גודל המשלחת: המשחקים בטוקיו היו המוצלחים ביותר אי פעם מבחינת ישראל והציבו רף גבוה מאוד עם שתי מדליות זהב בהתעמלות ושתיים מארד, מדליה ראשונה בטאקוונדו ומדליה קבוצתית בג'ודו. זאת הייתה גם המשלחת הגדולה ביותר, שמנתה 90 ספורטאים ב־15 ענפים. ההערכה היא כי במשלחת הישראלית לפריז יהיו 80־90 ספורטאים.
המדליות והמענקים: ההישגים בטוקיו פתחו לספורט הישראלי את התיאבון, ובמשרד הספורט פתחו את הארנק: תקציב ההכנות יזנק מ־20 ל־40 מיליון שקל, סכום המלגות החודשיות יגדל ב־50 אחוז והמענקים על זכייה במדליות יוכפלו ויהיו מהגבוהים בעולם - מדליית זהב שווה מיליון שקל, כסף 800 אלף וארד 500 אלף. המטרה בוועד האולימפי היא לחזור גם מפריז עם ארבע מדליות, ואולי אף לשפר את השיא שנקבע בטוקיו.
2 צפייה בגלריה
הג'ודוקא הישראלית רז הרשקו
הג'ודוקא הישראלית רז הרשקו
ראשונה בעולם. הרשקו
(צילום: אלן שיבר, איגוד הג’ודו )
המועמדים הראשיים למדליה: האלוף האולימפי בהתעמלות, ארטיום דולגופיאט, שווה כמובן פודיום בכל תחרות. נבחרת הנשים בגלישה היא אחת הטובות בעולם ורק בפברואר, אחרי שתי אליפויות העולם שיתקיימו עד אז, תיקבע הגולשת שתצא לצרפת. בינתיים, שרון קנטור כבר זכתה בזהב בסימולציה שנערכה באתר האולימפי במארסיי.
נבחרת הנשים בג'ודו היא פוטנציאל אדיר למדליה וכוללת את אלופת העולם ענבר לניר ואת רז הרשקו שמדורגת ראשונה בעולם בשקלול כל המשקלים. נבחרת הגברים נמצאת בדעיכה, אבל פיטר פלצ'יק נמצא בטופ העולמי. עוד מקום שממנו עשויה להגיע מדליה הוא אולם ההתעמלות האמנותית: הנבחרת הקבוצתית היא האיכותית ביותר אי פעם (כסף באליפות העולם האחרונה).
אחרי שישראל סימנה "וי" על מדליה יוקרתית בהתעמלות, מטרת־העל היא זכייה גם באתלטיקה ובשחייה, כשהמועמדות הבכירות הן המרתוניסטית לונה סלפטר, שזכתה בארד באליפות העולם בשנה שעברה, והשחיינית אנסטסיה גורבנקו במקצה החזק שלה, 200 מטר מעורב.
2 צפייה בגלריה
לונה צ'מטאי-סלפטר
לונה צ'מטאי-סלפטר
התקווה האתלטית. סלפטר
(צילום: AP)
מי כבר בפריז: 30 ספורטאים הבטיחו כבר את השתתפותם - 18 כדורגלנים, השחיינים גורבנקו, תומר פרנקל ודניס לוקטב והנבחרת הקבוצתית בהתעמלות אמנותית. יש עוד ספורטאים שעשו כבר את הקריטריון, אבל הם יצטרכו להוכיח יכולת בחודשים הקרובים. אחרי תחרויות המטרה והקריטריון, יצטרפו לסגל הקיים 50־60 ספורטאים.
הקרבות העיקריים על כרטיס: בגלישה, קנטור מובילה כרגע במרוץ אחרי הכרטיס היחיד, אבל נותרו עדיין שבעה חודשים של תחרות פנימית מול מועמדות נוספות, והמצב דומה אצל הגברים. בג'ודו יש קרבות בשני משקלים בנשים - ב־48 ק"ג בין תמר מלכה לשירה ראשוני, וב־63 ק"ג בין גילי שריר וענבל שמש - ובגברים אמור להיות קרב במשקל עד 66 ק"ג בין טל פליקר לברוך שמאילוב, אם האחרון לא יושעה בשל עבירה על אי־דיווח על מיקומו לארגון למניעת סימום.
בטאקוונדו, כל מדינה רשאית להתחרות בשתי קטגוריות נשים ושתי קטגוריות גברים, וההחלטה של האיגוד תתקבל בסוף מארס. התחרות בנשים היא בעיקר בין המדליסטית האולימפית אבישג סמברג לרבקה באייך (עד 49 ק"ג), ובגברים בין טום פרשקובסקי לדימה מאגייב (58). במרתון גברים יש קרב בין חמישה רצים על שלושה מקומות.
פורסם לראשונה: 00:00, 23.07.23