היסטוריה ביוקוהאמה: נבחרת ישראל בבייסבול השיגה ניצחון אולימפי ראשון בתולדותיה, 5:12 על מקסיקו החזקה, והבטיחה לעצמה לפחות עוד שני משחקים בטורניר וסיכוי לא רע בכלל לזכות במדליה - אחרי הכל, רק חמש נבחרות נותרו כעת במשחק.
טוקיו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
שתי הנבחרות הגיעו מהמקום האחרון בבתים שלהן, עם שני הפסדים משני משחקים, וידעו שזו ההזדמנות האחרונה לפני ההדחה. ולמרות שהסגל המקסיקני עמוס בשחקנים בעלי ניסיון עשיר ב-MLB, הליגה המקצוענית בארה"ב, ישראל להטה בהתקפה וניצלה שני אינינגים פשוט מעולים כדי לנפח את ההפרש ולגמור את המשחק.
4 צפייה בגלריה
שחקני הנבחרת חוגגים
שחקני הנבחרת חוגגים
שחקני הנבחרת חוגגים
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל בבייסבול
נבחרת ישראל בבייסבול
נבחרת ישראל בבייסבול
(צילום: gettyimages)
4 צפייה בגלריה
דני ולנסיה
דני ולנסיה
דני ולנסיה
(צילום: רויטרס)
אחרי שעלתה ל-0:1 מהיר באינינג הראשון עם חבטה מוצלחת של ניק ריקלס (השופטים פסלו ריצה נוספת של ראיין לברנוויי בהחלטה גבולית), ישראל התפוצצה בשלישי: הומראן של דני ולנסיה קבע 0:4, ועוד כדור מצוין של ריקלס איפשר לישראל לברוח ל-0:6.
כאן הגיעו דקות מותחות, בהן ישראל החזיקה מעמד בקושי. המגיש הפותח ג'וש זייד, שהתחיל חזק את המשחק, יצא מאיפוס, וגם ג'ייק פישמן שהחליף אותו לא נכנס טוב למשחק – ועד לסיום האינינג השלישי מקסיקו כבר הורידה ל-6:4. רגע האמת היה המאבק של זאק וייס מול החובטים המקסיקנים באינינג השישי. הוא איפשר ריצה אחת, אבל בשיא המומנטום של מקסיקו הצליח לפסול שני שחקנים בזכות ביצועים ברמה הגבוהה ביותר.
4 צפייה בגלריה
ניק ריקלס חובט
ניק ריקלס חובט
ניק ריקלס חובט. ניצחון גדול
(צילום: גטי אימג'ס)
ואז הכל התפרץ בבת אחת, בפעם השנייה במשחק: ישראל עלתה לאינינג הבא עם אש בעיניים, ולמרות שהתמודדה חלק מהזמן מול אוליבר פרז, מגיש שכיכב ב-MLB ונחשב לקלף בטוח במקסיקו, החובטים בכחול-לבן פשוט מוטטו אותו. בזה אחר זה הם השיגו חבטות ועלו על הבסיסים, ומכות מצוינות של בלייק גיילן, מיץ' גלאסר, זאק פנפראס וסקוטי ברצ'אם, נתנו לישראל שש ריצות ויתרון 5:12, שהחזיק מעמד עד לסיום.
כעת ישראל יכולה ללכת בשני מסלולים: מחר (06:00) היא תפגוש את המנצחת בין דרום קוריאה לרפובליקה הדומיניקנית (משחק שייערך מאוחר יותר היום), ולא תודח גם אם תפסיד. במקרה של ניצחון היא תעפיל לחצי הגמר, במקרה של הפסד היא תעבור למשחק הניחומים מול המפסידים במפגש בין הקוריאנים לדומיניקנים, ממנו אפשר להמשיך בדרך.