היית מצפה ממי שכבר עמדה מספר פעמים על הפודיום באליפויות אירופה ועולם לא להתרגש יותר מדי מעוד מרתון. אבל לונה צ'מטאי סלפטר מודה שהיא מתקשה להירדם בלילה. וזה לא בגלל הג'ט-לג, או העובדה שמדובר במרתון השנתי הגדול בעולם עם למעלה מ-50 אלף רצים (או היחידי מהגדולים שלא החרים רצים רוסים השנה). "אני כל כל מתרגשת בגלל שאני יודעת כמה ישראלים ויהודים יצפו בי הפעם", אומרת האתלטית בת ה-33, הישראלית היחידה שזכתה בתואר אלופת אירופה ומי שנחשבת כאחת הפייבוריטיות לתפוס מקום על הפדיום במרתון ניו-יורק שייצא לדרך מחר (ראשון, 15:00 שעון ישראל).
"דווקא בגלל שגרים כאן כל-כך הרבה ישראלים אני רוצה לגרום למדינה שלי להיות גאה בי שוב, כמו שעשיתי עם מדליות הזהב והארד באליפות העולם ואירופה", היא מספרת ל-ynet. "ניו יורק זה מקום שרציתי לרוץ בו כבר המון-המון זמן. יש לי פה המון מעריצים שעוקבים אחריי באינסטגרם, יש כאן קהילה שלמה בעיר שתומכת בי. חלקם אפילו פנו אלי וביקשו שאבוא לרוץ בניו-יורק. זאת הפעם הראשונה שלי ובתקווה אבוא לכאן עוד הרבה".
3 צפייה בגלריה
סלפטר
סלפטר
סלפטר בניו-יורק. "יש כאן קהילה שלמה בעיר שתומכת בי"
(צילום: NN Running Team)
3 צפייה בגלריה
סלפטר
סלפטר
סלפטר רצה בסנטרל פארק. שומרת את האטרקציות התיירותיות לסוף
(צילום: NN Running Team)
מזג האוויר החמים יחסית שצפוי בעיר ביום ראשון (23 מעלות) הוא לא האתגר היחיד שעומד בפני סלפטר, שסיפור חייה כמו נכתב בידי תסריטאי הוליוודי במיוחד. מסלול המרתון עצמו כולל לא מעט עליות ותנאי דרך עירוניים לא פשוטים כמו גשרים ופיתולים, והתחרות מנגד גם היא לא פשוטה. אלופת העולם הנוכחית, האתיופית גוטיטום גברסלאסי, וגם אלופת העולם לשעבר הקנייתית עדנה קיפלאגאט בת ה-42. "אני עומדת להתחרות באלופות עולם ובעוד טוענת חזקות לתואר. אני חייבת להיות במיטבי כדי לנצח", היא אומרת. "אני נמצאת עכשיו קרוב לסנטרל פארק, ויוצאת כאן לאימונים כמעט בכל בוקר ואחר הצהריים. אבל אלה רק ריצות קלות וקצרות. גם ביום המרוץ עצמו אצא קודם לריצת 30 דקות חימום וישר לקו הזינוק. אין לי שום רוטינה מיוחדת".
למרות שזה הביקור הראשון שלה בעיר, סלפטר מספרת כי "אני שומרת את האטרקציות התיירותיות לאחרי המרוץ כי אני רוצה להשאיר את הרגליים רעננות ליום ראשון". היא מייחלת כבר לרגע הזה מיד בתום המרוץ בו היא תוכל להתקשר לבעלה, המאמן שמלווה אותה דן סלפטר, ובנם המשותף רוי בן ה-8: "הם יצפו בי מהארץ. אני רצה בשבילם, זאת המוטיבציה שלי".
3 צפייה בגלריה
סלפטר
סלפטר
שיחת הטלפון תחכה. סלפטר
(צילום: NN Running Team)
ואחרי שיחת הטלפון והאטרקציות התיירותיות בעיר, מהי התחנה הבאה של סלפטר? "בודפשט ופריז. אני רוצה לייצג את ישראל באליפות העולם בבודפשט והמטרה האידאלית היא לזכות במדליה אולימפית בפריז".