דוויין ווייד ישב הלילה (בין שני לשלישי) בנחת בביתו, צפה בטלוויזיה והתמוגג. מיאמי היט, הקבוצה שהיא שמו הנרדף, השיגה ניצחון שלישי ברציפות - 100:121 קליל בוושינגטון ופתחה פער בפסגת המזרח. "מפתיע? לא אותי לפחות", סיפר ווייד הנלהב. "יש לקבוצה הזו סיכוי טוב לזכות באליפות".
אליפות? האמת, למה לא. לפחות כרגע הקבוצה של אריק ספולסטרה נראית כמו מועמדת לגיטימית לתואר. ברוקלין בירידה דרסטית, פילדלפיה לא מוצאת את עצמה, הלייקרס בכלל לא בכיוון ופיניקס - הקבוצה בעלת המאזן הטוב בליגה - כבר חטפה 123:100 מההיט רק בתחילת החודש שעבר (ועוד כשמיאמי עלתה בסגל חסר).
5 צפייה בגלריה
באטלר והירו
באטלר והירו
אליפות? האמת, למה לא. באטלר והירו
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
אדבאיו
אדבאיו
פתאום מיאמי בפסגת המזרח. אדבאיו
(צילום: AP)
"איך שהם משחקים, זה פשוט מטורף. גורם לך להתלהב מהם, גם אם אתה מדריך את היריבה", הסביר מאמן פורטלנד, צ'ונסי בילאפס, שהפסיד גם הוא לפני חודש להיט. "הם פיזיים, קשוחים ופשוט ממשיכים להציק לך בכל התקפה".
מיאמי ופיניקס הן שתי הקבוצות היחידות כרגע שממוקמות בשביעייה הראשונה בליגה גם מבחינה הגנתית וגם התקפית. המספרים אומרים את שלהם: ההיט השיגו העונה 13 ניצחונות במשחקים צמודים, 14 מחוץ לביתם (מקום שני בליגה) ו-15 על קבוצות עם מאזן חיובי (הכי הרבה ב-NBA). "יש כמה קבוצות מעטות בליגה שאתה לא יכול להרשות מולן לעשות אפילו טעות אחת, מיאמי היא אחת מהן", פירגן גם לברון ג'יימס. וכן, גם הוא קיבל בראש מג'ימי באטלר וחבריו.

הרביעייה האלמונית ו"הענק הרדום"

כשמדברים על מיאמי, אין צורך להציג את השחקנים הבולטים. הרי רק לפני שתי עונות, בזמן 'הבועה' באורלנדו, החבורה של ספולסטרה נעצרה רק בגמר ה-NBA. באטלר הוא כמובן הכוכב הראשי. מול שארלוט, בסוף השבוע למשל, סיפק 27 נקודות ב-29 דקות. "אנחנו פשוט משחקים ברמה גבוהה מאוד", אמר באטלר. "האנרגיה שלנו תמיד שם, ועל הדרך גם מגיעים הניצחונות".
מלבד באטלר, יש עוד סגל נהדר להיט. בם אדבאיו ("שחקן שכל קבוצה הייתה רוצה"), טיילר הירו ("השחקן השישי של העונה") ודאנקן רובינסון נשארו גם כן בסגל ומסוכנים כמעט בכל הזמנות. וכמעט שכחנו את קייל לאורי ופי.ג'יי טאקר, שהצטרפו לעבות את השורות. רק שמי שיסתכל על כמות המשחקים שלהם העונה, יבין את הסיפור. הם החמיצו לא מעט, ועדיין מאימי לא נפגעה.
5 צפייה בגלריה
קיילב מרטין
קיילב מרטין
מישהו זוכר אותו? מרטין
(צילום: AP)
"אני מרגיש שהסגל הזה הוא מושלם למה שאנחנו מכנים 'תרבות של קבוצה'", אמר ווייד. "שילוב נהדר של שחקנים צעירים עם כאלה שכבר עברו כמה דברים בליגה".
