מאות אוהדים, בעיקר אדומים, הציפו אתמול את הכיכר שליד הוטל דה ויל, בית העירייה של פריז, כשהלוגואים של ליברפול וריאל מדריד מכסים את סמליה של הבירה הצרפתית.
פריז, המחליפה של סנט־פטרסבורג בגלל הפלישה הרוסית לאוקראינה, הפכה ביממה האחרונה לבירת הספורט העולמי. זה לא רק האירוח של אחד הגמרים הגדולים בתולדות ליגת האלופות על שלל כוכביו – היא כבר נהנית מהיוקרה של הטניסאים הטובים בעולם, שמגיעים לחצי הדרך בטורניר רולאן גארוס.
6 צפייה בגלריה
ליברפול וריאל מדריד
ליברפול וריאל מדריד
ועכשיו רק נותר לספור את הדקות למשחק
(צילום: gettyimages)
6 צפייה בגלריה
ליברפול ריאל מדריד פריז
ליברפול ריאל מדריד פריז
סוכנויות ההימורים הכתירו את ליברפול כפייבוריטית
(צילום: EPA)
הצרפתים עצמם נקלעו כאמור לסיטואציה. בתחילת העונה הם עוד חשבו שיהיו חלק משמעותי ממנה, אבל בפועל הם הודחו מוקדם מהצפוי, ולכן שמות כמו מסי או ניימאר, ואפילו מי שהגיע למעמד של מלך העיר, קיליאן אמבאפה, נדחקו החוצה ויצפו בגמר מהצד. אמבאפה הוא גיבור צרפתי, הכותרות בפריז מתעסקות בו ולא במשחק הגדול שיתקיים בעיר מחר (22.00 שעון ישראל), וגם אוהדי ריאל סימנו אותו. אחרי שהבריז להם והשאיר אותם ללא מנוף שיווקי ומקצועי לקראת העונה הבאה, הם מכנים אותו "הבוגד הגדול" וגם דואגים לצעוק את זה בכל סמטה בעיר.
80 אלף ברי מזל ימלאו את אצטדיון סטאד דה פראנס, כשנוסחת המשולש - שכוללת את אחת הערים הנחשקות בעולם ושתי קבוצות כמו ריאל מדריד וליברפול - הפכה את המשחק לאחד היקרים ביותר. עשרות אלפי אוהדים הגיעו לפריז מכל רחבי העולם כדי להיות חלק מהחוויה, גם אם זה לא ביציעים אלא מחוץ לאצטדיון, והמחירים מרקיעים שחקים. "מי מוכר כרטיסים?", זו השאלה השגורה בכל פינה בעיר, אבל המחירים חצו כבר מזמן את רף עשרת אלפי השקלים לכרטיס, וזה עוד לא במקומות הטובים ביותר, כשגם המלונות הקפיצו את המחירים ביותר מפי שלושה. ככה זה כשאתה מארח שני אירוע ספורט עצומים במהלך סוף שבוע אחד.

זיכרונות מ-2018

סוכנויות ההימורים הכתירו את ליברפול כפייבוריטית, למרות שהיה לה מסלול קליל יחסית בדרך לגמר עם בנפיקה ו-ויאריאל, לעומת הקאמבקים ההירואיים של ריאל שחלפה על פני פ.ס.ז', צ'לסי ומנצ'סטר סיטי.

אוהדי ליברפול החלו לצבוע את העיר באדום. הם מגיעים בהמוניהם ברכבות שחוצות את תעלת למאנש, ומשוכנעים שההיסטוריה לא תחזור וריאל לא תנצח אותם שוב כמו בגמר לפני ארבע שנים. הקפטן ג'ורדן הנדרסון יהפוך לאנגלי הראשון שמוליך מועדון בריטי לגמר שלישי בליגת האלופות, והוא רוצה להיכנס לרשימה המפוארת שכוללת את פרנקו בארזי, פאולו מאלדיני, קרלס פויול וגם אמלין יוז מליברפול, שהניפו יותר מגביע אחד. "ריאל מדריד תפגוש ליברפול אחרת", אמר הנדרסון, שכל בני משפחתו מלווים אותו לצרפת. שמונה משחקני ליברפול, שהפסידו באותו גמר ב־2018 במדריד, יעמדו מחר לרשותו של יורגן קלופ, בתקווה שהפעם זה יסתיים אחרת מבחינתם.
אם שוק מחנה יהודה בירושלים הפך למוקד העלייה לרגל לפני גמר גביע ביום שלישי בטדי, בפריז זה המונמרט, בנין העירייה, רובע המארה וסמטאות סן ז'רמן, אותם הציפו גם האוהדים בלבן של ריאל. הם בונים על קארים בנזמה והיו מוכנים לבנות לו פסל כאן בפריז, למרות שאת הפריצה שלו הוא עשה בכלל בליון.
6 צפייה בגלריה
ליברפול ריאל מדריד פריז
ליברפול ריאל מדריד פריז
בנזמה ושחקני ריאל מגיעים לבית המלון בפריז
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
ליברפול ריאל מדריד פריז
ליברפול ריאל מדריד פריז
והאוהדים בטירוף
(צילום: EPA)
נעמי שמר קראה לפריז "העיר באפור", אבל היא כבר מזמן לא כזאת, בטח לא בסוף השבוע הקרוב, כשהיא תארח את אחד הגמרים הגדולים בשנים האחרונות, בתקווה שיהיה גם אחד האיכותיים ביותר.

העייפות של ליברפול

בגלל גמר הגביע ומאבק האליפות באנגליה, שנמשך עד למחזור האחרון, ליברפול לא הייתה יכולה להרשות לעצמה לתת מנוחה לשחקנים הבכירים לקראת המשחק – כפי שנהגה ריאל מדריד לאחרונה – ונפגעה מכך. אמנם מוחמד סלאח (שהודיע רשמית כי יישאר במועדון בעונה הבאה), וירג'יל ואן דייק ופאביניו החלימו מפציעות בזמן, אבל תיאגו אלקנטרה נפגע בגיד האכילס במחזור האחרון מול וולבס, ובקבוצה פועלים נגד השעון בניסיון להכשיר אותו.
מעבר לכך, נראה שההרכבים סגורים למדי. יורגן קלופ צפוי להעדיף את לואיס דיאס על פני דיוגו ז'וטה בחלק הקדמי של ליברפול, בעוד קרלו אנצ'לוטי ישמור את הסופר-מחליף רודריגו על הספסל למקרה הצורך ויעלה עם פדריקו ואלוורדה, בחירה זהירה יותר.