצלו. מודריץ' לא צריך את המספרים כדי ליהנות ולהסב לאחרים הנאה מכדורגל.
נחזור רגע לאותה מסירה לבנזמה מול פריז סן-ז'רמן, בקאמבק. מודריץ' רשם בישול, אבל אם תשאלו אותו, ושאלו אותו, הרגע הגדול שלו היה שתי דקות קודם לכן. ריאל הייתה עדיין בפיגור בתוצאה המצטברת, הוא רץ עם לאו מסי באגף, הוציא מהארגנטינאי את הכדור וזרק אותו לדשא. הקהל בסנטיאגו ברנבאו הריע. המהלך הזכיר שבעבר, כשמודריץ' באמת נשאל מה הוא הכי אוהב בכדורגל, הוא ענה: תיקול. "כשאתה מתקל מישהו אתה מרגיש טוב". אלה היו מילותיו.

גאונות ומוסר עבודה

מדובר, אם כן, בשילוב המושלם בין גאונות כדורגל למוסר עבודה. מודריץ' הוא כמו לוחם שהלך ללמוד מדעי הרוח. כמו מתחרה טריאתלון שמסוגל לבצע מופע קסמים תוך כדי תחרות. בגומלין נגד צ'לסי שיחק 120 דקות, ובכל פעם שהמצלמה הראתה אותו מודריץ' בדיוק היה בריצה ממקום למקום. קאסמירו הוחלף, טוני קרוס הוחלף, ורק מודריץ' נשאר. פצצת אנרגיה סוחפת.
5 צפייה בגלריה
מודריץ' ואנצ'לוטי
מודריץ' ואנצ'לוטי
מציג סוגים שונים של ריאל מדריד בצ'מפיונס. אנצ'לוטי
(צילום: רויטרס)
אותו שילוב הוא אחד הגורמים לכך שמודריץ' מתאים לכל סוג כדורגל ברמה גבוהה. הוא לוחץ אדיר שמשגע את שחקני ההגנה של היריב, יכול להוציא התקפות מעבר בדריבל או בכדורים ארוכים, ומחזיק במגוון מסירות ותנועה ללא כדור במרכז המגרש המתאימות לקבוצה דומיננטית. הוא יכול להיות קשר אחורי, מרכזי, קדמי – כל מקום נראה טבעי עבורו.
מאמן ריאל קרלו אנצ'לוטי מציג סוגים שונים של ריאל מדריד בליגת האלופות. אפשר לנחש שהערב במנצ'סטר היא לא תחזיק הרבה בכדור. למודריץ' ודאי אין בעיה עם זה. הוא אוהב לרדוף אחרי אחרים, הוא אוהב לצאת במהירות קדימה, הוא באמת אוהב הכל.
המשימה לא תהיה פשוטה כמובן. סיטי היא הקבוצה שלקשרים יריבים הכי קשה מולה, היא פייבוריטית, אבל גם מול קישור שלא נח לרגע הגיל של מודריץ' אינו אמור להוות בעיה. חשוב לזכור שהקרואטי זכה בכדור הזהב בגיל 33. ב-50 השנים האחרונות היה רק זוכה אחד מבוגר יותר, מסי בן ה-34 בשנה שעברה.
5 צפייה בגלריה
מודריץ'
מודריץ'
אף פעם אי אפשר להספיד אותו, נכון?
(צילום: gettyimages)
מודריץ' אוסף גם תארים קבוצתיים. הוא סוגר עשור שלם במדריד, ואליפות ספרד המתקרבת תהיה השלישית שלו. בליגת האלופות יש לו ארבע זכיות, כמו כמה שחקני ריאל נוספים. כריסטיאנו רונאלדו הוא היחיד שמחזיק בחמש כאלה.
שוב, מבחינה קבוצתית סיטי וליברפול נראות כמו הקבוצות החזקות בעולם, אבל אף פעם אי אפשר להספיד קבוצה של מודריץ', כי הוא יודע לשלוף אותה מהקבר אם צריך. מוקדם יותר החודש אמר אנצ'לוטי שלוקה יהיה שחקן ריאל עד סוף הקריירה. החוזה שלו מסתיים בתום העונה, אבל הוא יוארך כמובן. שני הצדדים רוצים בכך. מודריץ' ינסה להמשיך לאסוף תארים במדריד, וגם אם ליגת האלופות לא תלך אליו הפעם, הוא בטח ימשיך "לאסוף ילדים", לאמץ שחקנים שגילם מחצית מגילו, ולהראות להם איך משחקים כדורגל עם מוח של מבוגר בגוף של אדם צעיר.