ספרד פתחה את היורו עם שער זכות בודד, שתי תוצאות תיקו, המון מסירות רוחב וסגנון משחק משמים ומעצבן – אבל הערב (שישי) היא הפכה לעולה הראשונה לחצי הגמר לאחר ניצחון דרמטי בפנדלים (1:3) על שווייץ.
יורו 2020 ב-ynet - מתחם מיוחד
השווייצרים הגיעו לאחר דרמת פנדלים אחרת, בה הדהימו את אלופת העולם צרפת וקיוו לעשות זאת גם הפעם, אך השחקנים של ולדימיר פטקוביץ' פשוט לא הצליחו למצוא את הרשת, גם בזכות אונאי סימון, שנבחר למצטיין אחרי שתי עצירות במהלך הדו קרב.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ספרד חוגגים
שחקני נבחרת ספרד חוגגים
רק עוד שני ניצחונות לגביע. שחקני נבחרת ספרד חוגגים
(צילום: getty images)
"זה הכדורגל. ניצחנו בצדק", אמר סימון בסיום. "כמו שנאלצנו למחוק את הזיכרון של הטעות שעשיתי במשחק הקודם (שער עצמי מול קרואטיה), זה הזמן לשכוח במהירות מהניצחון כי אנחנו הולכים להתמודד מול נבחרת קשוחה במשחק הבא. אנחנו צריכים לעלות למשחק בחצי הגמר עם ביטחון ועם הראשים שלנו זקופים. יש לנו סיכוי אמיתי לזכות ביורו עכשיו. בכנות? הייתי נותן את פרס השחקן המצטיין ליאן זומר".
והוא יודע על מה הוא מדבר, שוער שווייץ היה פנטסטי וסיים עם 10 עצירות – אך דווקא ברגע האמת הספרדים הצליחו להכניע אותו וחגגו את הניצחון. "היה לי פלאשבק כשספגנו את השער המוקדם כי זה היה בדיוק כמו שקרה לנו מול שבדיה לפני שלוש שנים", אמר יאן זומר בסיום. "אבל אני גאה בכל השחקנים, במה שהם השיגו כאן כשכל המדינה הייתה מאחורינו".
מי שהבקיע את הבעיטה המנצחת הוא מיקל אוירסבאל, שסיפר על התחושות לפני הרגע הדרמטי: "לא היה שום מקום לכישלון, ולמרבה המזל הצלחתי לכבוש את הפנדל. כשאתה מתקדם לעבר הנקודה הלבנה, יש כל כך הרבה דברים שעוברים בראש והדרך לשם נראית כל כך ארוכה. אם נשחק כך גם בחצי הגמר, יש לנו סיכוי טוב לנצח ולעלות לגמר".
3 צפייה בגלריה
אונאי סימון חוגג עם החברים
אונאי סימון חוגג עם החברים
אונאי סימון חוגג עם החברים
(צילום: getty images)
3 צפייה בגלריה
יאן זומר
יאן זומר
יכולת אדירה שלו. יאן זומר
(צילום: EPA)
ג'רארד מורנו: "היו לנו המון מצבים, נכון. אבל הנה, כמו בכל משחק בטורניר עד כה, היינו הנבחרת הטובה יותר. אנחנו מתאמנים על פנדלים בדיוק בשביל הרגעים האלו. כשאני בעטתי את שלי, היו לי בראש המון בעיטות שלקחתי בעבר, אבל פשוט החלטתי לשים את הלב והנשמה שלי לתוך הכדור ולבעוט פנימה".
מאמן שווייץ ולדימיר פטקוביץ' החמיא לשחקניו: "השחקנים שלי היו הגיבורים של הערב. הגיע לנו לעלות לחצי הגמר. ברכות לספרד, הם ניסו לכבוש בכל צורה ובסוף ניצחו בפנדלים. אני גאה מאוד בנבחרת שלי, ובכל השחקנים. יש לי רגשות מעורבים. אני מרגיש גאווה – כולנו יכולים להיות גאים ועוזבים את הטורניר עם ראש זקוף. מצד שני, היינו כל כך קרובים לחצי הגמר וזה לא קורה לעיתים קרובות. יש לי יותר רגשות חיוביות משליליים".