כחלק מהשינויים בסגל במהלך העונה, ספולסטרה השתמש במקס סטרוס, גייב וינסנט ושחקני הרוקי עומר יורצבן וקיילב מרטין. וכן, כל אחד מהם התעלה על עצמו. פתאום ההיט, שהיו עם מאזן של 8:14 ללא אדבאיו ו-4:11 ללא אדבאיו ובאטלר, נראים כמו קבוצה שיכולה, ויכול מאוד להיות שגם תצליח, להגיע רחוק מאוד בפלייאוף.
בכתבה גדולה ב-CBS ניתן לקבוצה התואר "הענק הרדום". פשוט כי אף אחד לא באמת מדבר גם היום על מיאמי. נכון לעכשיו, הבולס והקאבס נראים כמו הפייבוריטים של כולם להשתלט על משבצת הקבוצה המפתיעה של העונה. מיאמי? זה שהם נמצאים עם מאזן 20:35 נראה לא משהו ששווה לכתוב עליו הביתה.
5 צפייה בגלריה
מקס סטרוס
מקס סטרוס
אף אחד לא באמת הכיר אותו עד העונה. סטרוס
(צילום: AP)
סיפורו של יורצבן שיגע את ארה"ב, אבל לא רק הוא הוא האקס פקטור של ההיט. מה אתם אומרים על מרטין? בן 26, לייט בלומר שאת השנתיים הראשונות שלו בליגה העביר בשארלוט לצד אחיו התאום קודי כשחקן ספסל. כיום הוא מספר 4 לגיטימי מאוד, למרות גובהו (1.96 מ'). סטרוס הוא באמת ההפתעה הגדולה עם 11.3 נקודות לערב ו-40 אחוז מחוץ לקשת. גייב וינסנט, שחקן נבחרת ניגריה, שהתחיל כמחליף שלישי בעמדה מספר 2, משלים את הרביעייה ה"בלתי מוכרת", כשבעשרת המשחקים האחרונים רשם 11.2 נקודות מהספסל.
"אני לא יודע איפה הם ממשיכים למצוא את החבר'ה האלה", הודה דוק ריברס, מאמן פילדלפיה, בהכנעה. "זה פשוט מרגיז אותי". יודונס האסלם בן ה-41, שעדיין שחקן פעיל בסגל, ביקש מריברס שיירגע וסיכם: "מערכת פיתוח השחקנים שלנו, אין שנייה לה. כשמדברים על התרבות כאן, פשוט משקיעים באנשים, הרבה יותר מאשר כדורסל. רוצים כאן שכל אחד יצליח על המגרש ומחוצה לו. זה מה שאנחנו עושים כאן. וזה מה שאף אחד לא מצליח להבין".
5 צפייה בגלריה
לברון ואולאדיפו
לברון ואולאדיפו
עוד מעט גם הוא יחזור. לא לברון, אולאדיפו
(צילום: AP)
אוהדי ההיט נהנים מהחיים בתקופה האחרונה, אבל כבר מסתכלים קדימה - לחודש הבא. ב-20 בפברואר ייערך משחק האולסטאר, אבל עוד קודם לכן, על-פי שלל דיווחים בארה"ב - מיאמי תזכה לחיזוק גדול בסגל. ויקטור אולאדיפו אמור לשוב למגרשים, אחרי שבימים האחרונים החל שוב להתאמן באופן מלא.
"כבר מגרד לו לשוב לפרקט", סיפר אדבאיו. "הוא אחד מהחבר'ה האלה שבאמת נחוש. הולך להיות תוספת נהדרת לקבוצה הזו כשיחזור. אנחנו מתחילים לשמוע את הקול שלו והוא מתחיל לקבל כדורים באימונים. כשהוא ישתלב סופית - זה יהיה יום גדול לכולנו".